Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا معتقد است: هنوز مذاکرات برجام شکست نخورده است. ایران پیشنهاداتی داده و منتظر است که طرف‌های دیگر هم نظراتشان را بیان کنند. مقامات رسمی ضد مذاکرات خیلی صحبت نکردند. فضاسازی رسانه‌ای انجام می‌شود، اما به طور کلی جو اصلی مذاکرات معقول و منطقی دارد پیش می‌رود و زود است که قضاوتی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جز مکرون که تلخ صحبت کرده، باقی مقامات رسمی اروپایی و آمریکایی موضع تندی نگرفتند.

دور هفتم مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین بعد از چند ماه وقفه به دلیل روی کار آمدن دولت جدید ایران که هشتم آذرماه از سرگرفته شده بود روز جمعه (۱۲ آذر) پایان یافت. مقامات ایرانی بار‌ها پیش از شروع مذاکرات اعلام کردند در این دور از مذاکرات به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه مغایر با برجام هستند و ایران در مذاکرات بسیار جدی بوده و به دنبال وقت‌کشی یا مذاکرات فرسایشی نیست.

ابوالفتح  می‌گوید: مذاکرات بسیار سخت است و دستیابی به توافق اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار و زمان بر است و خیلی امیدی به رسیدن به توافق نیست. چون هیچ کدام از تحریم‌ها برداشته نشده است و در کنگره آمریکا در همین چند روز اخیر چند طرح را دارند پخت و پز می‌کنند. مقامات آمریکایی خودشان می‌گویند که اگر جمهوری خواهان روی کار بیایند همه این توافق‌های احتمالی روی هوا می‌رود و این بی اعتمادی نسبت به آمریکا در تهران صد برابر می‌شود. از طرفی ایران نه تنها رفع کامل تحریم‌ها را می‌خواهد، بلکه خسارت خروج آمریکا از برجام را هم می‌خواهد، چیز‌هایی که دولت بایدن اگر هم بخواهد نمی‌تواند انجام دهد.

این دور از مذاکرات با تشکیل جلسات مداوم دو کارگروه رفع تحریم و هسته‌ای در چند روز گذشته ادامه پیدا کرد. علی باقری‌کنی، رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران که از ابتدای هفته گذشته وارد وین شده بود، زنجیره‌ای از دیدار‌های دو و چندجانبه را با مقام‌های اتحادیه اروپا، چین، روسیه و تروئیکای اروپایی پیش برد. فضای مذاکرات دوشنبه پس از برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام که نخستین رویارویی هیئت مذاکره‌کننده جدید ایران با ۱+۴ ظاهرا مثبت بود، اما نشست اختتامیه در فضایی مبهم و البته نه چندان دوستانه به پایان رسید.

 به گفته این کارشناس مسائل آمریکا، آمریکایی‌ها باید بپذیرند که تحریم‌ها را باید بردارند. در جریان مذاکرات هفته گذشته وین دو سناتور به بهانه‌ای واهی اعلام کردند که می‌خواهند ایران را تحریم کنند؛ چرا باید امروز این تحریم را دنبال کنند، چرا دو هفته پیش این کار نشد یا یک ماه دیگر. این‌ها نشان می‌دهند هیئت حاکمه آمریکا نمی‌خواهند تحریم‌ها را علیه ایران بردارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای ایران مذاکرات هسته ای تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!

بازدید 7 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • حمله پهپادی یمن به ناو جنگی ایتالیا در خلیج عدن/ زخمی شدن ده ها سرباز ناتو در سوئد/ قتل یک بازرگان مشهور اسرائیلی در اسکندریه مصر/ آماده شدن مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقامات دیوان بین‌المللی کیفری
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!