Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصادف مرگبار دانش آموزان در استان های مختلف ایران حادثه ای تلخ است. تصادف مرگبار دانش آموزان اغلب در سرویس های مدارس و استفاده از وسایل نقلیه فرسوده صورت می گیرد . در دوران کرونا به دلیل تعطیلی مدارس کمتر شاهد تصادف مرگبار دانش آموزان بوده ایم اما در سال های گذشته تصادف مرگبار دانش آموزان بیشتر رخ می داد و نیاز است برای کاهش تصادف مرگبار دانش آموزان مسئولان چاره اندیشی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 صبح امروز تصادف مینی بوس حامل دانش آموزان با کامیون در محور هلشی به ماهیدشت کرمانشاه جان 2 دانش آموز را گرفت و در این حادثه دلخراش 16 دانش آموز دیگر زخمی شدند که حال تعدادی از آنها وخیم است.

به گزارش خبرنگار رکنا، با توجه به اینکه در دوران کرونا مدارس غیرحضوری شده و دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی به صورت آنلاین درس می خوانند می توان گفت آمار هولناک و تکاندهنده واژگونی و تصادف سرویس مدارس و مینی بوس دانش آموزان کاهش چشمگیری داشته است.

لازم به ذکر است کاهش چشمگیر آمار تصادفات سرویس های مدارس دانش آموزی و مینی بوس و اتوبوس های حامل دانش آموزان به علت محدودیت های دوران کرونا بوده و بعید است که در طی این سال ها مشکلات جاده ای و نقایص فنی خودروها حل شده باشد بنابراین اگر طی 2 سال اخیر کمتر شاهد حوادث تلخ دانش آموزی بوده ایم دلیل اصلی اش بودن در شرایط کرونایی بوده نه اینکه مسئولان به فکر تامین زیرساخت های لازم باشند و مشکلات جاده ای و معایب خودروها و مینی بوس و اتوبوس ها همچنان پابرجا مانده است.

حادثه 17 آذر 1400/ تصادف مرگبار مینی بوس دانش آموزان کرمانشاه

«اکبر آزادی» روز چهارشنبه 17 آذر ماه  درباره تصادف مینی بوس دانش آموزان کرمانشاه توضیح داد که یک دستگاه مینی‌بوس حامل دانش آموزان حدود ساعت ۸:۵۰ صبح در محور هلشی به ماهیدشت واژگون شد که متاسفانه در این حادثه ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۶ نفر نیز مصدوم شدند.

این حادثه در مسیر روستای «دولت‌آباد» به ماهیدشت در حوالی سه راهی «نجفعلی خان» شهرستان کرمانشاه اتفاق افتاد.

این مینی بوس حامل ۱۸ تن از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم (راهنمایی) بود که تاکنون ۲ تن از آنان فوت کرده اند، حال ۲ تن دیگر وخیم است و ۱۴ دانش آموز دیگر مصدوم شده اند.

این مینی بوس با راننده در مجموع ۱۹ سرنشین داشت که به گفته شاهدان عینی حال راننده مینی بوس خوب است و تنها از ناحیه بینی آسیب دیده است.

حادثه دیدگان این تصادف به بیمارستان آیت الله طالقانی شهر کرمانشاه اعزام شده اند و اکنون آنجا تحت مداوا قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه دستور رسیدگی سریع به مصدومان حادثه تصادف مینی بوس دانش آموزان در بیمارستان آیت اله طالقانی را صادر کرد.

پلیس راه کرمانشاه تاکنون دلیل وقوع این تصادف را اعلام نکرده است.

حادثه 9 دی 1396/ واژگونی مینی بوس دانش آموزان دختر در قائن

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا با اعلام خبر فوق اظهار داشت: حوالی ساعت 6:20 صبح در کیلومتر 95 محور روستایی چلونک در استان خراسان جنوبی یک دستگاه مینی بوس ایویکو که سرویس دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی بود با 10 سرنشین واژگون شد که در این حادثه 3 تن مجروح شدند.

 رئیس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: برابر نظر اولیه کارشناسان پلیس راه استان، تخطی از سرعت مطمئنه در سر پیچ علت این حادثه بوده است.

حادثه 12 اسفند 1396 / واژگونی مینی بوس دانش آموزان پسر در نکا

مجتبی خالدی با اشاره به واژگونی مینی‌ بوس حامل دانش‌ آموزان در مازندران، اظهار کرد: این حادثه ساعت ۸:۳۵ امروز در حوالی روستای شیت در نکاء استان مازندران به وقوع پیوسته است.

 سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه مینی‌ بوس حامل دانش‌آموزان پسر بوده است، افزود: ۱۴ نفر از مصدومان توسط نیرو‌های اورژانس به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال یافتند.

حادثه تلخ 1 آبان 1397 / واژگونی مینی بوس دانش آموزان در لالی خوزستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان در محور لالی به تاراز رخ داد، گفت: سه نفر از مصدومان در بیمارستان گلستان اهواز بستری هستند و بقیه مرخص شده‌اند.

فرهاد حمزه‌لویی با اشاره به اعزام مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان به اهواز اظهار کرد: تعدادی از مصدومان این حادثه به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافتند.

در حال حاضر سه نفر از این مصدومان در بیمارستان گلستان بستری هستند و مابقی مرخص شده‌اند.

وی افزود: یکی از مصدومان با درجه چهار هوشیاری در آی سی یو و یک نفر دیگر در نیز در اعصاب و روان بستری هستند. مراحل درمان مصدوم دیگر این حادثه نیز در حال انجام است.

حادثه تلخ 4 آذر 1397/ تصادف مینی بوس دانش آموزان پسر مدرسه غیرانتفاعی در شهرکرد

بهروز امیدی افزود: مینی بوس حامل 16 دانش آموز پسر مقطع ابتدایی مدرسه غیرانتفاعی در شهرکرد در حال بازگشت به مرکز استان دچار حادثه شد.وی گفت: این حادثه رانندگی به دلیل انحراف به چپ یک خودرو پژو به سمت مینی بوس دانش آموزاه بوده است و راننده مینی بوس برای جلوگیری از برخورد با این خودرو ، انحراف به چپ می کند که باعث واژگونی خودرو می شود.

امیدی اظهار داشت: همه دانش آموزان بعد از انجام معاینات توسط پزشک از بیمارستان ترخیص شدند و راننده دچار شکستگی پا شده است.

در واژگونی یک دستگاه مینی بوس سرویس دانش آموزان در عصر روز شنبه در محور شهرکرد به شلمزار حدفاصل شهرکیان و بهرام آباد 16 دانش آموز مصدوم شدند. مصدومان پس از انجام اقدامات درمانی توسط تکنسین های اورژانس 115 با 4 دستگاه آمبولانس به بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد منتقل شدند.

حادثه 9 دی 1397 / واژگونی مینی بوس دانش آموزان در ارومیه

مجتبی خالدی اظهار کرد: ساعت 9:49 دقیقه صبح امروز واژگونی مینی بوس سرویس دانش آموزان در محور ارومیه به روستای فیروزیان گزارش شد.

وی افزود: ۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و تاکنون ۶ نفر از دانش آموزان مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

حادثه تلخ 10 مهر 1398/ واژگونی مینی بوس دانش آموزان به دلیل سکته مغزی رانند در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: سکته مغزی راننده دلیل واژگونی مینی‌بوس دانش‌آموزان در محور فرادنبه - بروجن بود.

سید غلامعلی نوربخش با اشاره به حادثه واژگونی مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان در محور فرادنبه - بروجن، اظهار کرد: راننده مینی‌بوس در حین رانندگی دچار سکته مغزی شده و از جاده خارج و واژگون می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این راننده در بیمارستان در حال مداوا است، اضافه کرد: تمامی دانش‌آموزان نیز به صورت سرپایی مداوا شده و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

حادثه تلخ 8 آبان 1398 / واژگونی مینی بوس دانش آموزان در سیستان و بلوچستان

به گزارش «مجتبی خالدی» با  اعلام خبر واژگونی مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان در جاده نیکشهر به ایرانشهر، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: این حادثه حدود ساعت هفت صبح امروز 8 آبان 98 در جاده محور نیکشهر به ایرانشهر، روستای شگیم بالا رخ داد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: مینی‌بوس که حامل دانش‌آموزان دختر بود بعد از برخورد با کوه متأسفانه واژگون شد.

به گفته وی، با اعلام حادثه به اورژانس 115 بلافاصله سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند.

خالدی با اشاره به مصدومیت 10 نفر در این حادثه، خاطرنشان کرد: مصدومان پس از اقدامات اولیه توسط تکنسینهای اورژانس به نزدیکترین مراکز درمانی انتقال یافتند.

حادثه 12 آبان 1398 / واژگونی سرویس دانش آموزان رستم آباد همدان

واژگونی خودروی سمند حامل دانش آموزان روستای «رستم آباد» شهرستان اسدآباد ۵ مصدوم برجای گذاشت.

در سانحه ترافیکی واژگونی سرویس مدرسه روستای رستم آباد از توابع شهرستان اسدآباد که امروز رخ داد ۵ نفر از دانش آموزان مصدوم شدند که بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان حضرت قائم(عج) منتقل شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در اولین لحظات انتقال مصدومین، بر بالین مصدومان حاضر شد و ضمن بررسی روند درمانی، مصدومین را مورد ویزیت و معاینه تخصصی قرار داد و دستورات لازم را صادر کرد.

بر اساس این گزارش ۳ نفر از مصدومین که مشکل خاصی نداشتند پس از انجام اقدامات درمانی ترخیص شدند و یک نفر نیز در بخش جراحی بیمارستان حضرت قائم (عج) اسدآباد تحت نظر است.

یک نفر دیگر از مصدومان نیز با ترومای ناحیه سر به همدان اعزام شد.

با توجه به اینکه دانش آموزان سرمایه های کشور و جامعه به شمار می روند و قرار است چرخ های صنعت و رونق کشور در آینده به دست این نسل های جوان بچرخد امید است مسئولان برای این سرمایه های انسانی و اجتماعی تفکر و تدبیری اندیشمندانه تر چاره کنند تا کمتر شاهد داغدار شدن خانواده های دانش آموزان باشیم و این سرمایه های انسانی و اجتماعی را بیشتر مراقبت کنیم.

امیدواریم مسئولان به مسائل عمده ای که با جان دانش آموزان بیشتر بازی می کند مانند استفاده از مینی بوس ها و اتوبوس های فرسوده و بحث جاده ای چاره اندیشی کنند.

 

 

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا اخبار حوادث تصادف تصادف دانش آموزان تصادف مینی بوس دانش آموز سهام عدالت قیمت خودرو کرونا ریحانه پارسا اینستاگرام ریحانه پارسا قیمت ریحانه پارسا برهنه بازار آزاد فال قیمت دلار بازیگران واژگونی مینی بوس حامل دانش آموزان واژگونی مینی بوس دانش آموزان تصادف مرگبار دانش آموزان دانش آموزان در محور سرویس دانش آموزان تصادف مینی بوس یک دستگاه حادثه تلخ پلیس راه اعزام شد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از تصادف خودروی پژو پارس با کامیون در آزادراه قزوین-زنجان و کشته شدن راننده پژو پارس خبر داد.

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تصادف پژو پارس با کامیون خبر داد و اظهار کرد: راننده خودرو سواری پژو پارس در این حادثه جان باخت.

وی افزود: ساعت ۲۲:۱۹ دقیقه چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ حادثه تصادف در مسیر اتوبان قزوین به زنجان، نرسیده به مجتمع رفاهی ترنج را به سامانه ۱۲۵ اعلام و ستاد فرماندهی این سازمان، بلافاصله دو تیم امداد و نجات و اطفا را از ایستگاه‌های شماره پنج پونک و ۹ شهرک دانش به محل حادثه اعزام کرد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: آتش‌نشانان در بدو ورود با کمک تجهیزات هیدرولیکی قطعات خودرو را برش دادند، راننده که فوت کرده بود را از خودرو خارج کردند و تحویل عوامل آرامستان حاضر در محل حادثه دادند.

ململی با بیان اینکه علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه قزوین در دست بررسی است، به رانندگان توصیه کرد به هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنند.

کد خبر 747713

دیگر خبرها

  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک
  • تصادف کامیون ۴ کشته بر جای گذاشت
  • ۴ کشته بر اثر تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره ۴ کشته برجای گذاشت
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت