Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید و کاخ کرملین می‎گویند روسای جمهور آمریکا و روسیه در گفت‎وگویی مجازی درباره مسائل مختلف از جمله برجام گفت‎وگو کردند.

خبرگزاری میزان - «رویترز»، می‎گوید «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در گفت‎وگوی مجازی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌ جمهور روسیه، به وی هشدار داده که در صورت حمله روسیه به اوکراین، غرب اقداماتی اقتصادی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که «پوتین» خواستار دریافت تضمین‌هایی برای عدم گسترش ناتو در مرزهای روسیه شده است.

به گزارش «رویترز»، «بایدن» و «پوتین» در ۲ ساعت گفت‎وگوی مجازی در مورد اوکراین و دیگر مناقشات رایزنی کردند.

روابط آمریکا و روسیه از زمان پایان جنگ سرد، یعنی بیش از ۳ دهه پیش، به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

کرملین می‎گوید «پوتین» به هشدار درباره موضوع اوکراین پاسخ داد و خواستار تضمین‌های قابل اعتماد و الزام آور قانونی علیه گسترش ناتو شد و از تلاش‌های ناتو برای توسعه قلمرو اوکراین انتقاد کرد.

همچنین در این گفت‎وگو، «بایدن» به «پوتین» هشدار داد که ممکن است روسیه با تحریم‌های شدید اقتصادی و چالش در خط لوله گاز نورد استریم ۲ به اروپا مواجه شود و آمریکا و متحدان اروپایی توانایی‌های دفاعی بیشتری را در اختیار اوکراین بگذارند.

در همین حال مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز می‎گوید که «بایدن» هیچ تضمینی برای محدود کردن گسترش ناتو در مورد اوکراین نداده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا، همچنین گفت که روسای جمهور آمریکا و روسیه، گفت‎وگوهای خوبی را درباره ایران داشته‎اند.

به گزارش «رویترز»، هیچ پیشرفتی در گفت‎وگوهای «بایدن» و «پوتین»، گزارش نشد، اما هر ۲ طرف توافق کردند که ارتباطات را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اوکراین کانون تنش‎های غرب و روسیه روسیه در تدارک حمله نظامی به اوکراین است؟

همچنین کرملین هرگونه قصد برای حمله به اوکراین را رد کرد و گفت که افزایش نیرو در مرز جنوبی روسیه صرفا برای اهداف دفاعی است.

کرملین اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن»، همچنین ابراز امیدواری کردند که مذاکرات در وین درباره موضوع هسته‌ای ایران به راه‌حل‌هایی مورد قبول طرف‎های مذاکره کننده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا روسیه اوکراین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا روسیه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی ،جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود. به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می کند و راه را برای عملیات های جنگی آینده هموار می کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

کد خبر 6096759

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد