Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی‌ودومین نشست عادی مجمع سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) با حضور ۱۷۴ کشور عضو این سازمان از عصر دوشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را به‌صورت آنلاین و حضوری آغاز کرد.

به گزارش ایران آنلابن، سی و دومین نشست عادی مجمع سازمان بین المللی دریانوردی با حضور ۱۷۴ کشور عضو این سازمان از عصر دوشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ آغاز شد و برای اولین بار در تاریخ با توجه به محدودیت های مربوط به ویروس کرونا این اجلاس به صورت آنلاین در حال برگزاری است و اکثر هیات ها در کشورهای خود مستقر هستند و از طریق نرم افزاری با اجلاس ارتباط برقرار می‌کنند و نمایندگان ایران در کشور انگلستان و آیمو که شامل نماینده ثابت سازمان در آیمو به همراه یکی از کارشناسان سفارت هستند، در محل اجلاس حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست هیات ایرانی این دوره از اجلاس بر عهده علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی است و حسین عباس نژاد؛ سرپرست امور دریایی و على اکبر مرزبان؛ مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین المللی به همراه دیگر اعضا در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

در این جلسه، ابتدا نشست کوتاهی بین  روسای هیات ها برگزار شد و سرپرست امور دریایی از طرف مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به منظور انتخاب رییس و نایب رییس مجمع آیمو و کمیته های مجمع شرکت کرد و رییس این دوره از اجلاس مجمع آیمو ، یکی از مقامات کشور فیلیپین و سفیر ایتالیا در انگلیس به عنوان نایب رییس انتخاب شد.

مهمترین دستور کارهای اجلاس سی و دوم مجمع سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)،  استماع گزارشات شورای آیمو در رابطه با فعالیت‌های دو ساله اخیر و تصویب آن، تصویب بودجه، تصویب اصلاحات ساختار آیمو، استماع گزارشات کمیته های اصلی آیمو نظیر کمیته حقوقی، حفاظت محیط زیست دریایی، کمیته تسهیل ترافیک دریایی، کمیته همکاری های فنی و کمیته ایمنی دریانوردی است و همچنین موسسات وابسته به آیمو نظیر دانشگاه جهانی دریانوردی و موسسه حقوق بین الملل مالتا، گزارشات خود را در این دوره از اجلاس ارائه می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین دستورکارهای سی و دومین نشست عادی مجمع سازمان بین المللی دریانوردی، انتخاب ۴۰ عضو شورای آیمو در سه گروه A، B، C است که در واقع توسط اعضای مجمع در هفته دوم یعنی هفته آینده انتخاب می‌شوند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، ازدیگر دستورکارهای بسیار مهم اجلاس به ترکیب شورا یعنی اصلاح ماده ۱۷ کنوانسیون ایجاد آیمو مصوب سال ۱۹۴۸ مربوط می‌شود که به موجب آن تعداد اعضای شورا از ۴۰ به ۵۲ کشور در صورت تصویب مجمع افزایش خواهد یافت که باید مورد پذیرش دو سوم کشورها واقع شود و در این مرحله کنوانسیون اصلاح و به کشورها ابلاغ خواهد شد و سند پذیرش به دبیرکل آیمو ارائه و در نهایت یکسال پس از آن، کنوانسیون اجرایی می‌شود.

گفتنی است؛ سازمان بنادر بیانیه های مربوطه را به منظور ارائه در اجلاس سی و دوم مجمع سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، تهیه کرده که ذیل دستورکار ارائه می‌کنند و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به صورت ویدیویی بیانیه مربوطه خطاب به اعضای مجمع را قرائت خواهد کرد که محوریت آن موضوع تحریم ها، تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا علیه صنعت کشتیرانی ایران، بحران ناشی از کرونا و آمادگی ایران برای همکاری در بخش‌های مختلف کشتیرانی با کشورها و به ویژه کشورهای منطقه است.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مجمع سازمان بین المللی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی سی و دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال

 ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی  خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به ارزش سرمایه‌گذاری قریب به ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در اواخر پارسال  گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.

او روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی طی چند سال اخیر را رو به رشد عنوان کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی  خوزستان می‌گوید: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.  

 آقای گرایلو گفت: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.

با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است