Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده فعلی از ابتکار عمل برخوردار است، گفت: دولت تاکنون خوب مقاومت کرده و این روند نوعی وحشت در بین سیاستمداران غربی به وجود آورده است، به طوری که این دولت را سخت تلقی می‌کنند و معتقدند تیم مذاکره کننده فعلی از ابتکار عمل برخوردار است. احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ابتکار عمل دولت در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: دولت تاکنون خوب مقاومت کرده است و این روند نوعی وحشت در بین سیاستمداران غربی به وجود آورده است، به طوریکه این دولت را سخت  تلقی می‌کنند و معتقدند تیم مذاکره کننده فعلی از ابتکار عمل برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه دولت قبلی در مذاکرات با تسامح و تساهل جلو رفت و برجام را امضا کرد، افزود: نتانیاهو با مشاهده این شیوه، به ترامپ دیکته کرد حال که ایرانی‌ها خوب امتیاز می‌دهند از برجام خارج شو تا ایرانیان یک بار دیگر با تو مذاکره کنند و در آمریکا این طور مطرح کن که از اوباما سیاستمدارتر هستی. ترامپ از برجام خارج شد اما با مقاومت ایران روبرو شد.
نماینده ادوار مجلس عنوان کرد: در کنار مقاومت‌هایی که کلید آن از طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس خورد، حرکت‌های خوبی مانند پیروزی‌های جبهه مقاومت در یمن رخ داد. زمانی که انصار الله توانستند اختیار مأرب را بدست بگیرند که تسلط بر این منطقه، عملا تسلط بر دو سوم این کشور را امکانپذیر کرد و اماراتی‌ها  پس از این موضوع عقب نشستند.
بخشایش اردستانی با بیان اینکه ابتکار عمل ایران در مذاکرات مربوط به آیتم‌های داخلی نیز می‌شود، افزود: ایران اخیرا یکی از اعضای اصلی سازمان همکاری شانگهای شد و با کشور‌های چین و روسیه نیز قرارداد‌های بلندمدتی بست. البته تماس‌هایی که آقای باقری با سه کشور اروپایی، روسیه و چین قبل از انجام این دور از مذاکرات داشت نیز نکته حائز اهمیتی است.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها دوست داشتند در عراق با ایران مذاکره کنند، گفت: سیاست آمریکایی‌ها اعمال فشار همراه با مذاکره است که از خوی استکباری و سلطه طلبانه سیاستمداران این کشور نشئت گرفته است.   این استاد دانشگاه با تاکید براینکه دیر وارد مذاکره شدن به مذاکرات را نیز می‌توان یکی دیگر از ابتکار عمل‌های ایران در نظر گرفت، تصریح کرد: تقویت پشتوانه‌های اقتصادی کشور نیز دست برتر را به ما در مذاکرات می‌دهد.   بیشتر بخوانید: رفع تحریم‌ها و تضمین عدم تکرار اقدامات ترامپی؛ شرط بازگشت به برجام  
انتهای پیام/ برچسب ها: مذاکرات وین تیم مذاکره کننده ایرانی شانگهای چین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مذاکرات وین تیم مذاکره کننده ایرانی شانگهای چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند

یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که اشغالگران مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود در مذاکرات شدند و خاطرنشان کرد که حماس به مصر اطلاع داده است که هیچ فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب نشینی اشغالگران از غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود شده است، پیشنهادی که مدتی پیش به میانجیگران ارائه شده بود.

این چهره مقاومت توضیح داد که این اصلاحات پس از آن صورت گرفت که اشغالگران به این باور رسیدند که مخالفت حماس و گروه‌های مقاومت با پیشنهاد اخیر «مطلق و قاطع» است.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در حال حاضر با مصر در تماس دائمی هستند تا به فرمولی برسند که مقاومت بتواند آن را بپذیرد، خاطرنشان کرد: حماس به قاهره اطلاع داده است که هیچ پیشنهاد یا فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

در این رابطه احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان روز پنجشنبه تاکید کرد که این جنبش همیشه علاقه مند به دستیابی به فرمول یا توافقی است که از طریق آن تجاوز به غزه پایان یابد.

وی در گفت‌وگو با المیادین با تاکید بر اینکه جنبش حماس مقصر تزلزل در مذاکرات نیست، بر جدیت و انعطاف‌پذیری حماس در مذاکره بر خلاف طفره روی نخست‌وزیر اشغالگر و وارونه‌کردن ایده‌ها تاکید کرد؛ موضوعی که مذاکرات را در یک دور باطل می‌چرخاند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • بارسلونا در انتظار لغزش در مذاکرات تمدید قرارداد کواراتسخلیا و ناپولی