Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:01:09 GMT

تصمیم روسیه برای کاهش وابستگی اروپا به گازپروم

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۵۳۹۹

تصمیم روسیه برای کاهش وابستگی اروپا به گازپروم

رئیس جمهور روسیه دستور داده است تا پیشنهادات دقیقی به شرکت دولتی "روس‌نفت" برای تامین ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از طریق خط لوله به اروپا ارائه شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، گزارش ها حاکی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دولت دستور داده است تا پیشنهادات دقیقی را به شرکت دولتی "روس‌نفت" برای تامین 10 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از طریق خط لوله به اروپا ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اینترفکس روز سه شنبه گزارش داد که این پیشنهادها قرار است با همکاری نزدیک با مدیریت شرکت های روس‌نفت و رقیب بزرگ آن یعنی گازپروم تا اول مارس بررسی شود.

گازپروم در حال حاضر به طور انحصاری تامین گاز اروپا را در اختیار دارد.

شرکت گازپروم روسیه از ذخایر خود برای متعادل کردن بازار گاز اروپا استفاده می‌کندادامه بحران انرژی در اروپا/ استفاده از زغال سنگ هزینه آلودگی را به ارقام بی‌سابقه رساندقیمت گاز در اروپا از 1000 دلار فراتر رفت/ قاره سبز غرق در بحران انرژی

این پروژه در ابتدا توسط ایگور سچین، مدیر اجرایی روس‌نفت، با هدف کاهش قیمت گاز در سراسر اروپا و ایجاد درآمد اضافی از بودجه پیشنهاد شد.

کشورهای اروپایی ماه هاست که با کمبود شدید و هزینه های سرسام آور گاز طبیعی دست و پنجه نرم می کنند و قیمت ها در اوایل اکتبر به رقم بی سابقه حدود 2000 دلار در هر 1000 متر مکعب گاز رسید.

افزایش قیمت انرژی به عوامل مختلفی از جمله کاهش ذخایر اتحادیه اروپا، رشد مصرف پس از همه گیری کرونا و تقاضای قوی در آسیا برای گاز طبیعی مایع، نسبت داده شده است.

برخی از سیاستمداران اروپایی با وجود تاخیرات اخیر به وجود آمده توسط اتحادیه اروپا در صدور مجوز خط لوله نورد استریم 2، روسیه را متهم کرده‌اند که از تحویل گاز طبیعی خودداری می‌کند.

روسیه می گوید که به تمام تعهدات قراردادی خود با مشتریان اروپایی خود عمل کرده است. آلمان نیز این اظهارات را تایید کرده است.

شرکت گازپروم گاز طبیعی را از طریق چندین خط لوله به اروپا می رساند. آنها شامل تامین از طریق شبکه های خط لوله اوکراین و بلاروس و همچنین خط لوله عملیاتی نورد استریم که دریای بالتیک عبور می‌کند، می‌شود.

با توجه به عدم استفاده از خطوط لوله عبوری از اوکراین و بلاروس، روس‌نفت امیدوار است در صورت تضمین حقوق صادراتی خود، حجم بیشتری از گاز را به اروپا عرضه کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار روسیه گاز طبیعی روس نفت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت عراق کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت عراق در ماه آوریل ۲۰۲۴ به میزان ۰.۳ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت.

صادرات نفت عراق به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار بشکه در روز رسید.

این در حالی است که عراق در ماه مارس ۲۰۲۴، ۳ میلیون و ۴۲۳ هزار بشکه در روز نفت صادر کرد.

از کل صادرات نفت عراق در ماه آوریل، ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار بشکه در روز از طریق آب‌های جنوب کشور، ۱۵ هزار بشکه در روز از طریق نفت کش به اردن و ۳۴ هزار بشکه در روز از نفت خام سنگین القیاره از طریق بندر خور الزبیر بارگیری شد.

کد خبر 6098104 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است