Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:21:45 GMT

ناراحتی اصلاح طلبان از تلاش های تیم مذاکره‌کننده

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۲۱۰۷

ناراحتی اصلاح طلبان از تلاش های تیم مذاکره‌کننده

این روزنامه طوری نوشته که انگار تیم 40نفره ایران رفته‌اند اروپا برای خرید که حتما با دست پر برمی گردند! چرا که نیمی از امکان دست پر برگشتن به اراده طرف مقابل ما بستگی دارد.

در ادامه این نوشتار می‌خوانیم: «در آن طرف هم که آمریکا صحنه‌گردان اصلی است، به‌صراحت آمادگی خود را برای توافق از طریق «بازگشت متقابل و همزمان هر دو طرف به توافق ۲۰۱۵» اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری در مصاحبه با الجزیره گفته است: «هر دو طرف درمورد مبانی مذاکرات که همان مفاد توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است، توافق کردند.... ضروری است که با رویکرد «معطوف به هدف» که بر‌اساس سیاست اعلامی کشور احیای برجام، لغو تحریم‌ها و برون‌رفت از شرایط نامطلوبی است که کشور و ملت گرفتار آن است، پیش‌ برویم. در زیاده‌خواهی آمریکا هم هیچ‌کس تردیدی ندارد. کشورهای دیگر هم اگر شرایط اجازه دهد و فرصت یابند، به همان‌اندازه زیاده‌خواه هستند.»

این نوشتار آورده: «به گفته مقامات وقت کشور مذاکرات به مراحل پایانی رسیده و آمریکا با لغو بیش از ۹۴ درصد تحریم‌های ناشی از مسئله هسته‌ای موافقت کرده بود. روحانی در شب پایان ریاست‌جمهوری خود در رسانه ملی اعلام کرد اگر اجازه داده شود، عراقچی می‌تواند توافق را امضا کند؛ اما باقری‌کنی در همان مصاحبه با الجزیره درباره دو بسته پیشنهادی ایران به ۱+۴ گفته است: «آنچه ما ارائه کردیم، کژکارکردها و اشتباهاتی است که در متن پیش‌نویس‌ها بود. ما مقداری جرح و تعدیل انجام دادیم».

در این باره باید گفت آنچه که در این سرمقاله به نقل از رئیس‌جمهور قبل بیان شده اجازه برای مذاکره در مورد مسایل منطقه‌ای و موشکی بود که در این باره مطالب مفصلی در کیهان نوشته شده است. اما توضیحی که در مورد کژکارکردها و اشتباهات و جرح و تعدیل پیش‌نویس‌ها توسط تیم ایرانی (که موجب ناراحتی این روزنامه مدعی اصلاحات شده) باید گفت

عدم دقت تیم قبل به این موارد بود که باعث شد آمریکا و اروپا به راحتی هر چه تمام‌تر به برجام عمل نکنند و سپس زیرمیز بزنند و دست ایران به هیچ جا بند نباشد./ کیهان

منبع: فردا

کلیدواژه: اصلاح طلبان تیم مذاکره کننده ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج گفت که اظهارات اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا درباره آتش‌بس تلاش برای فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر از جنایت‌هایش است.

«سامی ابوزهری» در اظاهراتی که خبرگزاری رویترز آن را بازتاب داد، افزود که جنبش حماس همچنان در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده درباره آتش‌بس است.

این مقام اردش حماس تأکید کرد که به اذعان هیئت مذاکره کننده اسرائیلی، نتانیاهو کسی است که مانع دستیابی به توافق می شود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در چارچوب سفر منطقه‌ای و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در یادداشتی بن گویر و اسموتریچ (وزیران امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی) را به خاطر مخالفت با توافق مبادله اسرا و تهدید به خروج از دولت، به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.

کد خبر 6094196

دیگر خبرها

  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟