Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران گزارش و سند جدید درباره مدارس بومیان کانادا به زودی منتشر می‌شود.

خبرگزاری میزان - «مارک میلر»، وزیر امور بومیان کانادا، می گوید که دولت فدرال این کشور هزاران پرونده ناشناخته قبلی مربوط به سیستم مدارس مسکونی را منتشر خواهد کرد.

«میلر» در مصاحبه با پایگاه «گلوب اند میل» گفته که این اسناد به «مرکز ملی حقیقت و آشتی کانادا»، یک سازمان تحقیقاتی و آموزشی در دانشگاه «مانیتبا» در مرکز کانادا تحویل داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، خودداری کانادا از ارائه این سند، ناقض وظیفه اخلاقی اتاوا در قبال بازماندگان مدارس بومیان است که بیش از ۱۵۰ هزار کودک بین اواخر دهه ۱۸۰۰ و ۱۹۹۰ مجبور به حضور در آن‌ها شدند.

این کودکان از زبان و فرهنگ خود محروم شدند، از خواهر و برادر خود جدا شدند و مورد آزار روانی، جسمی و جنسی قرار گرفتند؛ اعتقاد بر این است که هزاران نفر در زمان حضور در این مدارس جان خود را از دست داده‎اند.

کشف بیش از هزار و ۲۰۰ جسد در گور‌های دسته جمعی در سال جاری در چندین مورد از این مدارس شبانه روزی، درخواست‌های گسترده‌ای را برای کشف حقیقت و پاسخگویی برای آنچه رخ داده، برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: نژادپرستی نهادینه علیه بومیان در سیستم زندان‌های کانادا مواضع ریاکارانه کانادا در موضوع سوء استفاده در مدارس بومیان

کمیسیون فدرال تحقیق در مورد این مدارس، معروف به کمیسیون حقیقت و آشتی (TRC)، در سال ۲۰۱۵ به این نتیجه رسید که سیستم مدارس شبانه روزی بومیان کانادا یک «نسل کشی فرهنگی» است.

انجمن زنان بومی کانادا از گزارش جدید در مورد انتشار اسناد دولتی استقبال کرد و آن را «گامی بزرگ به سوی حقیقت و آشتی»، خواند.

پس از کشف گور دسته جمعی حاوی اجساد ۲۱۵ کودک بومی در ماه می‌ در یک مدرسه بومیان کانادا، که برخی از آن‌ها در هنگام مرگ در ۳ سالگی بوده‎اند، تماس‌ها برای کشف گذشته تاریک مدارس شبانه روزی بومیان آمریکا افزایش یافته است.

بین سال‌های ۱۸۶۹ تا ۱۹۷۸، صد‌ها هزار کودک بومی آمریکا از خانواده‌های خود جدا شدند و مجبور شدند به مدارس شبانه‌ روزی که توسط دولت فدرال یا کلیسا‌ها اداره می‌شدند، بروند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل کانادا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کانادا تحولات بین الملل کانادا حقوق بشر بومیان کانادا مدارس بومیان مدارس شبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد

موج جدید مهاجرت تکواندو در روزهای اخیر به شدت رو به افزایش است در روزهای اخیر فرزان عاشورزاده نیز به آمریکا مهاجرت کرد در سالهای اخیر تکواندو کاران زیادی نیز پناهنده و مهاجرت کرده اند از جمله آنها کیمیا علیزاده ،دینا پوریونس،پریسا فرشیدی،یونس فضلی و....

یونس فضلی تکواندو کار ایرانی که به کانادا مهاجرت کرده است مدرس کوکیوان در کشور کانادا شد

مرکز آموزش فدراسیون جهانی "کوکی وان" نام دارد که تکواندوکاران سراسر دنیا باید برای حضور در میادین رسمی و بین المللی احکام خود را از طریق شرکت در آزمون‌های این مرکز، بین المللی کنند.

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج