Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اعلام کرد که دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در استان نیاز داریم.

ساسان مبینی سه‌شنبه ١٦ آذر در یک کنفرانس خبری با بیان اشاره به موضوع تعطیلی قریب به ٣٠ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی فارس که یکی از خبرنگاران مطرح کرد، گفت: آماری که از میزان تعطیلی یا غیرفعال واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه می شود، آمار مستندی نیست و ممکن است و در پایش واقعی از این عدد هم تجاوز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: قریب ٥ هزار قرارداد واگذاری زمین در نواحی و شهرک‌های صنعتی فارس منعقد شده که حدود ۵۰ درصد از آنها به صدور پروانه بهره برداری منجر شده و از همین میزان هم حدود ۵۰ درصداز واحدها فعال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه عارضه یابی‌ها نشان دهنده این موضوع است که وضعیت واحدهای صنعتی که متاثر از وضعیت اقتصادی کشور است، وضعیت مناسبی نیست، عنوان کرد: تلاش ما این است که ظرفیت غیرفعال را به حداکثر ظرفیت واقعی و اسمی نزدیک کنیم و واحدهای راکد را به چرخه تولید برگردانیم.

مبینی تصریح کرد که اقدامات اصلاحی، جبرانی و فرایندی واحدهای راکد یا غیرفعال در حال انجام است.

او استفاده حداکثری از تولیدات داخلی را راهکار رشد اقتصادی استان با همراهی مجموعه فعالین اقتصادی بیان و ضمن اشاره به مشکلات شهرک‌های صنعتی استان، اضافه کرد: بیش از ٦٠ شهرک و ناحیه صنعتی در فارس داریم که برخی از آنها از نظر مکان یابی از مسیر منحرف شده و درخواست و جذابیت پتانسیل بالقوه ای هم در آنها وجود ندارد و زیرساخت‌های آنها در حال از بین رفتن است و بر عکس در شهرک‌های دارای جذابیت این موضوع وارونه است و با مشکلاتی نظیر؛ زیر ساخت‌های آب و برق مواجه است.

مبینی اظهار کرد: در حال تامین مشکل آب شهرک‌های صنعتی با استفاده از ذخایر موجود پشت سدها هستیم.البته تمهیدات قانونی هم برای سهم شهرک صنعتی در تامین زیرساخت برق توسط دولت نیز پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: علی‌رغم اینکه در سال‌های گذشته نرخ جلب سرمایه گذاری در استان بالا بوده اما نرخ جذب واقعی مطلوب نبوده است لذا تمیهداتی اندیشیده شده که با پنجره واحد سرمایه گذاری در استان فرصت‌های سرمایه گذاری از بسته یک میلیارد تومانی تا چند هزار تومانی دنبال شود.مراحل اخذ مجوزها نیز در این پنجره واحد دنبال خواهد شود.

مبینی معتقد است که فرهنگ سرمایه گذاری و پذیرش سرمایه گذار در فارس باید تقویت شود.

او به مشکلات پتروشیمی‌های استان هم اشاره و با بیان اینکه راه‌اندازی هر پتروشیمی نیازمند حل دو مشکل تامین خوراک و تامین آب است که برای هر دو چالش در مکان یابی اجرای پروژه‌های پتروشیمی در فارس دچار مشکل شدیم و نهایتا به ٤ پروژه تقلیل یافت، گفت: مکان یابی این پروژه‌ها در دست بررسی است و امید است با انتقال آب صنعت از دریا این مهم به سرانجام برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خاطرنشان کرد: همچنین بعضی از اراضی حبس شده برای اجرای این پروژه‌ها، باید به یک صنعت مشابه دیگر شیفت داده شوند تا ظرفیت قابل توجهی در آنها ایجاد شود.

مبینی به موضوع عدم فروش املاک مازاد که سوال یکی از خبرنگاران بود هم اشاره و بیان کرد: علی‌رغم اینکه در تصبره‌های قانونی دولت، فروش املاک مازاد و بخشی هم مولد سازی اعلام شده اما اتفاق مطلوبی در این باره در کشور و فارس شاهد نبوده‌ایم.

او مشکل اصلی در آسیب‌شناسی‌های انجام شده را عدم تمایل مدیران در دوره تصدی مدیریت خواند و گفت: بعضی مدیران ما باور ندارند که منابع حاصل از فروش ممکن است به خودشان بازگردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تصریح کرد: تمهید جدی دولت برای سال آینده کارگشای این موضوع خواهد بود و با راه‌اندازی صندوق سرمایه گذاری استان‌ها، این مهم به یک جذابیت بدل خواهد شد، چرا که درامد حاصل از فروش املاک مازاد برای سرمایه گذاری در استان استفاده می‌شود.

مبینی به مشکل کارخانه آزمایش مرودشت هم اشاره و عنوان کرد: مالک کارخانه برنامه برای عملیاتی شدن و راه‌اندازی مجدد ارائه داده است و به نظر می‌رسد پای کار است.کارگروه رفع موانه تولید استان هم برای رفع مشکلات تسهیلات بانکی این کارخانه گام مثلتی برداشته است.

او به مشکل کاغذسازی زاگرس هم اشاره و اظهار کرد: این راه‌اندازی کارخانه دارای دو ابهام است که آیا تسهیلات تزریقی موجب راه‌اندازی کارخانه خواهد شد یا نه؟ و دوم اینکه ماشین آلات موجود در کارخانه مکفی است؟.اعلام نظر کارشناسان موجب پرداخت تسهیلات بانکی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس به برنامه این استان برای دوران پساکرونا در بخش گردشگری هم اشاره و با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از حوزه‌های آسیب پذیر بود که بیش از سایر حوزه‌ها در دوران شیوع کرونا متضرر شد، گفت: بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و هیات وزیران امهال تسهیلات بانکی را تا پایان امسال تمدید کرده‌اند و ما نیز در حوزه اقتصادی این مهم را دنبال خواهیم کرد. 

مبینی با تصریح بر اینکه مشکل جدی فرار سرمایه گذار از استان فارس قابل انکار نیست، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از کار فرهنگی در حوزه سرمایه گذاری و تغییر ذهنیت‌ها، به عهده رسانه‌هاست.

او همچنین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بودجه عمومی کشور تحقق پیدا نکرده است، گفت: کسری بودجه سالانه چیزی عجیب نیست اما ممکن است عدد و رقم آن متفاوت باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه افزایش درآمدها در بودجه پیش‌بینی شده است، گفت: افزایش پایه‌ها و حداکثر وصولی دولت از منابع، دو راه کسری بودجه است که توسط دولت در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرک های صنعتی شورای پول و اعتبار امور اقتصادی استانداری فارس زاگرس معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس شهرک های صنعتی سرمایه گذاری راه اندازی هم اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران

آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس آباد به آتش نشانی این محدوده اطلاع داده شد که درپی آن چندین دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه تانکر آب به محل اعزام شدند. همچنین با توجه به اینکه این محدوده از خارج از حوزه استحفاظی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران قرار دارد، یک ایستگاه کمکی به همراه تجهیزات نیز از تهران به این محل اعزام شد.

درپی این حریق دود زیادی به آسمان بلند شده به‌طوریکه تا شعاع چندکیلومتری از محل وقوع نیز قابل رویت است. در حال حاضر عوامل آتش‌نشانی در حال عملیات اطفاء حریق در این محل هستند و گزارش و اخبار بیشتری از جزئیات این حادثه اعلام نشده است.

جزئیات بیشتر از این حادثه و خسارات آن پس از پیگیری از مسئولان رسمی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین