Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، با بیان اینکه جنبش دانشجویی همیشه به دنبال حق طلبی بوده است، گفت: توصیه به دانشجویان این است، همان حرکتی که دانشجویان در آن زمان در پشتیبانی از حق طلبی و مقابله با ظلم و استکبار داشتند تا به شهادت رسیدند، را دنبال کنند.

حسین انجم شعاع در گفت و گو با ایسنا ضمن گرامی داشت، 16 آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان در دوران دفاع مقدس مشارکت فعالی داشتند،  عده ای به درجه رفیع شهادت رسیدند،  تعدادی جانباز شدند و گروهی هم به اسارت در آمدند و پس از گذراندن روزهای سخت طعم آزادی را چشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشجویان همیشه فجر آفرین بوده اند، گفت: این قشر از جامعه همیشه درکنار سایر اقشار جامعه در خط مقدم و طلایه دار جنبش های انقلابی علیه حاکمیتهای مستبد و طاغوتها بودند.

انجم شعاع ادامه داد: روز دانشجو یادآور دلاوریهای دانشجویانی است که در عرصه های مختلف با شهامت حاضر شدند و  حماسه ایجاد کردند و با آن شهامتی که داشتد علیه رژیم مستبد طاغوت، رژیمی که کاملا وابسته به آمریکا و غرب بود، ایستادند.

وی با بیان اینکه دانشجویان همیشه در بحث عدالت خواهی وعزت برای کشور جزءپیشگامان بودند، گفت: دانشجویان  در خط مقدم مبارزه با ظلم، ستم و استکبار علیه حکومتهای طاغوتی بودند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه در گذشته فقط قشر های خاص و درباریان دانشگاه می رفتند، گفت: توده مردم نمی توانستند وارد دانشگاه ها شوند و در دهه 30 الی 40 امکانی فراهم شد که توده مردم هم وارد دانشگاه شوند.

وی با بیان اینکه دانشجویان با ظلم و استکبار سر آمدی نداشتند، گفت: بر همین اساس جنبش های دانشجویی شکل گرفت  و شهادت سه دانشجو در سال 1332 آغاز حرکت و جنبش دانشجویی علیه حکومت طاغوت شد.

انجم شعاع یادآور شد: دانشجویان در سال 1342 نیز پشت امام خمینی (ره) ایستادند و با استقامت حرکت کردند تا اینکه در سال 57 همه ی این شجاعت ها و  پایداری ها به ثمر نشست و  به پیروزی رسیدند.

 وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی همیشه به دنبال حق طلبی بوده است، گفت: توصیه به دانشجویان این است، همان حرکتی که دانشجویان در آن زمان در پشتیبانی از حق طلبی و مقابله با ظلم و استکبار داشتند تا به شهادت رسیدند، را دنبال کنند.

انجم شعاع اضافه کرد: این راه باید ادامه پیدا کند؛ یک دانشجوی ایرانی باید سربلند، مقتدر و مستقل فکر کند و در این راستا حرکت کند.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز دانشگاهی، دانشجویان و رشد فکری آنها نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: خونی که شهدا از جمله دانشجویان در آن زمان نثار کردند این پیشرفتها را برای ما رقم زد.

وی گفت: باید در مسیر شهدایی که برای عزت و سربلندی ایران به مقابله با ظلم و ستم قیام کردند، حرکت کنیم و راه آن شهدای دانشجو را ادامه دهیم تا ایران اسلامی همیشه سربلند، سرافراز و پاینده باشد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ظلم ستیزی ظلم و استکبار مقابله با ظلم انجم شعاع حق طلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مردم افغانستان حمایت می کنیم

حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان‌ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می‌گیرد مسئله احداث فرودگاه بزرگ بین‌المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص خط راه‌آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب‌های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می‌کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی‌ها دنبال می‌کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.

وی اشاره کرد: احتمالاً نشست‌های سه جانبه‌ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده‌اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.

کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی‌اش به آب‌های آزاد از ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین حتی اقتصادی‌ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسئله کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خودش گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • زبانه کشیدن شعله‌های آتش حق طلبی از دانشگاه‌های کلمبیا و اوهایو
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • هلندی‌ها به دنبال ملی پوش استقلالی/ مهدی قایدی در مسیر جهانبخش؟