Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@18:28:36 GMT

فضای شهری نطنز ویژه معلولان مناسب‌سازی نشده است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۲۵۳۶

فضای شهری نطنز ویژه معلولان مناسب‌سازی نشده است

گروه استانها - رئیس اداره بهزیستی نطنز با بیان اینکه فضای شهری نطنز ویژه معلولان مناسب‌سازی نشده است، گفت: برخی مدیران هنوز هیچ اقدامی نکردند. - اخبار استانها -

راحیل منصوری علی‌آباد رئیس اداره بهزیستی شهرستان نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  نطنز  با گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار داشت: از مجموع 953 پرونده توانبخشی در اداره بهزیستی نطنز تعداد21 نفر دارای معلولیت نخاعی تحت پوشش بهزیستی هستند که ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان حق پرستاری به آنان پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری گفت: برای  28 نفر حق پرستاری خانواده محور ماهیانه یک میلیون  تومان و 380 نفر نیز  مستمری ماهیانه بر اساس بعد خانوار به آنان داده می‌شود و معلولان نیز از خدمات مستمر شامل کمک هزینه معیشت، مستمری و حق پرستاری بهره‌مند هستد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نطنز گفت: برای خانوارهای دو معلولیتی ساکن روستا جهت ساخت مسکن مبلغ 85 میلیون تومان وام بلاعوض و  مقدار 140 میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض ویژه خانوارهای دو معلولیتی در شهر اعطا می‌شود.

بهترین مناطق بندرعباس هم مناسب حضور و تردد معلولان نیستماموریت قالیباف به مرکز پژوهش‌ها درباره مسائل مربوط به حوزه معلولانافتخارآفرینی ورزشکاران گلستانی در مسابقات پاراآسیایی بحرین/ زیرساخت‌های ورزش جانبازان و معلولان ضعیف است

منصوری افزود: در حال حاضر در مناطق روستایی شهرستان پنج واحد مسکونی در دست احداث است و تعداد هفت خانوار شهری در نطنز و خالداباد جواز ساخت گرفته و در مرحله معرفی به بانک جهت دریافت وام از بنیاد مسکن هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد 100نفر در  نوبت دریافت حق پرستاری خانواده محور هستند، گفت: تعداد 150 توانخواه نیز در نوبت دریافت مستمری بر اساس بعد خانوار قرار دارند که از خیرین و نیکوکاران خواست مثل گذشته حامی این افراد تحت پوشش بهزیستی باشند.

منصوری با انتقاد از برخی از مدیران و مسئولان که هنوز برای  مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان اقدام نکردند، گفت: یکی از مشکلات در حال حاضر این است که علی‌رغم اینکه در قانون حمایت از معلولان عموم موارد شامل گروه خاصی از معلولان نیست و همه معلولیت‌ها را شامل می‌شود اما در عمل برخی از گروه‌ها از جمله نابینایان و ناشنوایان در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی برای معلولان جسمی حرکتی نیز به کندی پیش می‌رود، بیان داشت: برای مناسب‌سازی منزل توانخواهان در شش ماهه اول سال جاری 25 میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/804/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره بهزیستی میلیون تومان مناسب سازی حق پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی صبح یکشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام با گرامی داشت یاد شهید مطهری و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، به دیدار فرهنگیان و معلمان با رهبری معظم انقلاب و دقت نظر و توجه ایشان به آموزش و پرورش و برنامه‌های داخلی این وزارت خانه نظیر سند تحول بنیادین، توجه به مدارس دولتی و توانمند سازی معلمان و ثبات مدیریت در آموزش و پرورش اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات و وضعیت آموزش و پرورش استان پرداخت و در ادامه به بخشی از توفیقات مجموعه در دوره اخیر اشاره کرد و گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان به نبوغ فکری و عملی در جهات مختلف رسیده است که از جمله‌ی آن می‌توان به احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی و بیش از ۴۰ هزار متر مربع چمن مصنوعی، اجرایی سازی رتبه بندی برای همکاران، رشد شرکت دانش آموزان در طرح‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی و… برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح مدارس، افزایش پوشش تحصیلی و اجرای طرح‌های قرآنی و توانمند سازی معلمان در طرح اتقان و برگزاری جشن‌های تکلیف‌های عبادی و سیاسی و… اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان به موفقیت معلمان نمونه استان در مرحله کشوری اشاره داشت و گفت: امسال از ۸ معلم معرفی شده به مرحله کشوری ۲ نفر از آنان نمونه کشوری شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم، از معلمان نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6097182

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد