Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۶۵ نماینده مجلس در بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی شدند.

به گزارش ایسنا، سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۶۵ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس جمهور درخصوص موضوع افزایش ظرفیت رشته های پزشکی را قرائت کرد.

متن کامل بیانیه بدین شرح است:

«بسمه تعالی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران  و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

دسترسی به پزشک و دندانپزشک در بسیاری از نقاط کشور به یک معضل اساسی برای مردم تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گونه‌ای که بسیاری از مردم مناطق برای دسترسی به پزشک، رنج و خطر سفر به مراکز استان‌ها حتی تهران را به جان خریده‌اند و در نهایت در مقابل بیمارستان‌ها انتظار دریافت نوبت برای ویزیت پزشک را می‌کشند.

متاسفانه کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص، نظام سلامت را در برابر بحران هایی همچون پاندمی کرونا بسیار آسیب پذیر کرده است به گونه ای که در پیک های پی در پی، موضوع کمبود پزشک عامل اصلی افزایش فشار بر کادر درمان و تهدیدی جدی برای سلامت مردم در حوزه های انتخابیه بوده است.

با وجود اختلافات موجود بر سر سرانه پزشک، متاسفانه تمام سناریوهای مطرح شده در نهادهای مختلف، نشان دهنده کمبود شدید پزشک و دندانپزشک نسبت به جمعیت کشور در مقایسه با منطقه و کشورهای پیش رو در نظام سلامت است. از طرفی باید به این نکته توجه کرد که کشور در آستانه بحران سالمندی جمعیت قرار دارد که موجب افزایش شدید نیاز به خدمات پزشکی خواهد شد. در صورت عدم افزایش ظرفیت تربیت پزشک کافی برای پاسخگویی به نیازهای سالمندان، هزینه سنگینی به مردم و کشور تحمیل خواهد شد و ممکن است همانند ابتدای انقلاب مجبور به واردات پزشک شویم.

همانطور که مستحضرید ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در اقدامی بجا و قابل تقدیر، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی رشته پزشکی به میزان سالانه ۳ تا ۵ هزار نفر به مدت ۵ سال را مصوب کرده است، اما متاسفانه این اقدام از سوی نهادهای صنفی پزشکی به شدت مورد هجمه قرار گرفته است و این نهادها با نامه نگاری با شما درخواست خروج این مصوبه از دستور کار شده‌اند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام انقلابی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، حمایت کامل خود را از این اقدام ابراز می داریم و از حضرتعالی می‌خواهیم که منافع مردم را در اولویت تصمیم گیری خود قرار داده و در راستای عمل به وعده خود مبنی بر رفع انحصار از حوزه سلامت نسبت به تصویب و اجرای این مصوبه توجهات ویژه خود را مبذول دارید.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزایش ظرفیت رشته های پزشکی مجلس شورای اسلامی رئيس جمهور افزایش ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست

دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پیامی ۱۵ اردیبهشت روز ماما را به فعالان این رشته تبریک گفت.

در این پیام آمده است: عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست که نبض حیات را در نوزاد متجلی می‌سازد و از جان مادر حفاظت می‌کند.

اکنون که سیاست‌های جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست نقش شما ماما به‌عنوان خط مقدم مراقبت‌های مادر و جنین و کلید سلامت خانواده بیش از هر زمان ارزشمند است.

همکاران ماما، همواره علم و تخصص را با عشق و ایثار، متعهدانه در راه اعتلای سلامت مادران و فرزندان این سرزمین نثار می کنند و برای تحقق این هدف، ذره ای از مسیر سبزی که در آن گام نهاده اند پا پس نکشیده اند و همچنان سربلند و پرافتخار با گام هایی استوار مشغول به خدمت رسانی هستند.

اینجانب فرارسیدن ‌روز ماما را به همه تلاشگران جامعه مامایی در مراکز درمانی و همچنین اساتید و دانشجویان گرانقدر فعال در این رشته در سطح کشور و استان بویژه در دانشگاه علوم پزشکی قم تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای همه شما عزیزان و خانواده های محترمتان سلامتی و بهروزی را خواهانم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان