Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علیرضا تخت‌شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان اظهار داشت: انتقال فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه فاضلاب سنندج در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن شامل هدایت فاضلاب از روستا به مسیر ساتیله به بهره برداری رسید.

او افزود: از آنجا که یکی از منابع آلوده کننده سد قشلاق سنندج به عنوان منبع اصلی تامین آب خام شهر، ورود فاضلاب روستایی و به ویژه روستای سراب قامیش در دو کیلومتری سد است انتقال فاضلاب این روستا به تصفیه خانه به عنوان یکی از راهکار‌های حذف این مشکل در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: این پروژه شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب و خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر است که در ۲ فاز اجرا می‌شود و در کل طرح پیشرفت مناسبی دارد.

تخت شاهی ادامه داد: علاوه بر هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه فاضلاب سنندج، پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب این روستا هم با ظرفیت ۴۱۴ مترمکعب در شبانه روز همزمان در حال اجرا است.

روستای سراب قامیش در ۱۵ کیلومتری شمال سنندج و در کنار سد قشلاق منبع تامین کننده آب این شهر واقع شده است.

چند سالی است که بحث طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج مطرح است و مردم همواره از این وضعیت احساس نارضایتی می‌کنند یکی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت آب شرب سنندج، ورود فاضلاب روستای قامیش به این سد است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فاضلاب تصفیه خانه آبفا روستای سراب قامیش فاضلاب روستای تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست امور آب و فاضلاب گچساران گفت: خط انتقال برق ایستگاه های پمپاژ این شهرستان بر اثر طوفان و بارندگی سیل آسای روز گذشته دچار مشکل شده و هم اکنون آب شهر دوگنبدان قطع شده است.

خسرو افشین پور افزود: این ایستکاه های پمپاژ آب بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان را تامین می کند.

وی بیان کرد: ایستگاه های پمپاژ آب سعادت‌آباد لیشتر، تنگ باشت، آبشیرین و امامزاده جعفر بر اثر بارندگی دچار خسارت شدند.

افشین پور ادامه داد: این ایستگاه ها آب مناطق کارکنان، رزمندگان، آبگرمو، کوی شهید فهمیده، باغ فردوس و سه راهی ،سطح شهر، گلستان، رادک، بهارستان، شهرک نفت و .... را تامین می کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون چهار گروه عملیاتی از شرکت برق و آب فاضلاب گچساران در حال تعمیر این ایستگاه های پمپاژ هستند.

افشین پور ضمن عذرخواهی از مشترکان به واسطه قطعی آب شهر دوگنبدان گفت: مشترکان در مصرف آب صرفه جویی کنند و تلاش می شود هر چه سریعتر این مشکل برطرف جریان آب در شبکه ها برقرار شود.

بیش از ۳۹ هزار انشعاب آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان و ۹ هزار انشعاب در روستاهای این شهرستان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • فوران چشمه فصلی سراب کلان بعد از بارش ‌های اخیر + فیلم