Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@13:25:22 GMT

هشدار هواشناسی؛ بارش برف و باران در ۱۱ استان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۶۴۸۲

هشدار هواشناسی؛ بارش برف و باران در ۱۱ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش برف، باران و کولاک برف، مه و وزش باد شدید موقت فردا (۱۷ آذرماه) برای استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و پنج‌شنبه (۱۸ آذرماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، گیلان، مازندران و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط جوی احتمال کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها و احتمال آبگرفتگی محدود معابر وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در عبور از جاده‌های بین شهری به‌ویژه گذرگاه‌های کوهستانی و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی، آمادگی راهداری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از ۱ تا ۱.۵ متر و در نواحی فراساحلی تا ۲ متر جمعه (۱۹ آذرماه) در خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و شنبه (۲۰ آذرماه) در خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان دور از انتظار نیست.

احتمال آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1580497

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان هواشناسی بارش برف باران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری از فردا در استان قزوین

مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که برای امروز همچنان با گذر امواج تراز میانی جو آسمان استان نیمه ابر تای ابری خواهد بود و در برخی مناطق احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

وی افزود: فردا و پس فردا هم با گذر سامانه بارشی از استان شاهد بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی استان قزوین، عمده فعالیت این سامانه در ساعات بعد از ظهرو شب جمعه خواهد بود.

آخوندی افزود: بارش‌ها در برخی مناطق شدت بیشتری دارد به همین منظور احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

وی گفت: پدیده غالب در روز شنبه وزش باد‌های نسبتا شدید خواهد بود و در این مدت پدیده مه به ویژه در ارتفاعات شمالی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: تغییرات محسوسی نداریم و با توجه به ابری بودن آسمان دمای بیشینه کمی کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بارندگی‌ها در استان بوشهر تا شنبه تداوم دارد/ احتمال بارش تگرگ
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • باران بهاری از فردا در استان قزوین
  • ببینید | هواشناسی هشدار داد؛ بارش باران شدید و تگرگ در این استان‌ها
  • باران بهاری میهمان استان قزوین می‌شود
  • فیلم| هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • ببینید | هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان