Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج مرحله اول داوری بخش یادمان های شهری و دیوارنگاری جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد مشخص شد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ستاد رسانه ای جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد، مرحله اول داوری بخش یادمان های شهری و دیوارنگاری نوروزگان با حضور داوران این دو بخش برگزار و برگزیدگان این مرحله که بر اساس سوابق حرفه ای و نمونه کارها بود مشخص گردیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش یادمان های نوروزی
هیئت داوران بخش یادمان‌های نوروزی متشکل از  امیر خالقی،  محمد درویشی و احسان مهدوی در بیانیه ای گفتند: هنر شهری یکی از بهترین راه‌هایی است که زیستن در کلان‌شهرها را دلپذیرتر می‌سازد.

در جشنواره هنرهای شهری امسال، با رویکردی متفاوت، در فراخوانی که مبتنی بر کیفیت بهتر آثار هنری است، روبرو بودیم.

نخستین مرحله از داوری بخش یادمان‌های نوروزی، با بررسی سوابق هنریِ هنرمندانِ حرفه‌ای و خلاق آغاز شد و در نتیجه، جمعی به جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد ۱۴۰۱ معرفی شدند.

از میان ۱۹۷ شرکت‌کننده، ۹۲ هنرمند (و یا گروه هنری) به مرحله بعد راه یافتند که یک‌چهارم از این عزیزان در مرحله‌ی اجرای پایانی اثر همراهمان خواهند بود.

این هنرمندان، ویژگی‌های حرفه‌ای متفاوتی داشتند که چالش انتخاب را برای هیئت داوران دوچندان کرده بود. بسیاری، هنرمندان کاربلد و باتجربه حوزه‌های گوناگون هنرهای شهری بودند و برخی دیگر، هنرمندانی توانمندند که خواهان تجربه در گستره‌ی هنر شهری می‌باشند.

امید که شاهد اتفاقی تأثیرگذار و بهتر از سال‌های گذشته برای شهرمان مشهد مقدس باشیم.

در ادامه نیز برگزیدگان به شرح ذیل می باشند: نوید فلاحت، بهاره قادری، فرشته قاسمی، زهرا کوزه‎گر، عبدالصادق کوهی، حسین کهفی، محمود کهنسال سارو، محمدحسین ماموریان، نگار مبارک زاده، جواد محدث، مهدی محدث، حمیدرضا محمدپور، حمید محمدحسین، نسرین محمدزاده، اسفندیار مرادپور، سمانه مسیح، صالح موسویان، عاطفه مهاجرانی، مصطفی نادری پور، الیاس ناصری پوریزدی، هیمن نسیمی، الهه نظری، محدثه نیک فرجام، رزا نیک‌ذات، امیر مهدی وثوق، محمد مهدی وزیرپور، ملیحه هادیزاده، سبحان هاشمی پور، فرزین هدایت زاده، نفیسه خوش اندام، محمد حسین خیرآبادی، محسن خیرمند پاریزی، فریبا دادگر، مجید داودی رضوانی، مهدی درویشی، مرتضی دستجردی، حسین دوپیکر، نگار دهقان، فرید رجب زاده، ریحانه رجبیان، اسماعیل رزاقی اصل، فهیمه رمضانی اهوازی، مسعود رنگرزان، مهدی روحانی پور، محمد زحمتکش حصاری، حجت سالارمحمدی، سمیه سریری، مریم سیفی، نسرین سادات شرفه، سمیه (سمیا) شریفی پور، هاشم شفیعی، مسعود صدرایی نیا، راضیه صدیف، عطیه ضیغمی، امیرحسین طاهری، امیر ظریف ضروری، پریسا عطاپور، داود غلامی، ریحانه فراهانی، زهرا فقیه، محمدرضا ابراهیم‌زاده، علی احسانی فریمانی، مژده ادهمی، ساره ارباب معروف، فاطمه ارکیان، محراب اسدخانی، مریم اسکندری، مجید اسکندری مقدم، آرش اسلامی، کسری اصغرخانی، عقیل اصلی چوکانلو، مصطفی اکبری، صدیقه اکبری، بهنام آخربین، ملیحه آرمان، بهزاد آقاپور نهر، داود آقازاده، نیلوفر بخشایشی، سمیرا بغیاری، عفت بهار، نفیسه بهروز، انسیه بیداد، شهرام بیگی، ابراهیم پاپی راد، امیر جنگی، اکرم جهان پور، سیده زهره حسینی، یاسر حسینی، زهرا حسینی، مجید خداداد مه آبادی، مریم خلج، حسین خنجری بغداده

بخش دیوارنگاری نوروزی
همچنین هیئت داوران بخش دیوارنگاری نوروزگان متشکل از مانلی رسولی،  کریم اسکندری و علیرضا طاهری مقدم در بیانیه ای گفتند:

دیوارنگاری میراث دار فرهنگ و تمدن بشری است و پیشینه درخشان آن در هنر ایرانی نیز گویای ارزش های عمیق فرهنگی – هنری این مرز بوم است. هیئت داوران اعتقاد دارد، نقاشی دیواری به مثابه هنری فراگیر در تعامل با معماری و شهرسازی می تواند موجب ارتقا کیفیت زندگی شهری و سواد بصری جامعه شده و همچنین روابط و مناسبات اجتماعی را گسترش دهد. هیئت داوران پس از بررسی و بازبینی رزومه های ارسالی هنرمندان به دبیرخانه جشنواره، و با در نظر گرفتن معیارهای تسلط بر سازماندهی عناصر بصری با قابلیت های اجرایی دیوارنگاری و تجربه طراحی دیوارنگاره در ابعاد بزرگ، در مرحله ابتدایی  ۳۰ هنرمند را  برگزید.

لازم بذکر است پس از اعلام موضوعات از سوی دبیرخانه جشنواره، آثار نهایی با در نظر گرفتن میزان نوگرایی در برخورد با موضوع و به ویژه دست یابی به ترکیب بندی و ساختار منسجم بصری، انتخاب خواهد شد.

هیئت داوران ضمن ارج نهادن به تلاش های ارزنده برگزارکنندگان جشنواره، امید دارد با تداوم این رویداد ، هویت چشمگیر فرهنگی _ هنری خراسان بزرگ بیش از پیش گسترش یافته و تحکیم گردد.

همچنین فاطمه قاسمی، ایمان صادقی، فاطمه کاویانی، آیناز شایگی، فرشته زمانی، بهاره قادری، محمود حضرتی، بهزاد آقا پورنهر، مرضیه خوانساری، جعفر پاکروان، مریم ارباب معروف، ساره ارباب معروف، مریم ندایی، سالار ساعد موچشی، نفیسه خوش اندام، سعدی محمدی خانقاه، نیلوفر بخشایشی، سید طاهر موسوی، هادی برهانی، عاطفه صفی زاده، هاشم ایرانی، عاطفه و فائزه گلشاهی، اعظم استیری، عرفان شهیاد، امین مرادی، علی نسل شاملو، حسین یزدی، فاضله میر یعقوب زاده، عفت فروزنده و فاطمه صداقتی برگزیدگان این بخش را اختصاص می دادند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد مشهد جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد بخش یادمان هیئت داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا این هفته در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو روبروی رئال مادرید قرار گرفت و با نتیجه 2-3 برابر این تیم شکست خورد تا یک هفته بسیار دشوار را پشت سر گذاشته باشد.

این نتیجه در حالی برای شاگردان ژاوی رقم خورد که آنها معتقد بودند گل سالمی که لامین یامال به ثمر رسانده و از روی خط دروازه عبور کرده بود به اشتباه از سوی داور وسط و کمک داور ویدیویی اعلام نشده است. آنها همچنین به پنالتی اعلام شده در سر برخورد کوبارسی با واسکز اعتراض داشتند.

با این حال لالیگا اعلام کرد که داوری این دیدار مشکل خاصی نداشته و نمره قبولی را گرفته است و همین موضوع باعث عصبانیت مدیران بارسا شد و حالا RAC1 خبر داده است که آنها تصمیم‌شان را برای شکایت رسمی از اتفاقاتی که در جریان الکلاسیکو رخ داد گرفته‌اند.

مدیران بارسا با این شکایت در واقع از کمیته داوران خواسته‌اند که تمامی تصاویر و همچنین فایل‌های صوتی صحبت‌های مطرح شده بین داوران و همچنین کمک داور ویدیویی را در اختیار آنها قرار دهد.

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی