Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 34 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با توجه به اینکه در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان فرصت دیدار حضوری با مردم همه شهرستان‌های استان فراهم نخواهد شد خبرنگاران خبرگزاری مهر در شهرستان‌های مختلف به میان مردم رفته‌اند و تریبون این رسانه را برای انتقال مسائل، مشکلات و مطالبات خود در اختیار آن‌ها گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئوی امروز مربوط به مطالبات مردم شهرستان پلدختر در جنوب استان لرستان است، شهرستان پلدختر از شمال و شرق به شهرستان خرم‌آباد، از غرب و شمال غربی به شهرستان‌های رومشکان و کوهدشت، از جنوب به استان‌های خوزستان و ایلام محدود می‌شود.

در این ویدئو مردم شهرستان پلدختر عمده مشکلات خود را در حوزه‌های طرح‌های نیمه‌تمام ازجمله رفع نواقص ورزشگاه «سرمالیان» این شهرستان، تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب نیمه‌کاره، بیکاری فارغ‌التحصیلان و روی آوردن جوانان به قاچاق کالا، توسعه کشاورزی و دام‌پروری در استان، پرداخت خسارات سیلاب و امهال تسهیلات پرداختی، رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی اعلام کردند.

سیل «سرمالیان» را برد!

در جریان سیل سال ۹۸ فضاها و سالن‌های ورزشی این شهر که در بخش غربی مجموعه ورزشی شهید «سرمالیان» متمرکزشده بود، دچار آسیب جدی شد که تاکنون روی خوش بازسازی و بهره‌برداری را به خود ندیده است.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در جریان سفری که اخیراً به لرستان داشت در جمع مسئولان هیئت‌های ورزشی شهرستان پلدختر به آسیب‌های سیلاب فروردین‌ماه سال ۹۸ در پلدختر اشاره کرد و افزود: در جریان این بحران اواخر تیرماه ۱۳۹۸ به‌قصد خدمت به مردم و بر اساس وظیفه در پلدختر حضور پیدا کردم و از عمق این آسیب‌ها اطلاع دارم که آن زمان مجموعه ورزشی پلدختر تحت تأثیر سیلاب دچار آسیب جدی شد و هیچ‌چیز قابل‌استفاده نبود.

وی گفت: در یازدهمین سفر استانی خود و حضور در استان لرستان قصد سفر به پلدختر را نداشتم اما برای بررسی اولیه مشکلات حوزه ورزش و اینکه تغییرات پسا سیل سنجیده شود این سفر انجام شد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی از مجموعه ورزشی شهید «سرمالیان» پلدختر زمین چمن این ورزشگاه مناسب و زیبنده مردم این شهرستان نیست.

«سرمالیان» چشم به راه اعتبار!

حشمت‌الله امان الهی مدیرکل ورزش و جوانان لرستان هم پیش‌ازاین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر با اشاره به طرح‌های ورزشی که در جریان سیلاب آسیب دیدند و روند بازسازی آن‌ها اظهار داشت: بعد از سیلاب ۹۸ و بنا بر اعلام کارشناسان فنی وزارت ورزش و جوانان، مبلغی به میزان ۱۲ میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه «سرمالیان» پلدختر پیش‌بینی شد.

وی عنوان کرد: البته این مبلغ با توجه به تورم، بسیار بیشتر از مبلغ آن زمان است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه در دی‌ماه ۹۸، مبلغ پنج میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از اعتبارات ماده ۱۰ سیلاب به ورزش جوانان اختصاص پیدا کرد افزود: این عدد هم از محل اسناد خزانه با سررسیده سه‌ساله ابلاغ‌شده است.

امان الهی ادامه داد: تاکنون اقداماتی مانند بازسازی استخر شنای «امید»، بازسازی پنج سالن ورزشی مجموعه، تعویض سه هزار متر کف‌پوش، روشنایی، سیستم گرمایش و سرمایش سالن‌ها، زیرسازی زمین فوتبال و کاشت زمین چمن، بتن‌ریزی پیست تارتان، فنس کسی اطراف زمین، احداث دیوار حضار و سر درب ورودی مجموعه، در دستور کار قرار گرفتن ساخت رختکن و سرویس‌های بهداشتی، در دستور کار قرار گرفتن احداث ساختمان اداری و… صورت گرفته است.

وی با اشاره به بدهی دو میلیارد تومانی ورزش و جوانان به پیمانکاران بابت انجام این اقدامات عنوان کرد: متأسفانه در ۹۹، هیچ‌گونه اعتباری از محل ماده ۱۰ سیلاب، به ورزش و جوانان اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با تأکید بر اینکه از طریق مدیریت ارشد استان و همچنین وزیر ورزش و جوانان، مکاتبات و پیگیری‌هایی را برای اختصاص اعتبار تکمیل و بازسازی این مجموعه ورزشی صورت گرفت افزود: در حال حاضر برای تکمیل مجموعه «سرمالیان» بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

امان الهی با بیان اینکه این اعتبار برای تکمیل محوطه‌سازی، احداث ساختمان اداری، تأمین روشنایی، احداث خوابگاه ورزشکاران، احداث پیست تارتان، پیست دوومیدانی و… نیاز است گفت: امیدواریم تأمین اعتبار شود و تکمیل شوند.

ایستگاه‌های آبی که وعده «پمپاژ» می‌کنند

دیگر چالش شهرستان پلدختر عدم تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب دشت‌های این شهرستان است که سال‌هاست به نتیجه نرسیده‌اند. همچنین در جریان وقوع سیلاب به برخی از ایستگاه‌های پمپاژ آب خسارت وارد شد که بازسازی آن‌ها نیز تأمین اعتبار نیاز دارد.

عملیات اجرایی ایستگاه‌های پمپاژ «چم مهر» در سال ۸۱ و «واشیان» در سال ۸۲ و طرح انتقال آب به دشت «جایدر» در سال ۸۶ آغاز شد که با وقوع سیلاب این پروژه‌ها افتتاح نشده به نقطه اول بازگشتند!

رضا عسکری مدیر جهاد کشاورزی پلدختر پیش‌ازاین در این رابطه به مهر گفته بود: «ایستگاه‌های پمپاژ آبی که در سیلاب ۹۸ خسارت‌دیده‌اند تقریباً حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. این ایستگاه‌های پمپاژ آب شامل «آمیران کوشکی»، «چولهول»، «زیودار»، «ملیون» و «رنگین بان» هستند.»

عسکری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۰ همه این ایستگاه‌های پمپاژ آب به بهره‌برداری برسند گفت: «با بهره‌برداری از این پروژه‌ها علاوه بر آب‌رسانی به بیش از دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات، زمینه اشتغال برای بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش‌ازاین محمد گودرزی مدیر امور آب شهرستان پلدختر در این رابطه با آخرین وضعیت ایستگاه‌های پمپاژ آب شهرستان پلدختر که از سوی شرکت آب منطقه‌ای در حال اجرا هستند اظهار داشت: «در حال حاضر پروژه آب‌رسانی «چم مهر» فعال است و این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی است و برای تکمیل آن نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.»

مدیر امور آب شهرستان پلدختر در ادامه با اشاره به پروژه آب‌رسانی به دست «جایدر» نیز بیان داشت: «حدود ۲۸۰ میلیارد ریال برای این پروژه اعتبار تخصیص پیداکرده است و در صورت تخصیص اعتبار، مابقی پروژه عملیاتی می‌شود و ظرف یک سال آینده می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.»

وی با اشاره به پروژه آب‌رسانی دشت «واشیان» گفت: «مقررشده که از محل اعتبارات توازن مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شود که به‌محض ابلاغ این اعتبار، پیمانکار آن برای اجرای عملیات بازسازی انتخاب می‌شود. برای تکمیل این پروژه نیز حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.»

بنابراین گزارش، در آستانه سفر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه به استان لرستان خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی ضمن مطرح کردن برخی مسائل این استان، بستر طرح مطالبات و خواسته‌های مردم را فراهم خواهد کرد.

در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار خواهد گرفت تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود.

برای پیگیری گزارش‌های مهر لینک «مطالبات مردم لرستان از دولت» را دنبال کنید. این لینک در کنار صفحه استانی خبرگزاری مهر قرار داده خواهد شد و مخاطبان این رسانه می‌توانند نکات مدنظر خود را در بخش نظرات در میان بگذارند.

کد خبر 5370696

منبع: مهر

کلیدواژه: مطالبات مردم لرستان از دولت ایستگاه پمپاژ آب پلدختر مطالبات مردم لرستان از دولت سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم رئیس جمهور اسلامی ایران بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه روز دانشجو گرگان خطبه های نماز جمعه معلولان ایلام آلودگی هوا سانحه تصادف واکسن کرونا عکس استانها شیراز ایستگاه های پمپاژ آب شهرستان پلدختر میلیارد تومان ورزش و جوانان مجموعه ورزشی خبرگزاری مهر استان لرستان بهره برداری برای تکمیل آب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا الهیاری، شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق امروز محقق شد و انشاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت مترو تهران و تأیید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه در روز کارگر را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می‌دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده تصریح کرد: اگرچه در سفر رئیس جمهور محترم به شهرستان رباط کریم مصوب شده بود که احداث توسط شهرداری تهران صورت پذیرد اما به دلایلی این امر محقق نشد و شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را امروز محقق کرد.

اللهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط‌کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت مترو تهران صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6094172

دیگر خبرها

  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران