Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز رضا رضایی، معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها از برگزاری دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در استان خبر داد و اظهارکرد: شناخت عمیق‌تر بوم فرهنگ و ظرفیت های موجود در آن، کاربردی کردن بوم فرهنگ برای انسان امروزی، رونق کسب و کارهای فرهنگی با اتکا به ظرفیت های بومی و کمک به شناسایی بازارهای پنهان در حیطه محصولات و خدمات فرهنگی‌بومی، از اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با تأکید بر اینکه تمامی آثار شرکت کننده در جشنواره ملزم به توجه و استفاده از بوم‌فرهنگ خراسان شمالی با نگاهی امروزی است، موضوعات این جشنواره را در سه بخش «نوشت افزار»، «هدایای فرهنگی» و «عروسک» معرفی کرد.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در توضیح کامل موضوعات این جشنواره با بیان اینکه بخش نوشت افزار شامل دفترچه و دفتر، تقویم و سررسید، ابزارهای نوشتاری، وسائل کمک آموزشی، کتاب های مصور بر اساس شعر و داستان های بومی و کیف و جامدادی می شود، بیان کرد: سوغات فرهنگی و شیوه ارائه سوغات فرهنگی، تهیه و تنظیم آلبوم های تصویری ظرفیت های فرهنگی موجود در استان و ساخت هدایای تبلیغاتی هم موضوعات بخش هدایای فرهنگی را شامل می شود.

رضایی بخش عروسک را شامل طراحی و تولید عروسک های بومی معرفی و تأکید کرد: برای تمام آثاری که در مسیر تولید از مصالح بازیافتی بهره برده باشند، امتیاز ویژه در نظر گرفته می شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه شرکت در تمام بخش ها بلامانع بوده و هر شرکت کننده می تواند در بخش های مختلف بدون محدودیت تعداد اثر شرکت کند، تصریح کرد: شرکت کنندگان می توانند محصولات یا خدمات را به صورت خلاقانه در بخش های موجود ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای تمامی برگزیدگان در بخش های مختلف جشنواره، مجوز مشاغل خانگی مرتبط با محصول و یا خدمات ارائه شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی صادر می شود.

رضایی با اشاره به اینکه علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره تا ۲۵ دی ماه سال جاری فرصت ارسال آثار را دارند، داوری آثار را دوم بهمن ماه و برگزاری آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان را هفتم بهمن ماه اعلام کرد.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، جوایز برگزیدگان اول هر بخش را ۲۵ میلیون ریال، برگزیدگان دوم هر بخش را ۲۰ میلیون ریال و برگزیدگان سوم هر بخش را ۱۵ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: در هر بخش از دو اثر هم تقدیر می شود.

 گفتنی است جایزه فیروزه با هدف حمایت و گفتمان سازی مصرف و تولید فرهنگی برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ خراسان شمالی جشنواره فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور، امروز_ یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین حضور دارند، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره یکی از راه‌های مهم برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت آن در سطح ملی است.

وی افزود: خوشبختانه در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره کوچ، جشنواره‌ای ملی بوده است که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است و باید هرسال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار شود.

وی از برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر در هشتمین جشنواره کوچ خبر داد و تصریح کرد: با همکاری سپاه فتح استان به‌منظور استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان، اجلاسیه شهدای عشایر هم‌زمان با این جشنواره همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

طالبی‌پور با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: از اهداف مهم این جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری همچنین معرفی آداب و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها است، چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی در زمینه زندگی عشایری داشته است.

وی افزود: جشنواره در سطح ملی از تاریخ بیست‌وهشتم اردیبهشت تا یکم خرداد سال‌جاری در پارک ولایت شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران‌زمین با دعوت از اقوام و عشایر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 750856

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد