Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس یاسوج؛ نسیم راوند- کیست که نداند پای تولید همواره در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌لنگد و این معضل بزرگ خود دلایلی دارد که پرداختن به همه دلایل به مجال زیادی جهت بازگویی نیاز دارد.

استانی که کمترین بهره را از صنعت در کشور برده و به قول عضو سابق کمیسوین صنایع مجلس تنها نیم درصد از ظرفیت صنعتی کشور متعلق به این استان بوده استانی که از ظرفیت‌ها و منابع و معادن خدادادی زیادی برخوردار است اما این استعدادها و ظرفیت‌ها به فعلیت نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه همین اندک ظرفیتی که در حال حاضر در استان وجود دارد نیز با کمترین میزان خود مشغول به تولید و اشتغال است در صورتی که مسئولان عزم و تدبیری برای کار و تلاش داشته باشند این ظرفیت‌های خالی به کمک حوزه تولید خواهد آمد.

در همین خصوص با حضور در یکی از واحدهای تولیدی فعال استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی کوبودنا بزرگترین تولید کننده نان صنعتی جنوب کشور پای درد دل مدیر این مجموعه نشستیم که علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی جهت رونق تولید اما با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

بهرام باقری با اشاره به اشتغال‌زایی مجموعه صنایع غذایی کوبودنا گفت: این مجموعه برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ نوع نان صنعتی، سنتی و رژیمی در مجموعه کوبودنا تولید می‌شود، افزود: امنیت غذایی چالش هر کشور و دولتی است. نان و آرد یک کالای استراتژیک است اگر آرد سالمی داشته باشیم نان سالمی هم وارد سفره‌های مردم می‌شود و فرهنگ تغذیه اصلاح می‌شود.

باقری با بیان اینکه کوبودنا با تلاش‌های شبانه‌روزی به یک برند ملی تبدیل شده گفت: در ایام بیماری کرونا برای اینکه نان سالم و بهداشتی به دست مردم برسد حتی یک روز تعطیلی نداشتیم. 

مدیرعامل صنایع غذایی کوبودنا بیان کرد: در خط تولید کوبودنا هیچ‌گونه جوش شیرین و مواد افزودنی به کار نمی‌رود  و محصولات بدون هیچ‌گونه مواد افزودنی تولید می‌شود و دارای نشان سیب سلامت است.

وی بیان کرد: کوبودنا در حوادث زلزله رسالت خود را فراموش نکرد و در زلزله کرمانشاه، لرستان و سی‌سخت در همان ساعات اولیه حادثه بسته‌های نان و آرد را در مناطق زلزله‌زده توزیع کرد. در روز پرستار سال گذشته به پاس زحمات این قشر زحمت‌کش در مقابله با بیماری کرونا بسته‌های حمایتی عرضه شد که امسال نیز این نظیر چنین برنامه‌ای در روز پرستار  اجرا می‌شود.

باقری با بیان اینکه کوبودنا پیوند میان صنعت و دانشگاه را معنا کرده گفت: تفاهم‌نامه‌هایی میان این صنایع غذایی کوبودنا و دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یاسوج منعقد شد و به زودی خبرهای خوبی از محصولات دانش‌بنیان به اطلاع مردم می‌رسد.

 

وی به چالش‌های پیش‌روی هم گریزی زد و گفت: کارخانه آرد باقری با ۱۸ درصد ظرفیت در حال فعالیت است و ۸۰ درصد ظرفیت خالی است و این ظرف یک به کارخانه همجوار انتقال داده شده است، مسئولان ۱۰ سال است که قول دادند این سهمیه به استان بازگردد و کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته که اشتغالزایی پایداری به همراه دارد راه‌اندازی شود و به تولید تخصصی خود مشغول شود اما همچنان این وعده بر زمین مانده است.

باقری عدم تغییر دستمزد آسیاب‌ آرد را چالش دیگری دانست و عنوان کرد: امیدواریم در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال پشتیانی‌ها و مانع‌زدایی‌ نام‌گذاری شده موانع پیش‌رو این مجموعه صنایع غذایی برداشته شود.

گلایه مدیرعامل کوبودنا از سهل‌انگاری و بی‌تدبیری پیش پای تولید

وی بیان کرد: در صورتی که سهمیه نان و آرد این مجموعه داده شود برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

باقری با بیان اینکه کوبودنا تنها هلدینگ صنایع غذایی در کشور است که چرخه آرد و نان را دارد افزود: در حوزه پدافندی این موضوع یک مزیت و فرصت برای استان به شمار می‌رود و می‌توانیم در بحران‌ها آرد و نان بهداشتی را در کمترین زمان تولید و توزیع کنیم.

مدیرعامل مجموعه صنایع غذایی کوبودنا با اشاره به نبود دیزل ژنراتور در این کارخانه گفت: در صورت قطعی برق،کارخانه تعطیل می‌شود و این یک چالش بزرگ است. سال گذشته یک قطعی ۳۰ دقیقه برق ۱۰۰ میلیون به این کارخانه خسارت وارد کرد.

باقری در بخش دیگری از سخنانش ار راه‌اندازی بخش گیاهان دارویی خبر داد و گفت: یکی از استان‌های پربازده در زمینه گیاهان دارویی هستیم لذا به دنبال فعال کردن فاز گیاهان دارویی هستیم.

باقری با اشاره به صادرات آزمایشی نان کوبودنا به کشور عمان افزود: عمانی‌ها از نان استان استقبال کردند و در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها برای صادرات دائمی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه صنایع غذایی کوبودنا نان تیری و محلی استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود. این نان به اغلب استان‌های کشور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/82024

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید زلزله کرمانشاه درد نان خبرگزاری فارس صنایع غذایی کوبودنا مجموعه صنایع غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، ۲۵۰ واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به ۱۲ واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.   الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری