Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌غربی، از ثبت جهانی فرش افشار تکاب پس از ۸ سال و رونمایی گواهی جهانی شدن آن با حضور مسئولان کشوری خبر داد.

غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در زمینه ثبت جهانی فرش افشار تکاب اظهار کرد: از سال‌های قبل برای ثبت جهانی فرش آهنین افشار تکاب در تلاش بودیم که امسال این مهم با پیگیری‌های مستمر سازمان به ثمر نشسته و در روز‌های آتی با حضور مسئولان کشوری و استان از گواهی ثبت جهانی فرش افشار تکاب رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دی افزود: استان آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید فرش دست بافت در کشور است که با فعالیت بیش از ۷۲ هزار قالی باف سالانه ۲۹۰ هزار متر مربع انواع فرش دست بافت تولید و روانه بازار‌های داخلی و جهانی می‌شود.

بابایی اضافه کرد: در حوزه فرش دست بافت آذربایجان غربی ۲ برند با قدمت بیش از هزار سال وجود دارد که در سالیان گذشته فرش ریز ماهی خوی به ثبت جهانی رسیده بود و امسال نیز ثبت جهانی فرش افشار تکاب هم طی روز‌های آتی رونمایی خواهد شد.

محمد دهقان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان نیز گفت: شهرستان تکاب دارای ۸ هزار قالی باف است که سالانه ۳۲ هزار متر مربع انواع فرش دست بافت را در طرح‌ها و نقشه‌های مختلف تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌نمایند و بیشتر فرش‌های تولید شده در این شهرستان فرش آهنین افشار تکاب است.

دهقان افزود: در حال حاضر از ۸ هزار بافنده تکابی تنها ۸۵۰ نفر بیمه شده اند و مشکل بیمه تأمین اجتماعی یکی از مشکلات و در خواست‌های اصلی بافندگان تکاب و استان است که در تلاش برای رفع این مشکل هستیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرش فرش بافی قالی بافی صمت آذربایجان غربی فرش افشار تکاب فرش تکاب آذربایجان غربی فرش افشار تکاب فرش دست بافت ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

به گزارش خبرنگار مهر، سلامت هدایتی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به روند افزایشی جمعیت کشور در شهرها اظهار کرد: سرعت ساخت و سازها نسبت به فرسودگی بافت‌ها متناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ شهر در سطح کشور داریم ادامه داد: ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری در استان‌ها فرسوده و ناکارآمد است و آمار اسکان رسمی در شهرها ۵۹ هزار هکتار اعلام شده است.

وی بافت تاریخی شهرها را ۳۲ هزار هکتار دانست و تصریح کرد: اکنون ۷۴ هزار هکتار از بافت‌های شهری استان‌ها فرسوده و این فرسودگی در حال افزایش است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها با اشاره به اسکان ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها خاطرنشان کرد: خدمات شهری افزایش قابل توجهی یافته است ولی به دلیل افزایش حاشیه‌نشینی خدمات شهری متوازن انجام نمی‌شود.

۶ میلیون ساختمان نیازمند مقاوم‌سازی است

هدایتی سرانه خدماتی در شهر تهران را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اکنون هفت هزار هکتار کمبود سرانه‌های خدماتی در شهر تهران اعلام شده که نقش مؤثر در کیفیت زندگی دارد.

وی بافت ناکارآمد شهری بوشهر را هزار و ۸۳۷ هکتار دانست و گفت: این بافت‌ها در ۱۱ شهر استان بوشهر اعلام شده و سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها ۷۷۰ هکتار است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها ادامه داد: با بودجه مصوب شهرداری‌ها امکان بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده نیست از این نظر بر اساس شعار سال مشارکت بخش خصوصی در این عرصه ضروری است.

هدایتی افزود: از ۱۷ میلیون واحد مسکونی شهری در کشور بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱ میلیون واحد آن مقاوم و با دوام است و ۶ میلیون ساختمان نیاز به طرح‌های مقاوم‌سازی دارد.

کد خبر 6087008

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • افشاگری جنجالی مهناز افشار از ازدواج‌ها و روابط قبل از ازدواجش با رامین + ویدئو
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب