Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برای عدم توجه به محورهای مهم اصلاح ساختار بودجه در لایحه سال ۱۴۰۱ از دولت انتقاد کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در نطق میان دستور گفت: مهم‌ترین اولویت کنونی کشور در حوزه اقتصادی، سند بودجه 1401 است، اما به نظر می‌رسد محورهایی که در حوزه اصلاح ساختار باید دنبال کنیم، به طور کامل و جامع در این سند دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه بودجه در دولت نهایی شد/ لایحه یکشنبه آینده به مجلس می‌رودپیشنهادات اصلاحی دیوان محاسبات درباره بودجه 1401 شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعیتذکر بودجه‌ای یک نماینده به دولت/ برخی احکام بودجه 1400 معطل مانده

وی با بیان اینکه محورهای مهم و اساسی در اصلاح ساختار بودجه شفاف‌سازی شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و دیگری تصمیم برای اصلاح ساختار آنها است، افزود:اگر برای آنها تصمیم گیری نشود، اثرات آن در حوزه تصمیمات اقتصادی کشور، ما را با چالش جدی مواجه می‌کند.

عدم توجه دولت به مولد سازی دارایی‌های دولت و نظام مالیاتی در بوجه 1401

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه مولد سازی دارایی‌های دولت، اساسی ترین محور اصلاح ساختار بودجه است که باید در لایحه 1401 دیده شود، گفت: اما بر اساس اطلاعات غیررسمی، کمترین توجه به این موضوع شده است.

پورابراهیمی اظهار کرد:عدم تمرکز اما اتفاقی است که در این سند رقم خورده است، آقای رئیس جمهور اینکه اختیارات را به استانداران تفویض و به استان‌ها واگذار کنیم تا با رویکرد عدم تمرکز در سیستم اداری کشور تصمیم گیری شود.

نماینده کرمان در ادامه به برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات واصله، تا امروز گزارش نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با سیاست های کلی نظام نهایی نشده است لذا از اعضای مجمع تشخیص درخواست دارم تاهر چه سریعتر این سیاست‌های کلی نظام را مشخص کنند تا خط و مشی دولت و مجلس برای احکام قانون و برنامه هفتم توسعه فراهم شود.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بودجه ایران ساختار بودجه مجلس یازدهم شورای اسلامی مجلس بودجه ایران ساختار بودجه مجلس یازدهم شورای اسلامی مجلس اصلاح ساختار بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

کد خبر 6090316

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • غضنفرآبادی: نیاز نبود موضوع «طرح نور» در صحن مجلس مطرح شود
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳