Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، اگر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا امروز همراه با رقابتی فرضی بین دونالد ترامپ و جو بایدن برگزار شود، تعداد آرای رئیس جمهور سابق آمریکا از آرای ساکن کنونی کاخ سفید بیشتر خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، نتایج نظرسنجی CAPS-Harris Poll که به طور انحصاری برای پایگاه هیل منتشر شده، نشان می‌دهد در چنین رقابت فرضی، ۴۸ درصد از رای‌دهندگان از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا حمایت خواهند کرد، در حالی که میزان آرای جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا ۴۵ درصد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشت درصد هم نسبت به انتخابشان اطمینان نداشتند.

آرای بایدن و ترامپ در گروه رای‌دهندگان زن به طور مساوی با ۴۶ درصد تقسیم شده، در حالی که مردان به میزان ۵۰ درصد از ترامپ و ۴۳ درصد از بایدن حمایت کردند. بایدن در گروه رای‌دهندگان شهرنشین، برتری ۲۰ درصدی بر ترامپ داشت و در گروه رای‌دهندگان حومه‌نشین هم برتری چهار درصدی کسب کرد، اما ترامپ در میان رای‌دهندگان روستانشین برتری ۳۳ درصدی به دست آورد.

بر اساس این نظرسنجی، در صورت کاندیداتوری ترامپ برای ریاست جمهوری در حزب جمهوری‌خواه، او احتمالاً به راحتی نامزدی این حزب را برای سال ۲۰۲۴ کسب کند.

ترامپ نسبت به سایر رقبای بالقوه جمهوری‌خواهش برتری چشمگیری نشان داد. بر اساس این نظرسنجی، ۶۷ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه از این رئیس جمهوری سابق حمایت می‌کنند، در حالی که مایک پنس، معاون سابق او با ۹ درصد در رتبه دوم و رونالد دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا با هشت درصد رای در رتبه سوم قرار گرفت.

مارک پن، مجری این نظرسنجی می‌گوید: سقوط بایدن منجر به جهشی برای ترامپ در همه جبهه‌ها چه در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری‌خواهان و چه در انتخابات عمومی بالقوه شده است.

بایدن در سال ۲۰۲۰ با حدود هفت میلیون رأی بیشتر یا تقریباً برتری چهار درصدی، ترامپ را شکست داد. او عمدتاً به دلیل برتری‌های جزئی در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین در این انتخابات پیروز شد؛ ایالت‌هایی که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ به خودش اختصاص داده بود.

نظرسنجی مذکور با پرسش از ۱۹۸۹ فرد ثبت‌نام شده به عنوان رای‌دهنده از ۳۰ نوامبر تا دوم دسامبر انجام شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رئیس جمهور آمریکا رای دهندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سابقه فکر کردنش به خودکشی و رفتنش به سراغ روانپزشک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • دور دوم انتخابات در کرج جدی گرفته شود
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها