Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون پژوهشی و فناوری استان کرمان گفت: هفته پژوهش برای نمایش و تشویق بهترین‌های این حوزه است اما در این هفته باید به چالش‌هایی که پژوهشگران با آن روبه‌رو هستند نیز توجه کرد.

به گزارش ایسنا، حسین نظام‌ آبادی پور در مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه پژوهش این استان بیان کرد: هفته پژوهش برای نمایش و تشویق بهترین‌های این حوزه است که البته در این هفته باید به چالش‌هایی که پژوهشگران با آن روبه‌رو هستند هم توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفته پژوهش برای دبیرخانه یک فصل است و برای پژوهشگر یک عمر و در این هفته سعی می‌شود مشوق‌ها معرفی شود تا افراد بیشتری به ورود به این عرصه ترغیب شوند.

نظام آبادی پور ادامه داد: یک کمیته تخصصی در دانشگاه شهید باهنر کرمان تشکیل شد که وظیفه انتخاب دانشجویان برگزیده دانشگاه را برعهده داشت که همین کمیته در دانشگاه علوم پزشکی نیز تشکیل شد. کمیته دیگری مربوط به فناوران و شرکت‌های فناور تشکیل و شرکت‌های فناور برگزیده انتخاب شد.

وی اضافه کرد: کمیته ششم توسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تشکیل شد که وظیفه انتخاب معلم و دانش‌آموز پژوهشگر برتر استان برعهده این کمیته بود؛ همچنین کمیته مخصوص پژوهشگران برتر سازمان‌ها نیز توسط سازمان مدیریت با کمک استانداری، پژوهشگران برتر سازمان‌ها را انتخاب کردند.

نظام آبادی پور با اشاره به اینکه در این مراسم از ۳۳ پژوهشگر، ۳ فناور و ۳ شرکت فناور تقدیر می‌شود، گفت: امیدواریم شاهد شروع کار یا ادامه راه این عزیزان باشیم؛ در این راستا فضای همدلی در دانشگاه‌های استان ایجاد شده و در هر زمینه‌ای که پژوهشگران ورود کنند متوجه نگاه مثبت مسئولین در این حوزه می‌شوند.

وی با اشاره به بخش ساماندهی مؤسسات آموزش عالی عنوان کرد: ظرف ۵ سال تعداد این مؤسسات از ۱۲۵ به ۱۰۰ مؤسسه کاهش پیدا کرده است که این نشان‌دهنده ساماندهی آن‌ها است؛ همچنین در ظرف ۵ سال گذشته نزدیک به ۱۸۰ درصد رشد تولید علم داشتیم که این موضوع را می‌توان از مقالات ارائه شده و نتایج آن‌ها متوجه شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان اضافه کرد: از ابتدای مهرماه طرح‌های پژوهشی، فقط در دانشگاه شهید باهنر کرمان  بیش از ۱۹ میلیارد تومان بوده است که تا پایان سال این مقدار افزایش می‌یابد بنابراین ما در راستای علم واقعی در حرکت هستیم؛ به عنوان مثال طرح بسیار خوبی در خصوص بهبود وضعیت مس کرمان انجام شد که مورد استقبال هم قرار گرفت.

وی تصریح کرد: دانشگاه شهید باهنر مولد نیروهای فناور است؛ به کمک پارک علم و فناوری و دیگر ارگان‌ها امروز ۶۰ واحد فناور در دانشگاه قرار دارد که این موضوع سبب قرارگیری دانشگاه شهید باهنر در رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور شده است.

نظام آبادی پور در رابطه با چالش‌های این حوزه بیان کرد: این مسائل اگر حل نشود در سال‌های آینده تمامی زحمت‌هایی که مؤسسات در بخش تولید علم و فناوری کشیده‌اند کم‌رنگ می‌شود؛ هزینه تحقیقات به دلیل تحریم‌ها و نوسانات ارزی بسیار بالا رفته است و بودجه‌ای که در حال حاضر به بخش پژوهش اختصاص داده شده پاسخگوی نیاز نیست و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران نیازمند حمایت هستند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته پژوهش پژوهش پژوهشگران استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان دانشگاه شهید باهنر آبادی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه متفاوتی دارند و شهریه مدارس با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، تعیین می‌شود. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در سراسر کشور بیش از 18 هزار مدرسه غیردولتی و بیش از 20 هزار آموزشگاه وجود دارد، گفت: در استان کرمان قریب هزار و 100 مدرسه غیردولتی وجود دارد که در امر آموزش دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است، افزود: نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات از جمله عوامل سهیم در تعیین شهریه مدارس غیردولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ادامه داد: شهریه این مدارس با توجه به آیین‌نامه و موادی چون محل مدرسه، اجاره مدرسه، امکانات مدرسه، هوشمند بودن، استفاده از سالن‌های ورزشی و فوق برنامه‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به روند تصویب نرخ شهریه مدارس غیردولتی، بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که به دانش آموزان ارائه می‌شود از سوی مؤسس تعیین شده و ادارات آموزش و پرورش شهریه پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه ممکن است آموزش و پرورش رقم شهریه پیشنهادی از سوی مؤسس را تایید یا تعدیل کند، افزود: در ادامه نرخ شهریه به شورای سیاست‌گذاری مدارس و مراکز غیر‌دولتی ارجاع می‌شود و در آنجا برای نرخ شهریه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام مدارس غیردولتی ما شهریه متفاوتی دارند، گفت: اولیا می‌توانند از سایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به آدرس https://mosharekatha.ir/  مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه والدین می‌توانند با وارد کردن نام یا کد مدرسه در سامانه مشارکت‌ها از مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر مطلع شوند، ادامه داد: با جمع ارقامی که در بخش استعلام شهریه وجود دارد مانند شهریه فوق برنامه درسی، شهریه مکمل و شهریه تابستانی رقم کلی شهریه مدرسه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش به همراه اداره بازرسی، حراست و آموزش‌ها بر مدارس غیردولتی نظارت دارند، گفت: در سایت شهریه آموزش و پرورش شهریه تمام مدارس مشخص است؛ همچنین میزان شهریه با فوق برنامه‌ها باید روی دیوار حسابداری مدرسه نصب شده باشد.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت
  • کارخانه مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی شد
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد