Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین رونمایی از محصولات ایده محور نوین که در پژوهشکده‌های بسیج دانشجویی اصفهان طراحی و برنامه ریزی شده، به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، آیین رونمایی از محصولات ایده محور نوین که در پژوهشکده‌های بسیج دانشجویی اصفهان طراحی و برنامه ریزی شده، به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم محصولات دانش بنیانی که دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان طراحی و ساخته بودند، رونمایی شد. محصولاتی مانند موتور الکتریمی براشلس دور بالا با ولتاژ ایمن پایین، اسپری پوشاننده زخم با خاصیت تسریع روند بهبودی زخم، اسپری پوشاننده زخم با خاصیت بندآورندگی خون، سنتز انواع افزودنی کربنی برای باتری سرب اسید، لباس مخصوص بیماران دیالیزی، چسب بخیه زیپی جایگزین بخیه و ساخت و توسعه دستگاه‌های EE.

 

سید هادی انوری، رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: در این مدت شاهدیم که ریاست دانشگاه و معاونان لبیک گفتند و تحولاتی که اتفاق افتاده است نشان دهنده دید باز آن‌ها نسبت به مجموعه‎‌های انقلابی، ارزشی و علمی است.

 

وی ادامه داد: یکی از برگ‌های افتخار مجموعه‎‌های ارزشی، تشکل‌های انقلابی و خصوصا بسیج دانشجویی این است که به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و خصوصا اولین توصیه‌شان در گام دوم انقلاب که عرصه علم و پژوهش است لبیک بگویند.

 

بسیج دانشجویی استان با ۶ پژوهشکده تخصصی در حال انجام فعالیت است

انوری با بیان اینکه بسیج دانشجویی با وجود نقش‌‍آفرینی‌های مختلفی که دارد، در عرصه علم و پژوهش نیز عقب نماند، توضیح داد: بسیج دانشجویی استان اصفهان با ۶ پژوهشکده تخصصی در دانشکده‌های خوب در حال فعالیت است و همه با اقتدار در عرصه احصا نظام مسائل استان، ارتباط با صنعت و... ورود جدی دارند و با این نگاه مسائل استان و صنعت را برطرف می‌کنند.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموعه پژوهشی ناحیه بسیج دانشجویی استان کارگروه‌ها و عرصه‌های تخصصی تشکیل شده است و در این مجموعه این نگاه وجود دارد که نظام مسائل صنعت استان را احصا کند و پای آن بایستد.

 

وی با اشاره به اینکه صنعت کشور بخاطر تحریم‌ها، مشکلات، عدم تدبیر‌ها وابسته به غرب است و کار آن بر زمین مانده، تصریح کرد:، اما با نگاه چند دانشجوی انقلابی علم محور و نگاه جهادی مشکلات صنعت حل خواهد شد و بخشی از این موارد امروز رونمایی خواهد شد.

 

انوری یادآور شد: در طول سال نیز به این دلیل که بسیاری از اتفاق باید سریع و آنی رخ دهد فرصت رونمایی باقی نمی‌ماند، اما امروز بهانه‌ای شد تا از چند دستاورد خوب پژوهشکده‌هایمان در دانشگاه‌های مختلف رونمایی کنیم.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان در پایان اظهار کرد: امیدوارم با نگاه مثبت و حمایت‌هایی که در این دوره وجود دارد شاهد پیشرفت‌های بیش‌تر باشیم و گام‌های موثری برای پیشبرد بهتر آرمان‌های بسیج دانشجویی برداریم و شرایط آن مهیا است.

 

حسین هرسیج، سرپرست دانشگاه اصفهان نیز در ادامه ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: از تلاش و پیگیری دانشجویان دراین حوزه متشکرم و خوشحالم که به نتیجه رسیده است.

 

وی تأکید کرد: در ۱۶ آذر سه تن از دانشجویان مهندسی دانشگاه تهران که از نظر علمی و بینش سیاسی قوی بودند احساس کردند کشور از ۲ منظر استبداد و سلطه آمریکا دچار مشکل است و راه رسیدن به استقلال را در این دیدند که با هر ۲ مقابله کنند.

 

هرسیج عنوان کرد:پیش از انقلاب دانشجویان خون دادند در زمانه ما هم امثال شهید شهریاری در جایگاه علمی برای حفظ استقلال کشور، تلاش کردند و لازم است ما هم به دنبال تقویت علومی باشیم که اقتدار کشور را تضمین می‌کند.

 

سرپرست دانشگاه اصفهان بیان داشت: اگر در شرایط فعلی دیپلمات‌های ما از موضع عزت با دیگر کشور‌ها صحبت می‌کنند به این دلیل است که توانسته‌ایم به خودکفایی برسیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با ماهیت نظام مشکل دارند، زیرا نظام جمهوری اسلامی منافع آنان در منطقه را تهدید می‌کند و در این مسیر شاهدیم موضوع فقط موضوع هسته‌ای نیست و در طول تاریخ شاهد بودیم راهی جز قدرتمندکردن خود نداریم.

 

هرسیج اظهار داشت: اگر قلبمان برای استقلال و عزت کشور می‌تپد، راهی جز این نداریم که در عرصه علمی و دیگر حوزه‌ها به خود کفایی برسیم.

 

سرپرست دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در دیگر حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی نیز نیاز است به استقلال برسیم، یادآور شد: در مشکلات و معضلات است که افراد خود را نشان می‌دهند؛ هر شخصی به‌عنوان نخبه مطرح شده در مشکلات و معضلات بوده و نیاز است مشکلات باشد تا به رشد برسیم.

 

سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: اگر بخواهیم کشور را از وابستگی نجات دهیم نیاز است دست به دست هم دهیم تا این پروسه نه تنها در بحث هسته‌ای بلکه همه ابعاد طی شود؛ امثال شهید شهریاری و سلیمانی فعل توانستن را برایمان صرف کردند و نمی‌توانیم بگوییم نمی‌توانیم، نیاز است راه آنان را در عرصه‌هایی که تخصص داریم ادامه دهیم.

 

در پایان این مراسم نیز سردار علی مقواساز، سید هادی انوری و رضاعلی نوروزی معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان دانشجویان بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان روز دانشجو محصولات دانش بنیان بسیج دانشجویی اصفهان بسیج دانشجویی استان اصفهان سرپرست دانشگاه اصفهان بسیج دانشجویی روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان شعار سال که بر مشارکت مردمی تاکید دارد، تحقق پیدا می‌کند و در حل مسائل علاوه بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، مشارکت بیشتری را در حل مسائل ترافیکی شهر طلب می‌کنیم.

پوریا محمدیان‌یزدی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سه سال پیش رهبر معظم انقلاب نام سال را متناسب با حمایت دانش‌بنیان‌ها تعیین کردند و بر آن اساس مجموعه‌های مختلفی تلاش کردند تا بتوانند شعار سال را محقق کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری اصفهان به‌طور جدی برای لبیک به این اقدام وارد عمل شد، افزود: در این راستا سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و در سال ۱۴۰۲ اولین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان را برگزار کرد و توانست تمام شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل هوشمند را کنار یکدیگر جمع کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه سال گذشته از برگزاری نمایشگاه در محیط دانشگاهی و اجرا بازخورد خوبی گرفتیم، ادامه داد: همکارانم در مجموعه شهرداری اصفهان تصمیم گرفتند مجدد این نمایشگاه را برگزار کنند، البته شهرداری مشهد سال گذشته مشارکت خوبی داشت و در این دوره نیز از مجموعه شهرداری، دو سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد که بیشترین مهندسی معکوس و بهره‌وری را داشتند، محور نمایشگاه شدند و سایر سازمان‌ها نیز در این نمایشگاه مشارکت کردند.

محمدیان تصریح کرد: از ویژگی‌های خوب دومین دوره نمایشگاه حمل‌ونقل برگزاری نشست کلان‌شهرها بود که با این اقدام تمام معاونان حمل‌ونقل و ترافیک و مدیران سازمان‌های زیرمجموعه را در این نمایشگاه شرکت دادیم‌.

وی با بیان اینکه در این دوره شرکت‌های بیشتری شرکت کردند و موضوعات مسئله‌محور است، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در حوزه‌های هوشمندسازی، خودروهای برقی، موتورهای برقی، سامانه‌ها و نرم‌افزارهایی که در سیستم‌های مدیریت شهری کاربرد دارد و می‌تواند بهره‌وری از سیستم‌های شهری را افزایش دهد، مشارکت کردند، همچنین چند شرکت در رابطه با سرویس مدارس محصول نرم‌افزاری و در حوزه هوشمندسازی سر تقاطع‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه الکترونیک و مخابرات محصولات خوبی ارائه کردند؛ همه سعی می‌کنند با توجه به مشکلات موجود در شهرداری‌ها به‌ویژه شهرهایی با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر بتوانند راهکارهایی ارائه دهند تا مورد استفاده شهرداری‌ها باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران تاکید کرد: در این نمایشگاه شعار سال که بر مشارکت مردمی تاکید دارد، تحقق پیدا می‌کند و در حل مسائل علاوه بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، مشارکت بیشتری را در حل مسائل ترافیک شهر طلب می‌کنیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه تداوم داشته باشد و سال آینده با نظرسنجی از شرکت‌کنندگان نقاط قوت و ضعف برطرف و با کمترین نقص برگزار شود و تبدیل به محفل علمی سالانه در حوزه حمل‌ونقل باشد که مشکلات بیان و شرکت‌ها محصولات خود را ارائه دهند.

کد خبر 749975

دیگر خبرها

  • استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان