Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، رئیس کل دادگستری استان در نشست شورای قضایی اظهار داشت: همکاری و تعامل قضات دادگستری، قضات اجرای احکام با مددکاران و ملاقات با مددجویان، حضور مستمر در زندانها، فعالیت هدفمند کمیسیون عفو، تلاش با برنامه ستاد دیه و فعالیت بیش از پیش انجمن حمایت از زندانیان، همه دست به دست هم داده اند تا کنترل سخت زندان آسانترشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسیر حرکت قوه قضاییه دردوره مدیریت جدید، بر اساس سند تحول قضایی است که به چاشنی تعالی و ارتقاء نیز مزیَّن شده که اقدامات عالمانه و برنامه های هوشمندانه و مؤثر حجت الاسلام محسنی اژه ای، ریاست قوه قضائیه در دوره مدیریت بر این قوه، شگفتی ساز و موجب تحسین و تقدیر منتقدان دیروز قوه گردید و سرمایه اجتماعی این قوه را ارتقا داد.

دهشیری تصریح کرد: همکاری همه اجزای قوه توأم با کار جهادی و تکریم مراجعان، صدور آرای متقن و اقناع کننده، موجب کمال و تعالی قوه قضاییه در چهلواره دوم انقلاب است.

وی همچنین دربازدید از زندان مرکزی ضمن دیدار با مددجویان زندان مرکزی یزد، بر بهره گیری مددجویان زندانی از امکانات آموزشی، حرفه آموزی و فرهنگی و معرفتی زندان تأکید کرد و اظهار داشت: هر فرد امکان دارد بسته به شرایط و محیط اجتماعی، مرتکب جرم و بزه گردد و قضات نیز باید بر اساس موازین قانونی از مجازات حبس استفاده نمایند، اما همه این شرایط و اقدامات برای بازاجتماعی کردن مددجویان و اصلاح مجرمان است.

آزادی حق طبیعی هر فرد است

وی حق آزادی را حق طبیعی هر فرد دانست و افزود: آنکس که آزادی را از شما گرفته است، مقام قضایی نیست بلکه اعمال و رفتار شماست که منجر به این شرایط شده است.

این مقام قضایی، تأمل در رفتار و تعمق در افکار و تدبر در سبک زندگی را از مددجویان زندانی خواستار شد و گفت: در اینجا به سوابق زندگی خویش بنگرید و درس بگیرید تا پس از آزادی، زندگی عزتمند و شرافتتمندانه ای را از سر بگیرید.
وی تصریح کرد: بر اساس یک مبنای روایی در جامعه ای که جنایت زیاد شود، برکت کم خواهد شد که این مسئله ای است که به همه آحاد جامعه بر می گردد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: شاید تنگناهای معیشتی، رفیق ناباب یا ضعف ایمان منجر به خطا و اجبار در تحمل حبس شده باشد اما آنچه امروزمهم است قدر دانستن همین فرصت ها برای ساختن آینده ای متعالی و ارزشمند است و قدر مسلم چشمانی منتظر بازگشت شما به خانه است پس به همین دلیل نیز سعی کنید پاک و عاری از خطا به خانه برگردید.

شایان ذکر است در این بازدید 7 ساعته رئیس کل دادگستری و شورای قضایی از بندهای زندان مختلف بازدید کردند و ضمن ملاقات چهره به چهره با مددجویان برای حل مشکلات و برخی از مسائل زندانیان وفق مقررات دستور مقتضی صادر نمودند

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: استان یزد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت دو متهم به قتل در شهرستان آمل خبر داد و افزود: متهمین پس از تشکیل پرونده قضایی، با صدور قرار مناسب به زندان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی در این خصوص اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده، متهمین، بامداد روز حادثه وارد ویلایِ شخصیِ مقتول در یکی از روستاهای شهرستان بابلسر شده و مقتول که یک مرد ۵۲ ساله بوده را به قتل رساندند.

وی ادامه داد: متهمین در ادامه مقتول را با خودروی شخصی‌اش به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل و پس از رها کردن خودروی وی در پرتگاه از محل متواری شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: پس از کسب خبر، مامورین پلیس آگاهی با بررسی محل و نحوه سقوط و محل قرار گرفتن جسد متوجه ساختگی بودن تصادف شده و دریافتند محل فوت در مکان دیگری بوده است.

پوریانی افزود: با پیگیری‌های ویژه دادستانی شهرستان آمل و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، خودروی متهمین با رصد دقیق اطلاعاتی و استفاده از سامانه‌های پلیس، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دو متهم به قتل و سه نفر دیگر که انگیزه‌های این قتل را فراهم کرده بودند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمین صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرده‌اند، انگیزه عنوان شده از سوی متهمین را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد و افزود: امروز یکی از متهمین به اتهام مباشرت در قتل و متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل، با صدور قرار مناسب قانونی به زندان معرفی و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است مقتول، ۱۵ سال پیش از دستگاه قضایی منفک شده و سالها به عنوان وکیل رسمی مشغول به فعالیت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند