Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ارتش انگلیس مدعی تهدید از جانب ایران، چین و کره شمالی علیه انگلیس و متحدان این کشور شد.

به گزارش برنا، فرمانده جدید نیروهای مسلح انگلیس در نخستین سخنرانی خود در سه شنبه شب به تکرار ادعاهای ضد ایرانی پرداخت و از ایران در کنار چین و کره شمالی به عنوان یکی از تهدیدها علیه کشورش یاد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری «اسکای نیوز» دریا سالار «سر تونی راداکین»، فرمانده جدید نیروهای مسلح انگلیس در اولین سخنرانی خود هشدار داد که چشم انداز امنیتی برای انگلیس و متحدانش اکنون بسیار خطرناک‌تر از هر زمان دیگری در ۳۰ سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریاسالار راداکین با متهم کردن چین مدعی شد که این کشور  هنجارهای بین‌المللی و آزادی دریانوردی را به چالش می‌کشد و تهدید  اقتصادی ایجاد می‌کند.

فرمانده جدید ارتش انگلیس در مورد ایران و کره شمالی، مدعی شد که تهران می‌تواند به زودی همانند کره شمالی به یک تهدید موشکی و هسته‌ای برای انگلیس تبدیل شود.

وی که بیشتر فرمانده نیروی دریایی انگلیس بود گفته بود که  لندن به مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس ادامه می‌دهد. راداکین به دنبال ماجرای افغانستان به سمت فرمانده نیروهای مسلح انگلیس منصوب شد.

 چین  نیز بارها  به انگلیس  در خصوص قدرت‌نمایی نظامی انگلیس در حوزه آبی اقیانوس‌های هند و آرام هشدار داده است.

«لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارچه چیم اخیرا در نشستی خبری گفت، دولت چین به آزادی ناوبری و پرواز در مجاورت این کشور احترام می‌گذارد و هر کشوری می‌تواند در چارچوب قوانین بین‌المللی از آن بهره بگیرد، اما قویاً با اقدام به قدرت‌نمایی برای چین مخالف است و ارسال کشتی جنگی به منطقه از سوی انگلیس حق حاکمیت و امنیت چین را به خطر انداخته و صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس اخیرا  اعلام کرد به‌دنبال اعزام ناوگروهی شامل ناو هواپیمابر ملکه الیزابت، دو کشتی جنگی انگلیسی نیز حضوری مداوم در حوزه هند و آرام خواهند داشت.

به گفته والاس این دو کشتی جنگی انگلیسی با اسامی «اچ‌ام‌اس اسپِی» و «اچ‌ام‌اس تامار» به قصد پشتیبانی از عملیات‌های ژاپن، استرالیا، سنگاپور و احتمالاً آمریکا اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران کره شمالی نیروهای مسلح انگلیس چین فرمانده نیروی دریایی لندن خلیج فارس دولت کشتی وزیر دفاع اقیانوس انگلیس ایران چین کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین