Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: رایزن های اقتصادی در سفارت خانه ها برای پیدا کردن کالاهای تولید داخل کشور فعال شوند.

محمود قنبری در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت که ۱۷ آدر ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه رایزن های اقتصادی مستقر در سفارت ها فعال نیستند و این افراد باید فعالیت خود را بیشتر کرده و برای کالاهای تولید شده داخل کشور مشتری پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی محصولاتی که در این استان تولید می شود هم اکنون در سراسر دنیا مصرف می شود بنابراین رایزن ها نیز برای پیدا کردن مشتری جدی تر وارد عمل شوند.

قنبری با اشاره به اینکه پرداخت ارز حاصل از صادرات در تمامی استان ها ۷۰ تا ۸۰ درصد است، ادامه داد: یکی از عللی که می تواند فعالیت بخش خصوصی را در این استان بیشتر کند این است که پرداخت این رقم تا ۵۰ درصد برسد.

وی تاکید کرد: در حقیقت انجام این کار مشوقی برای بازرگان های سایر استان ها نیز می شود که صادرات کالاهای خود را از گمرک خراسان شمالی انجام دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خراسان شمالی ظرفیت بالایی در تولید محصولات صادراتی به خصوص محصولات کشاورزی صادراتی دارد، تصریح کرد: اما به علت اینکه صادرات چندانی در این زمینه صورت نمی گیرد دارای ارزش افزوده چندانی نیست.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در این استان سه هزار تن گیلاس تولید می شود که  تن۶۰۰ آن صادراتی است، ۱۰۰۰ تن گردو و ۱۰۰۰ تن پسته تولید می شود که ۹۰۰ تن از هر یک از این محصولات قابلیت صادرات را دارد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی میزان تولید زعفران در استان را ۱۸ تن عنوان کرد و گفت: از این مقدار ۱۶ تن قابلیت صادر کردن را دارد.

به گفته وی میزان تولید پیاز در خراسان شمالی ۹۹ هزار تن است که ۴۰ هزار تن از آن مازاد است و یابد صادر شود.

قنبری با بیان اینکه در خراسان شمالی ۱۵ هزار تن محصولات گلخانه ای، ۸۹۰۰ تن رب، ۲۳۵ تن پیله ابریشم تولید می شود، افزود: از میزان تولیدات ذکر شده باید ۶ هزار تن محصول گلخانه ای، ۷۵۰۰ تن رب، ۱۵ تن پیله ابریشم و ۳۵ هزار تن سیب درختی صادر شود.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی دو میلیون و ۴۱۹ راس دام تولید می شود که ۵۰۰ هزار راس در سال میزان زایش آن ها است و در سال ۴۵۰ هزار راس دام قابلیت صادرات را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي صادرات رایزن اقتصادی محصولات كشاورزي خراسان شمالی تولید می شود رایزن ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: عناصر خلاق و از خود گذشته‌ای که در حوزه‌های اقتصادی کشور فعالیت دارند باید شناسایی شوند، باید به آنها بها داد و از فعالیت اقتصادی آنها حمایت کرد.

حجت‌الاسلام سیّدرمضان موسوی مقدم افزود: اگر قرار باشد از بحران‌های اقتصادی عبور کنیم باید نو آوری و خلاقیت را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی گفت: آسیب شناسی برنامه‌های توسعه از دهه ۳۰ خورشیدی در ایران نشان می‌دهد، یکی از عوامل اصلی شکست طرح‌های توسعه در کشور پیگیری و تقلید از برنامه‌های اقتصادی خارجی و عدم بومی سازی اقتصاد در کشور بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: عناصر و نیرو‌های ایثارگر با عناصر از خود گذشتگی، نوآوری، خلاقیت و شجاع بودن در ۸ سال دفاع مقدس توفیق گسترده‌ای را نصیب ملت کردند و با تداوم همین روند شاهد پیشرفت‌ها در عرصه‌های دیگر از آنان هستیم.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم گفت: ایثارگرانی که در عرصه‌های مختلف پای کار بودند با از خود گذشتگی و برای منافع ملی و دینی و اعتقادی از منافع فردی گذشتند، چنین عناصر از خود گذشته‌ای مانند شهید حاج قاسم هنوز هم در میان ما هستند و شاهد موفقیت‌های آنان هستیم.

وی افزود: این عناصر از خود گذشته در عرصه‌های اقتصادی و غیراقتصادی، چون به دنبال پست و مقام نیستند دیده نمی‌شوند، حال آنکه این افراد در صنعت و کشاورزی کشور در حال فعالیت اند.

مشاور وزیر صمت و هماهنگ کننده امور ایثارگران وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بر ورود فرهنگ فداکاری در عرصه تولید تاکید کرد و گفت: اگر در حوزه‌های اقتصادی موفق نبوده ایم به این دلیل است که فرهنگ ایثار و شهادت در این عرصه جاری نبوده است.

حسن ممتحن افزود: نتیجه بی توجهی به فرهنگ ایثار در اقتصاد این شد که عده‌ای سودجو در حوزه اقتصاد، با دریافت ارز ۴۲ هزار ریالی اقتصاد کشور را به تاراج بردند، اقتصاد به کسانی داده شد که به جای اینکه به فکر منافع اقتصاد جمعی باشند همه چیز را فدای منافع خود کردند.

وی گفت: مطالعات نشان می‌دهد فراوانی کارآفرینان شاهد و ایثارگر در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از اصفهان قابل توجه است، لذا وزارت صمت برای استفاده از این ظرفیت‌های ارزنده در اقتصاد برنامه ریزی کرده است.

در ادامه محمد صادق محمدیاری معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با بیان اینکه شعار سال درک درستی از واقعیت‌های کشور است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید مانع زدایی در بخش تولید و مشارکت مردم صورت گیرد، اضافه کرد: در این حوزه نیاز به تدبر و تفکر بیشتر برای ارائه روش‌های عملیاتی و مدرن است و باید شرایط و بستر مناسب را فراهم کنیم تا اتفاقات خوبی در حوزه تحقق شعار سال بیفتد.

محمدیاری عنوان کرد: باید فضا را برای مشارکت فعالانه بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌ها بویژه ایثارگران کارآفرین در حوزه تولید فراهم کنیم و مردم را با طرح‌های مشارکتی به حوزه‌های تصمیم سازی در بخش تولید بیاوریم.
 
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی نیز در تشریح این همایش گفت: امروز برای نخستین بار از کارگران شاهد و ایثارگر و همچنین خانواده شهدا و ایثارگران کارآفرین که وارد عرصه تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان شده اند، تجلیل شد.

جعفر فرشچی طوسی افزود: ایثارگران یکی از گروه‌هایی هستند که وارد عرصه تولید در مجموعه شهرک‌هایی صنعتی شده اند، کسانی که در دوره دفاع مقدس در سنگر جهاد حضور داشتند و امروز در عرصه جبهه اقتصادی نقش موثر دارند.

دیگر خبرها

  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا