Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-05@14:16:56 GMT

تقابل مقام انرژی آمریکایی با مدیران انرژی جهان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۷۲۵۶

تقابل مقام انرژی آمریکایی با مدیران انرژی جهان

مدیران نفتی جهان بر سر مسئله انتقال به‌سوی انرژی‌های پاک با مقام وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا در تقابل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون، مدیران ارشد انرژی این هفته خواستار انتقال محتاطانه‌تر انرژی به‌سوی انرژی‌های تجدیدپذیر و دور از نفت و گاز شدند، اما یکی از مقام‌های وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد این صنعت برای رسیدگی به تغییرات آب‌وهوایی و فرصت‌های اقتصادی که نشان می‌دهد، تعهد اخلاقی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران سعودی آرامکو، اکسون‌موبیل و شورون روز دوشنبه (۱۵ آذرماه) در سخنرانی خود در کنگره جهانی نفت در هیوستون، تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر و نبود سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی را عامل کمبود اخیر سوخت و نوسان قیمت‌ها دانستند.

دیوید ترک، معاون وزیر انرژی آمریکا، از موضع این صنعت انتقاد کرد و خطاب به حاضران در سالنی که بیشتر خالی بود، گفت: هیچ جایگزینی برای پا پیش گذاشتن و رفع تهدید تغییرات آب و هوایی وجود ندارد.

مصرف‌کنندگان آسیایی و اروپایی به‌دلیل کاهش تولید با کمبود گاز طبیعی، زغال‌سنگ و برق دست به گریبان بوده‌اند که این مسئله قیمت‌ها را به بالاترین حد در چند سال رساند. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از شرکت‌های نفت و گاز انتقاد کرده و گفته است آنها سود را به مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند.

منبع: شانا

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر انتقال انرژی سوخت فسیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد ردبول از مرسدس در ماجرای جذب فرستاپن

یک مقام ارشد ردبول معتقد است که رقیب آلمانی برای خارج از شدن از فشار رسانه‌ای بحث انتقال مکس فرستاپن را دنبال می‌کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از بیلد آلمان؛ الیور مینتزلاف، مدیر پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شرکتی ردبول اطمینان داد که مکس فرستاپن تیم  را ترک نمی‌کند، او همچنین به گمانه‌زنی‌های منظم توتو وولف (رئیس مرسدس بنز) درباره جذب احتمالی این راننده هلندی پاسخ داد.

ادعای جنجالی آلونسو درباره داوری فرمول یک

مینتزلاف گفت: مکس قرارداد بلندمدتی دارد و حتی یک کلمه هم نگفت که نمی‌خواهد آن را اجرا کند. من اصلاٌ نگران این نیستم که او ممکن است تیم  ردبول را ترک کند. همه چیز فقط باید کمی آرام شود. این چیزی است که مکس و ما می‌خواهیم.

این مقام ارشد تیم قهرمان سه فصل اخیر فرمول یک خاطرنشان کرد: من فشاری را که توتو وولف و احتمالاٌ سایر تیم‌ها پس از سال‌ها حضور ضعیف احساس می‌کنند، درک می‌کنم. من فکر می‌کنم توتو وولف باید روی مشکلات خودش تمرکز کند که به اندازه کافی زیاد هستند.

لوئیس همیلتون راننده کنونی مرسدس در پایان فصل جاری فرمول یک به فراری ایتالیا خواهد پیوست. مکس فرستاپن، قهرمان سه فصل متوالی فرمول یک و صدرنشین رده‌بندی فصل جاری این مسابقات یکی از گزینه‌های بالقوه جایگزینی همیلتون در مرسدس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • انتقاد ردبول از مرسدس در ماجرای جذب فرستاپن
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی