Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر روشن و قابل درک بودن آراء صادره در محاکم باید در عین مستند و مستدل بودن گفت: اجرای به‌موقع و دقیق احکام از اولویت‌های کار دستگاه قضا محسوب می‌شود. خبرگزاری میزان - احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی این استان با تاکید بر روشن و قابل درک بودن آراء صادره در محاکم باید در عین مستند و مستدل بودن گفت: اجرای به‌موقع و دقیق احکام از اولویت‌های کار دستگاه قضا محسوب می‌شود و مسئولان حوزه‌های قضایی باید نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: زمانی که پرونده‌ای پس از خاتمه رسیدگی و صدور رأی، جهت بررسی موردی به دادگستری استان چهارمحال و بختیاری ارجاع می‌شود، نباید اجرای حکم مربوطه منوط به بازگشت پرونده به شعبه باشد و باید حکم صادره در زمان مقرر خود اجرا شود.

وی به موضوع تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ از سوی شهروندان اشاره و بیان کرد: گاهی این ذهنیت در بین برخی از افراد ایجاد می‌شود که اعمال ماده ۴۷۷ نیز یکی از مراحل دادرسی است و لذا پس از صدور رأی دادگاه تجدید نظر، سریعاً درخواست اعاده دادرسی می‌کنند؛ این درحالی است که تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری تنها زمانی صورت می‌پذیرد که صدور یک حکم خلاف بین شرع باشد و در غیر این صورت تقاضای رسیدگی مجدد به ویژه در مورد پرونده‌هایی که آراء آن‌ها منطبق بر قوانین و شرع صادر شده و در دادگاه تجدید نظر نیز تأئید شده باشد، صرفاً حجم کار دستگاه قضایی را افزایش می‌دهد.   بیشتر بخوانید: اهتمام دادگستری یزد در شفافیت فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی بهرامی با تأکید بر سختی کار در دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: علی‌رغم حجم بالای کار و حساسیت امر قضاوت، همکاران قضایی باید مبنای رفتار و عمل خود را حفظ شأن و منزلت ارباب رجوع قرار داده و در مواجهه با اشخاصی که دچار ناراحتی و تشویش فکری هستند با صبر و آرامش به انجام وظیفه بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن درخواست از مسئولان حوزه‌های قضایی برای نظارت مستقیم بر نحوه استفاده بهینه از امکانات و صرفه‌جویی در هزینه‌ها خاطرنشان کرد: مدیران قضایی باید کارکنان تحت امر خود را برای استفاده صحیح و حداکثری از امکانات و تجهیزات تشویق کرده و حتی‌الامکان با قناعت و صرفه‌جویی هزینه‌ها را به حداقل برسانند.

وی در پایان با تأکید مجدد به رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها و رفع دغدغه‌های مردم به روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی توصیه کرد ضمن برخورد قاطع با اراذل و اوباش در زمان رسیدگی‌ها و صدور احکام قضایی موضوعات غیرحساس و کم اهمیت را که قابلیت چشم‌پوشی دارند، مورد گذشت قرار دهند.

در پایان نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان چهارمحال و بختیاری محسن اشرفی معاون دادستان مرکز این استان با حفظ سمت به عنوان نائب رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری معرفی شد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری چهارمحال و بختیاری اعاده دادرسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری چهارمحال و بختیاری اعاده دادرسی دادگستری استان چهارمحال و بختیاری رئیس کل دادگستری حوزه های قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: معتقد هستیم در زمانی که اتاق فکر دشمن به صورت برنامه ریزی بلند مدت و چند جانبه طی چند سال در پی القای فرهنگ منحط غرب و ایجاد استحاله در بین مردم ایران و به ویژه نسل جوان بر آمده اند، بیش از هر چیز نیازمند اقدامات فرهنگی و آگاه سازی شهروندان و رفع شبهات و تحکیم باور‌های اسلامی، ایرانی هستیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به شکلی هماهنگ در خط رسانه‌ای معاندین دنبال می‌شود، ایجاد محدودیت به واسطه حجاب برای بانوان و نیز عدم رعایت حقوق بانوان در ایران است که در این راستا همواره دستگاه قضایی متحل بیشترین هجمه‌های دشمن است، اما با وجود وکلای زن توانمند و مهمتر از آن حضور قاضی زن که ضمن حفظ حجاب اسلامی در جایگاه والای قضاوت نشسته، می‌تواند نشانی از ارزش عملی نظام و اسلام برای بانوان و ناروا بودن هجمه‌های بسیار نسبت به دستگاه قضایی باشد که این موضوع بایستی برای جامعه و به ویژه نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

رئیس دادگستری زرند تصریح کرد: در راستای اعلام حمایت عملی دادگستری از طرح عفاف و حجاب، یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده حضور قضات در مدارس است و این مهم با وجود قاضی زن در دادگستری شهرستان به شکل متفاوت در دستور کار قرار گرفته و تلاش می‌شود با برنامه ریزی دقیق تنها قاضی زن شهرستان در مدارس دخترانه حضور یابد و ضمن تشریح مسائل حقوقی و تبیین طرح عفاف و حجاب، به سوالات حقوقی و نیز شبهات دانش آموزان در زمینه آسیب‌های اجتماعی پاسخ داده شود.

رئیس حوزه قضایی زرند در پایان با تقدیر از آموزش و پرورش شهرستان جهت همراهی در اجرای طرح زنگ حقوق در مدارس گفت: شاید بتوان گفت که مهمترین قشر جامعه را دانش آموزان تشکیل می‌دهند و در صورت توجه همزمان به تعلیم و تربیت آن‌ها می‌توان با کاهش تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان، به آینده و تحقق جامعه‌ای مناسب زیست و با حداقل جرائم امیدوار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری