Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از برگزاری نخستین همایش استانی تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» استان کردستان خبر داد و گفت: فراخوان این همایش استانی از امروز، ۱۷ آذرماه در سطح استان توزیع شده است.

امین مرادی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نخستین سلسله رویدادها و همایش‌های استانی تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» را با همکاری ستاد کانون‌های مساجد استان کردستان برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ۲۴ آذرماه را آخرین مهلت ارائه‌ معرفی‌نامه، فرم مشخصات گروه و عنوان اثر، متن یا طرح نمایشی و ثبت آن‌ها در سایت artfest.ir دانست و افزود: نتایج جهت حضور در اجراهای محلات شهری و روستایی استان کردستان ۳۰ آذر ماه اعلام می‌شود.

رئیس حوزه هنری کردستان بیان کرد: اجراهای محله‌ای شامل نمایش‌هایی است که هر گروه در مسجد یا مساجد محله‌ی خود (در شهر یا روستا) دست‌کم ۱۰ مرتبه و در بازده‌ زمانی ۲۷ آذرماه  لغایت هفتم بهمن‌ماه سال جاری برای مخاطب عمومی به اجرا در می‌آیند.

وی افزود: تمامی نمایش‌های راه‌یافته به مرحله «همایش استانی» باید در بازده زمانی ۲۴ بهمن‌ماه تا ۷ اسفندماه، دست‌کم ۱۰ اجرا در ۵ مسجد مشخص شده در هریک از شهرها یا روستاهای استان داشته باشند.

مرادی با اشاره به کمک‌های مالی صورت گرفته به گروه‌های حاضر در بخش استانی این رویداد، ادامه داد: به تمامی گروه‌های راه‌یافته به مرحله‌ استانی برای هر اجرا در همایش استانی، مبلغی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

وی مدت زمان نمایش‌ها را حداقل ۱۵ دقیقه و حداکثر ۲۵ دقیقه ذکر کرد و گفت: اعضای گروه‌های اجرایی باید از بین نوجوانان و جوانانی باشند که در مسجد محل یا کانون فرهنگی و هنری مرتبط با مسجد محل خود فعالیت دارند.

رئیس حوزه هنری کردستان به اهداف اصلی برگزاری این رویداد فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: فعال‌سازی و سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» در سراسر کشور، ارائه‌ راهنمایی، آموزش و هدایت گروه‌ها جهت ارتقای کیفی فعالیت‌های نمایشی، تولید نمایش گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای مسجدی، برنامه‌ریزی، حمایت و تشویق گروه‌ها جهت اجرای نمایش‌های تولید شده در مساجد محله، شهر، استان و کشور و جذب حداکثری مخاطبان مردمی در تمامی گروه‌های سنی از اهداف این رویداد هنری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استان کردستان همایش استانی بچه های مسجد تئاتر مردمی حوزه هنری نمایش ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دومین دوره مسابقه سرود «هم‌سُرا» به مناسبت گرامیداشت ایام ولایت حضرت علی (ع) با هدف راه‌اندازی گروه سرود نوجوانان فرهنگسراها، خلق اثر هنری ماندگار و کشف و پرورش استعداد‌های نوجوانان در فرهنگسرا‌های شهر تهران برگزار می‌شود.

نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نزدیکترین فرهنگسرای محل سکونت خود یا درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

در این دوره از مسابقات، رقابت در دو بخش گروه سرود ثابت فرهنگسرا (متشکل از نوجوانان مقطع اول یا دوم متوسطه با اعضای ثابت برای رقابت در این مسابقه) و گروه سرود حرفه‌ای فرهنگسرا (متشکل از گروه‌های شرکت‌کننده مدعو) برگزار می‌شود و فرهنگسرا‌ها فرصت دارند تا ۲۰ اردیبهشت گروه‌های سرود را به دبیرخانه معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد