Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@10:20:14 GMT

قیمت تخمه ژاپنی 2 برابر شد!

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۴۹۶۳

قیمت تخمه ژاپنی 2 برابر شد!

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: قیمت آجیل و خشکبار در کشور در ماه‌های مرداد و شهریور به دلیل ۶۰ درصد اُفت تولید به شدت افزایش یافت.از محصولاتی که کاهش تولید شدیدی را تجربه کردند، انواع تخمه و به ویژه تخمه ژاپنی بود که در حال حاضر نیز قیمت آن بیش از ١٠٠ درصد گران شده است. همچنین تولید پسته ۵۰ درصد و تولید انواع مغز از جمله گردو و فندق نیز حدود ۶۰ درصد اُفت پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: قیمت آجیل و خشکبار در کشور در ماه‌های مرداد و شهریور به دلیل ۶۰ درصد اُفت تولید به شدت افزایش یافت.



او ادامه داد: در شهریور و مهر تجار کشور‌های اطراف به ویژه افغانستان، امارات، پاکستان و عراق آجیل را از کشورمان خریداری کردند و به این دلیل قیمت آجیل افزایش یافت.

احمدی گفت: هرسال در ایام شب یلدا و شب عید مصرف آجیل رواج پیدا می‌کند و توجه‌ها به این اقلام جلب می‌شود، اما ما زمانی که در فصل برداشت این محصولات بودیم درباره مشکلات و شرایط صنف صحبت کرده بودیم و همواره هشدار‌های لازم را داده بودیم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران اضافه کرد: در حال حاضر تجار کشور‌های مختلف در شهر‌های سبزوار و مشهد در حال خرید تخمه ژاپنی هستند. در صورتی که این قلم در خود تهران خریداری و صادر می‌شود، ولی با توجه به افزایش بالای قیمت آجیل این نوع جنس در شهر‌های دیگر در حال انجام است.

او گفت: از محصولاتی که کاهش تولید شدیدی را تجربه کردند، انواع تخمه و به ویژه تخمه ژاپنی بود که در حال حاضر نیز قیمت آن بیش از ١٠٠ درصد گران شده است. همچنین تولید پسته ۵۰ درصد و تولید انواع مغز از جمله گردو و فندق نیز حدود ۶۰ درصد اُفت پیدا کرده است.

احمدی ادامه داد: قیمت پسته هم نرخ جهانی دارد و نمی‌شود آن‌ها را خارج از محدوده قیمت‌های جهانی عرضه و توزیع کرد. در حال حاضر تولید پسته کاهش پیدا کرده، به طوری که ما هر ساله بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن تولید پسته داشتیم، اما امسال میزان تولید به حدود ۶۰ هزار تن رسیده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران اضافه کرد: ما در ساله گذشته ۱۵۰ هزار تن صادرات پسته داشته‌ایم، ولی امسال صادرات آن به صفر رسیده است.
برچسب ها: گران ، بادام ، ناطقان ، خشکبار ، اجیل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گران بادام ناطقان خشکبار اجیل رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران حال حاضر تخمه ژاپنی تولید پسته قیمت آجیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود