Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الله مریجی عصر امروز در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه باقرالعلوم (ع) برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان شهید و تبریک روز دانشجو به دانشجویان اظهار داشت: روز دانشجو درواقع نمادی از حرکت عالمانه و با بصیرت دانشجویان است، دانشجویانی که دلبستگی آنان به درس و دانش مانعی برای تشخیص حق نیست و انتظار است حق را بیان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی یکی از ویژگی‌های دانشجو را مطالبه گری و عدالت‌خواهی دانست و گفت: دانشگاه محل ظهور و بروز دانشجو است و دانشجو باید در آن مصداق و مفهوم را تمرین کند و پس از اینکه مسئولیت گرفت و وارد جامعه شد آزمون و خطا نکند، زیرا جامعه محل آزمون و خطا نیست، بلکه باید در آن مسائل اجتماعی را حل کرد نه اینکه به تمرین پرداخت.


مریجی به معرفی ظرفیت‌های دانشگاه باقرالعلوم (ع) به عنوان یکی از مراکز مهم آموزشی وابسته دفتر تبلیغات اسلامی در بخش علوم انسانی و اسلامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۰ رشته کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه وجود دارد و در بخش‌های مختلف آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.


رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) افزود: در سال گذشته ۱۵۲ پایان نامه ارشد و دکتری در این دانشگاه دفاع شده و داوران برخی از این پایان‌نامه‌ها از دانشگاه تهران بوده‌اند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه باقرالعلوم (ع) مشغول تحصیل هستند وهیچ دغدغه‌ای در کمیت نداشته و به دنبال این موضوع نیستیم، تصریح کرد: بر این باوریم این دانشگاه کارخانه مدرک سازی نیست و در جذب دانشجویان خارجی نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته است.


رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع)، گفت: دانش‌آموختگان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی در بخش‌های مختلف علمی، اجرایی، سیاسی و فرهنگی در نهاد‌های مختلف اجرایی به کار گرفته شده و توفیق‌های زیادی در حوزه‌های متعدد علمی و اجرایی داشته‌اند.
در این جلسه معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در سخنانی با تبریک روز دانشجو گفت: از ابتدای بروز کرونا این دانشگاه آموزش‌های مجازی را با راه اندازی سامانه تخصصی آغاز و تدریس‌ها ادامه یافت و در وضعیت فعلی نیز برگزاری کلاس‌های درس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال برگزاری است.


محمد ستوده افزود: امیدواریم در مقطع جدید با انگیزه بیشتر و با تجربه‌ای که از دوران کرونا داریم وظایف و رسالت‌های خود را با جدیت بیشتر انجام دهیم.


وی با اشاره به اینکه وظیفه دانشجو یک وظیفه والا و با ارزش است و خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم (ع) یک دانشجوی معمولی نیستند بلکه دارای پایه‌های حوزوی و طلبه هستند که این نیز رسالت‌ها در آموزش را مضاعف می‌کند.


ستوده خطاب به دانشجویان جدید گفت: دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، با پیوند علوم انسانی غربی و اسلامی باید دانش علمی خود را ارتقاء داده و در ارائه راهکار حل مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور تاثیرگذار باشند.


معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم (ع) نیز در سخنانی اظهار داشت: تاسیس این دانشگاه با این ذهنیت که بشر نیازمند تبادل فکری و استفاده از تجربه‌های یکدیگر است به عنوان مرکزی دانشگاهی در کنار حوزه علمیه ایجاد شد.


حجت الاسلام و المسلمین موسوی بیان کرد: همچنین ایجاد دانشگاه باقرالعلوم (ع)، در کنار سایر موسسه‌های آموزشی با هدف انجام رسالت‌های علمی آموزشی و تاثیرگذاری در جامعه هدف بوده که خوشبختانه نیز در این زمینه شاهد موفقیت‌های آنان هستیم.


وی با بیان اینکه پژوهش ذهن آرام می‌خواهد و پژوهش‌های عمیق نشان از ظرفیت علمی دانشجویان است گفت: تلاش ما ایجاد زمینه‌های لازم برای پژوهش است و امیدواریم دانشجویان در ایام تحصیل از ظرفیت تحصیل برای پژوهش استفاده کنند.


براساس این گزارش، در این مراسم که به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود و روز دانشجو برگزار شده، دانشجویان به مناسبت روز دانشجو، به بیان پرسش‌های خود از مسئولان دانشگاه پرداختند.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی دانشگاه باقرالعلوم دانشگاه باقرالعلوم روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دانشگاه کاشان دراطلاعیه اعلام کرد دانشجویان اخراج شده و تعلیق شده آمریکایی و اروپایی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان پذیر می‌شوند.


رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای ادامه تحصیل این دسته از دانشجویان در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان گفت: همچنین این استادان می‌توانند به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری کنند.


دکتر عباس کتابی افزود: در پی موج بیداری و آزادیخواهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم اسرائیل، تعدادی از این دانشجویان تعلیق و اخراج شدند. برخی از اساتید این دانشگاه‌ها نیز به دلیل حمایت از دانشجویان اخراج شدند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند،گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه‌های خارجی نیز به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه یو سی ال‌ ای
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا