Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه وجه تمایز نمایشگاه امسال مسئله‌محور بودن غرفه‌ها است، گفت: محور اول، علوم انسانی و اسلامی است که مسئله ما در دفتر تبلیغات اسلامی در این حوزه، توانمندسازی علوم اسلامی برای پاسخگویی به مسائل به روز جامعه و در حوزه علوم انسانی برای کمک به روزآمدسازی، اسلامی‌سازی و بومی‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته پژوهش و هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی که در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد، عنوان کرد: این نمایشگاه براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب با محوریت «جهاد تبیین در بستر فضای مجازی» از روز شنبه ۲۰ آذرماه افتتاح خواهد شد.

وی از رونمایی از ۲۶۵ اثر(عنوان) تازه منتشر شده در قالب کتاب از آذرماه ۹۹ تاکنون در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه خبر داد و گفت: نرم‌افزارها، پایان‌نامه‌ها و تولیدات سامانه‌ای نیز در طول هفته پژوهش رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه بین‌الملل رونمایی خواهد شد و روز دوشنبه ۲۲آذرماه، از پژوهشگران و فناوران برتر در این حوزه تقدیر به عمل می‌آید، گفت: در ۲۴ آذرماه «پژوهش و نشریات» از مجلات تازه به چاپ رسیده در یک سال اخیر دفتر تبلیغات اسلامی رونمایی می‌شود که برای نخستین بار در فضای پژوهشی قم به مجلات غیر فارسی‌زبان توجهی ویژه داشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین لک‌زایی تصریح کرد: در طی ۴ سال گذشته در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نظریه‌های موردنیاز نظام اسلامی اقداماتی انجام شد که تاکنون ۸ کرسی در این راستا برگزار شده است و در مراسم افتتاحیه از نظریه‌پردازان تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: نظریه‌هایی از قبیل امنیت متعالیه، تنوع اسلامی در فرایند تمدنی، تزاحم واجبات شرعی در قانون‌گذاری، نفی ظلم، آیینگی وحی الهی و حکومت و قانون در سنت فلسفه سیاسی اسلام از جمله این نظریه‌ها بوده است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری دومین همایش علوم انسانی اسلامی پژوهش و فناوری در قم خبر داد و تصریح کرد: این همایش مجازی، به همت مجتمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی اسلامی با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه امسال همراه با ۷۹ نشست و کرسی علمی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری ۷۸ برنامه علمی از جمله نقد کتاب، کرسی علمی و کارگاه آموزشی در هفته پژوهش در محل دفتر تبلیغات اسلامی قم خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش همه روزه از ۸صبح تا ۸ شب فعال خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین لک‌زایی با بیان اینکه وجه تمایز نمایشگاه امسال مسئله‌محور بودن غرفه‌ها است، گفت: محور اول، علوم انسانی و اسلامی است که مسئله ما در دفتر تبلیغات اسلامی در این حوزه، توانمندسازی علوم اسلامی برای پاسخگویی به مسائل به روز جامعه و در حوزه علوم انسانی برای کمک به روزآمدسازی، اسلامی‌سازی و بومی‌سازی است.

وی بیان کرد: محور دوم، تعمیق ایمان دینی و نقد و بررسی جریانات انحرافی و شبهه‌افکن است و محور سوم اخلاق، خانواده و سبک زندگی و محور چهارم، نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران و مسائل اجتماعی مبتلا به در ایران است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: ارائه گزارش عملکرد سالیانه، تشریح آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی، ترویج و توسعه فرهنگ پژوهش، معرفی آثار پژوهشی به مراکز و نهادهای علمی، پژوهشی، حوزوی و دانشگاهی، تشویق و تجلیل از پژوهشگران برتر و ترغیب محققان به تولید پژوهش‌های عالمانه و عرضه توانمندی‌های محققان دفتر از اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های هفته پژوهش در اصفهان و مشهد نیز از طریق دفاتر تبلیغات اسلامی شعب برگزار خواهد شد، گفت: فروش با تخفیف ۴۰ درصدی آثار به صورت حضوری و مجازی از طریق نرم‌افزار کتابخوان همراه دفتر تبلیغات اسلامی از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه است.

وی یادآورشد: عموم علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از هفتمین نمایشگاه «دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی» از روز شنبه ۲۰ آذرماه لغایت ۲۵آذرماه از ۸ صبح تا ۸ شب به محل برگزاری این نمایشگاه در مرکز همایش‌های غدیر مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته پژوهش دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم علوم انسانی هفته پژوهش خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ۶۳۶ عنوان کتاب در قالب ۱۵۳۰ جلد در بخش‌های فقه، اصول، حدیث، تفسیر روی این تارنما قرار داده شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • نمایشگاهی از دستاوردهای هنرجویان هنرستانی در جرقویه