Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا عصر امروز در جلسه‌ای که با حضور جمعی از پیمانکاران  پل‌های عابر پیاده مکانیزه و مدیران ذی‌ربط شهرداری در ساختمان شورای اسلامی رشت برگزار شد، اظهار کرد: پل‌های عابر پیاده باهدف تسهیل در عبور و مرور شهروندان در رشت راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه به‌واسطه کاهش صدمات ناشی از تصادفات، ایجاد پل‌های عابر پیاده مکانیزه در برخی از نقاط رشت در دستور کار شورای چهارم قرار گرفت، افزود: علیرغم اینکه وجود این پل‌ها به لحاظ سیما و منظر شهری موردپذیرش نیست اما با توجه قراردادن حفظ ایمنی و سلامت شهروندان احداث پل‌های عابر پیاده مکانیزه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از خرابی دائمی برخی از پل‌های عابر پیاده مکانیزه در رشت گفت: پل‌های عابر پیاده مکانیزه باهدف تسهیل در عبور و مرور و حفظ ایمنی شهروندان بالأخص برای آن دسته از افرادی که با مشکلات جسمی، حرکتی مواجه هستند اجرایی شد، اما متأسفانه به دلیل خرابی دائمی و همچنین عدم ایمنی تعدادی از پل‌های مکانیزه، نارضایتی شهروندان از این بابت روزبه‌روز در حال افزایش است.

کارگرنیا با تأکید به اینکه همان‌گونه که از پیمانکار انتظار داریم نسبت به تعهداتش پایبند باشد، شهرداری نیز باید در راستای رفع مشکل پیمانکاران تلاش کند، بیان کرد: پیمانکاران وظیفه‌دارند در خصوص پل‌های عابر پیاده بر اساس تعهداتشان عمل کنند و متقابلاً شهرداری رشت نیز باید نسبت به مفاد قانونی قرارداد فی‌مابین متعهد باشد.

وی با بیان اینکه یقیناً پیشگیری از درمان دارای هزینه کمتری است، افزود: پیمانکاران با گماردن نگهبان می‌توانند از بروز سرقت تجهیزات پل‌های عابر پیاده مکانیزه جلوگیری کنند و یقیناً با انجام اقدامات پیشگیرانه ضمن حفظ سرمایه پیمانکار، رضایتمندی شهروندان نیز جلب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره اینکه نارضایتی از وضعیت پل عابر پیاده مکانیزه جانبازان فراوان است، گفت: شهروندان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به‌واسطه زیارت اهل قبور از طریق همین پل عبور و مرور می‌کنند و دائماً گزارش‌هایی مبنی بر خرابی پله‌برقی آن به گوش می‌رسد.

کارگرنیا ایجاد پل‌های عابر پیاده مکانیزه در پیاده‌روها را ازجمله وظایف شهرداری رشت دانست و افزود: شورای اسلامی شهر رشت بر اساس نظر کارشناسان حوزه ترافیک مصوب می‌کند که در کدام نقاط شهر باید نسبت به احداث پل‌های عابر پیاده اقدام شود.

وی با انتقاد از خاموشی پل‌های عابر پیاده مکانیزه تصریح کرد: حتی اگر آسانسور برخی از پل‌های عابر پیاده مکانیزه سالم باشد، به‌واسطه تاریکی، حضور افراد معتاد و غیره استفاده از برخی از این پل‌ها امکان‌پذیر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رفع مشکل پل‌های عابر پیاده مکانیزه را به شهردار رشت به‌صورت مکتوب تذکر داده‌ام، افزود: این موضوع را در جلسه علنی روز چهارشنبه شورا بار دیگر به شهردار رشت تذکر می‌دهیم و در صورت عدم توجه یقیناً طرح سؤال از شهردار رشت به‌واسطه بی‌توجهی نسبت به وضعیت پل‌های عابر پیاده مکانیزه رشت و عدم امنیت شهروندان از این بابت  رقم می‌خورد.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

منبع: فارس

کلیدواژه: رشت عابر پیاده شورای شهر اولتیماتوم رئیس شورای اسلامی شهر رشت پل های عابر پیاده مکانیزه شورای اسلامی شهر رشت شهردار رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های کرمان مناسب نیست، گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده است. - اخبار استانها -

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بحث شوراها را داریم، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در راستای سپردن کار مردم به دست خود مردم است.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت اداره شهرها و روستا مستقیماً به شوراهای اسلامی شهر و روستا سپرده شده است که منتخب خود مردم هستند، گفت: مردم شوراها را انتخاب کرده و شوراها در شهر، شهردار را انتخاب می‌کنند.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به دیگر وظایف شورای اسلامی شهر، بیان کرد: شوراها در حد وظایف و اختیارات خود قانون‌گذاری برای شهرداری را انجام داده، تصویب طرح و لایحه برای اجرا در شهر و نظارت بر کار شهرداری را به عهده دارند.

وی به مهمترین طرح و برنامه‌‌های شورای اسلامی شهر کرمان در این دوره نیز اشاره کرد و افزود: در این دوره توجه عادلانه به کل شهر و آبادانی و زیباسازی شهر توسط شورای شهر و شهردار مدنظر است.

نادری با بیان اینکه در این دوره شورا تلاش کردیم که عادلانه به کل شهر رسیدگی شود تا خدمات در یک نقطه متمرکز نشده و در یک نقطه از شهر محرومیت نداشته باشیم، ادامه داد: در این دوره کار را از نقاط محروم شهر آغاز کردیم و تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره با اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی، آسفالت، پیاده‌روسازی، کارهای فرهنگی، مسائل تاریخی و فرهنگی و مذهبی، گفت: در همه این حوزه‌ها تلاش شده که نگاه متوازن و متعادلی داشته باشیم و شهر را برای مردم به یک مکان دلپذیر و آرام‌بخش تبدیل کنیم.

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه این اقدامات آغاز شده البته هنوز با حد اعلا نرسیدیم اما تلاش خود را کردیم تا حد امکان شهر از حالت دو قطبی بودن خارج کنیم و عدالت را در آبادانی شهر داشته باشیم، افزود: در این دوره توجه ویژه به مناطق محروم بیشتر مدنظر بوده است.

وی با اشاره به تغییر شهردار کرمان، گفت: شهردار قبلی کرمان فردی دلسوز و سالم بود اما انتظار داشتیم که شهر را متحول کند اما انتظارات ما از شهردار قبلی برآورده نشد و زمانی که به گزینه بهتری رسیدیم شهردار جدید را جایگزین وی کردیم و حکم شهردار جدید در وزارت کشور شرف صدور است.

نادری با اشاره به بودجه و درآمدهای ضعیف شهرداری کرمان باعث شد که به شهر توجه زیادی نشود، ادامه داد: در این دوره از شورای شهر هم توجه به مناطق محروم شدت گرفت و هم افزایش درآمد و بودجه شهرداری را داشتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری کرمان در ابتدای این دوره شورای اسلامی شهر هزار و 300 میلیارد تومان بود که این عدد در سال 1403 به 7 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است، گفت: امیدواریم که با همین روند آبادانی شهر هم انجام شود.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه وضعیت پیاده‌روها، جداول و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کرمان نامناسب و مطالبه مردم در این حوزه کاملاً درست است، بیان کرد: در بودجه امسال شهرداری حدود 700 میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده که بی‌‌سابقه است.

وی با بیان اینکه امسال توجه ویژه‌ای به بحث آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری در شهر کرمان شده است، ادامه داد: امیدوار هستیم که امسال مردم کرمان حرکت قابل توجهی را در سطح شهر شاهد باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز