Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر-نمایشگاه «سلام بر سپیدبالان پرستار»  عصر 4 شنبه 17 آذر ۱۴۰۰ ساعت 15 در نگارخانه خیال گشایش می یابد.

این نمایشگاه، شامل ۲۶ اثر خوشنویسی در قالب خط فاخر نستعلیق است که تمامی آنها با مضمون اشعاری در وصف فداکاریها، جانفشانی ها، مهرورزیها و حماسه آفرینی های عاشقانه این فرشتگان سپیدجامه و مدافعان سلامت و تجلیل و بزرگداشت مقام شامخ پرستاران کشوربه رشته تحریر درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آثار ارائه شده، حاصل فعالیتهای یکسال اخیر هنرمند است.وی  منتخب زیبایی از اشعار سروده شده از شاعران طراز اول همچون افشین علاء،عباس براتی پور،رضا اسماعیلی،زنده یادمحمدحسین بهجتی،زنده یاددکترقاسم رسا،سعیدبیابانکی،مصطفی محدثی، بابک نیک طلب،مهدی الماسی، مرتضی مرادپورو...  را در قالب قطعات خط به رشته تحریر درآورده است.قدردانی تیموری و شعرای گرانقدراز تلاشهای پرستاران کشور   در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا از   تجربه های منحصربفرد هنری در ثبت این رخداد مهم اجتماعی است. بویژه آنکه ارائه این آثاربه شکلی بدیع و چشمنواز و به کارگیری تذهیب  خیال انگیز هنرمندان  تذهیب کار مثال زدنی وخیره کننده  است.


«سلام بر سپیدبالان پرستار» همزمان با میلاد حضرت زینب کبری(علیها سلام) اسوه صبر و پرستار بزرگ کربلا، وبا همکاری سازمان نظام پرستاری کشور برگزار می شود.

کاوه تیموری، دانش آموخته جامعه شناسی فرهنگ و از خوشنویسان بنام بیش از 35 سال است که بصورت جدی در این عرصه، حضور دارد. برگزاری پانزده نمایشگاه در داخل وخارج ازکشور ، تدریس، پژوهش ونگارش مقالات تخصصی مرتبط با موضوع خوشنویسی و جامعه شناسی هنرنمونه ای از تلاشهای اوست.  آسیب شناسی، اقتصاد هنری، و راهها و شیوه های جهانی شدن این هنر اصیل ملی، تالیف و انتشار کتبی در شناساندن و معرفی خوشنویسان برجسته و صاحب نام ایرانی و تدوین آثار آنان، از جمله فعالیتهای هنری او در سالیان گذشته بوده است.تیموری داوری در جشنواره هنری وزارت آموزش و پرورش ،داوری در جشنواره هنری پروین وزارت علوم و داوری در جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت را در کارنامه خود دارد.

یادآورمی شود همزمان با نمایشگاه  از آلبوم نفیس آثار به نمایش درآمده که  با همت معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری به طبع رسیده،رونمایی خواهدشد.

صبا از 17 تا 21 آذرماه همبال با خوشنویسی های کاوه تیموری وبا حضور تمامی علاقه مندان و بازدیدکنندگان به سپیدبالان پرستارو با طنین نستعلیق ایرانی و هنر تذهیب، سلام خواهد گفت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نگارخانه ترانه باران، فرهنگسرای نیاوران میزبان بیش از ۲۰۰ اثر از هنرمندان هنرهای قرآنی است که در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل ها و نشست های تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و هنرجویان خواهد بود.

در این راستا جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث تخصصی در خط نستعلیق، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ الی ۱۸ با حضور غلامحسین امیرخانی ساعت ۱۶ الی ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه «روایت باران» توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنرهای ایرانی و اسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

روز شنبه ۱۵ اردیبهشت نمایشگاه «روایت باران» و مجموعه گالری های فرهنگسرای نیاوران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.

کد خبر 6093798

دیگر خبرها

  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • مهلت ۲ هفته‌ای برای انتقال نمایشگاه‌های خودرو به شهرک صنفی کاوه در مهاباد
  • گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • افتتاح نمایشگاه خوشنویسی قدر استاد درشهرکرد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس