Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@18:43:57 GMT

سفر یک غیرفضانورد میلیاردر به کره ماه

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۷۲۸۷

سفر یک غیرفضانورد میلیاردر به کره ماه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از engadget، یوساکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی، قرار است برای سفر آینده خود به دور ماه، ابتدا به ایستگاه فضایی بین المللی برود. او قرار است ۱۲ روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی در کنار دستیارش، یوزو هیرانو، که مستند ساز این سفر است، بگذراند. مائزاوا به همراه فضانورد الکساندر میسورکین، با فضاپیمای سایوز ام اس-۲۰ که توسط آژانس فضایی روسیه، روسکوسموس، اداره می‌شود، به ایستگاه فضایی بین المللی سفر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرتاب برای ساعت ۲:۳۸ بامداد به وقت شرقی در ۸ دسامبر برنامه ریزی شده است.

مائزاوا ۱۰۰ روز برای این سفر اختصاص داده است. اقامت او در ایستگاه فضایی بین‌المللی نشان می‌دهد که سفر غیرمتخصصان به ایستگاه فضایی رایج‌تر شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، او و دستیارش اولین گردشگران فضایی خواهند بود که در بیش از یک دهه گذشته از ایستگاه فضایی بین‌المللی بازدید می‌کنند، اگرچه شرکت Roscosmos یک کارگردان و بازیگر را در اکتبر به آنجا برد تا برای اولین بار یک فیلم سینمایی را در فضا فیلمبرداری کند.

این میلیاردر در ماه مارس اعلام کرد که به دنبال هشت نفر دیگر است تا در سفر یک هفته‌ای او به ماه که به طور آزمایشی برای سال ۲۰۲۳ تعیین شده است، همراه شوند. همچنین در اوایل سال ۲۰۱۹، او قول داد که بیش از ۹۰۰ هزار دلار به افرادی که او را بازنشر کرده اند اهدا کند. این اتفاق باعث شد که او رکورد بیش‌ترین ریتوییت در اپلیکیشن توییتر را به نام خود ثبت کند.

بیشتر بخوانید

ژاپن برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته فضانورد استخدام می‌ کند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میلیاردرهای جهان ایستگاه فضایی ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد

به گزارش تابناک به نقل از روزیاتو، به نظر می‌رسد برخی از شهر‌ها ثروتمندان را جذب می‌کنند؛ به عنوان مثال شهر نیویورک را در نظر بگیرید که دارای ۳۴۰،۰۰۰ ساکن با ثروتی بیش از ۱ میلیون دلار است. اما بین میلیونر بودن و میلیاردر بودن تفاوت زیادی وجود دارد. پس ثروتمندترین‌ها کجا زندگی می‌کنند؟

اینفوگرافیک زیر با استفاده از داده‌های فهرست جهانی ثروتمندان Hurun در سال ۲۰۲۴، ۲۰ شهری که بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۲۴ را در خود جای داده‌اند، نشان می‌دهد.

 

رکود اقتصاد چین در طول سال گذشته بر ساکنان فوق ثروتمند آن در شهر‌های کلیدی تأثیر گذاشته است. پکن، شهری با بیشترین میلیاردر‌ها در سال ۲۰۲۳، نه تنها جایگاه خود را به نیویورک واگذار کرده، بلکه به رتبه چهارم سقوط کرده و از لندن و بمبئی هم عقب افتاده است.

 

در واقع تمام شهر‌های چین در فهرست ۲۰ شهر برتر بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، بخشی از میلیاردر‌های خود را از دست داده اند.

شهر‌های هند پیشتاز هستند و دهلی نو (۶+) و بمبئی (+۳) بیشترین صعود را داشته اند.

در سطح کشور، چین و ایالات متحده با هم ترکیب می‌شوند و نیمی از شهر‌های برتر را به خود اختصاص می‌دهند. آن‌ها همچنین حدود نیمی از جمعیت ۳،۲۰۰ میلیاردر جهان را در خود جای داده اند.

دیگر خبرها

  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد