Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@09:27:53 GMT

گران ترین و خاص ترین میوه های جهان کدامند؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۹۷۷۶

گران ترین و خاص ترین میوه های جهان کدامند؟

در گزارش زیر شما را با ۱۰ میوه گران‌قیمت آشنا می‌کنیم.

به گزارش برنا؛ سالم‌ترین مواد غذایی، غذایی است که کمترین هزینه را دارد: میوه و سبزیجات. یک دلیل عالی برای جابجایی به یک رژیم غذایی سالم! اما آیا این واقعیت برای همه جهان صدق می‌کند؟ به عنوان مثال، آیا فردی در آن طرف کره زمین می‌تواند میوه‌هایی را با همان قیمت ما بخرد؟ آیا واقعا تغذیه مناسب بسیار ارزان است؟

بله و خیر واقعیت این است که در جهان میوه‌های کاملاً بی نظیری وجود دارد، اما برای خرید آن‌ها باید کلی هزینه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع میوه‌ها چیست و چرا اینقدر گران هستند؟ حالا بیایید فهمیدیم!

۱. دکوپون
۲. آناناس از هلیگان
۳. هندوانه سیاه Densuke
۴. توت فرنگی رویال
۵. خربزه سلطنتی یوباری
۶. هندوانه مربع
۷. سیب‌های Sekai Shi
۸. انگور یاقوت رومی
۹. گلابی بودا
۱۰. انبه تایلو تاماگو


۱. دکوپون

به طریقی دیگر، دکوپون میوه سومو نیز خوانده می‌شود. این میوه‌ها در مجموعه‌های ۶ قطعه‌ای در ژاپن به فروش می‌رسند. قیمت هر مجموعه ۸۰ دلار است. Dekopon به راحتی قابل تشخیص است: پوست آن محدب است، به نظر می‌رسد همزمان ماندارین و پرتقال است. میوه‌ها در گلخانه پرورش می‌یابند و در واقع ترکیبی از نارنج و نارنگی است. به دلیل طعم فوق العاده شیرین، دکوپون در بین سانی که به طعم شیرین علاقه دارند مورد تقاضا است.

۲. آناناس از هلیگان

توجه: آناناس ۱۶۰۰ دلار برای هر قطعه هزینه دارد! در انگلستان، این گیاه به طور خاص در باغ گیاه شناسی باغ‌های گمشده هلیگان پرورش می‌یابد. همانطور که ممکن است حدس بزنید، پرورش این آناناس آسان نیست. در حالی که رشد می‌کنند، آن‌ها باید بار‌ها پیوند زده شوند، و روند آن بسیار طولانی است؛ و اکنون دوباره توجه کنید: خاک با کود اسب بارور می‌شود؛ و بله ... یکبار کود را با ۱۵۰۰۰ دلار خریداری می‌کنند.

۳. هندوانه سیاه Densuke

یک هندوانه سیاه از هوکایدو (ژاپن) ۲۵۰ دلار قیمت دارد، اما در حراجی قیمت آن به چند هزار دلار رسید. همه چیز در مورد رنگ اصلی و عملکرد این هندوانه است. طعم آن‌ها بسیار شیرین و آبدار است. هندوانه Densuke را فقط می‌توانید در ژاپن پیدا کنید.

۴. توت فرنگی رویال

اندازه این توت فرنگی به طور قطع سلطنتی است. برای کسانی که عاشق توت فرنگی‌های کوچک هستند، چنین توت فرنگی کارایی نخواهد داشت. بقیه باید ۶۹ دلار برای مجموعه‌ای از ۱۲ توت بپردازند. آن‌ها با دقت انتخاب شده و دوباره در ژاپن فروخته می‌شوند. بله، ژاپنی‌ها در این مورد موفق شدند ...

۵. خربزه سلطنتی یوباری

و دوباره هوکایدو. گران‌ترین از همه خربزه‌های جهان به لطف الگو‌های محدب روی پوست، عجیب به نظر می‌رسد. انواع خاص پرورش یافته از دهه ۶۰ قرن گذشته رشد کرده و طعم باورنکردنی دارد. قیمت آن بین ۳۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلار است.

۶. هندوانه مربع

کل ترفند آن‌ها این است که مربع هستند. در حقیقت، این هندوانه‌ها برای مواد غذایی نامناسب هستند، زیرا حتی زمان رسیدن به بلوغ ندارند. وقتی بزرگ شدند، آن‌ها در یک جعبه مربع قرار می‌گیرند، جایی که تغییر شکل می‌یابد. به دلیل مقاومت در برابر توسعه طبیعی، این هندوانه‌ها فقط یک سوغات عجیب و غریب باقی مانده است. قیمت از ۲۰۰ تا ۸۰۰ دلار است.

۷. سیب‌های Sekai Shi

ترجمه شده از ژاپنی، به معنای بهترین در جهان است. این سیب‌ها با اندازه غیر طبیعی شما را غافلگیر می‌کنند: هر سیب تقریباً یک یا حتی دو کیلوگرم وزن دارد. در روند رشد، به ترتیب با آب و عسل آبیاری می‌شوند، طعم آن‌ها باعث می‌شود که قیمت نجومی ۲۰ دلار را فراموش کنید.

۸. انگور یاقوت رومی

گرانترین انگور دنیا. وطن این انگور ایشیکاوا در ژاپن است. برای یک خوشه، قیمت حداقل ۴۰۰۰ دلار باید پرداخت کنید. انواع حبه‌های انگور واقعاً مانند یاقوت و از نظر اندازه بزرگ هستند؛ و از همه مهمتر - آن‌ها به خوبی فروخته می‌شوند.

۹. گلابی بودا

افسانه چنین می‌گوید که با خوردن گلابی به شکل بودا، فرد جاودانه می‌شود. البته کمتر کسی به این امر اعتقاد دارد، بنابراین اسطوره جاودانگی به یک حرکت تجاری تبدیل شده است. گلابی در یکی از مزارع چین رشد می‌کند. در فرایند شکل گیری، جنین با یک طرح کلی بودا در قالب قرار می‌گیرد. در نتیجه، چنین گلابی با قیمت ۹ دلار فروخته می‌شود.

۱۰. انبه تایلو تاماگو

نام اصلی تایلو تاماگو است. قیمت‌ها از ۵۰ دلار در هر قطعه شروع می‌شود. وزن این میوه بیش از ۳۵۰ گرم و طعم آن بسیار شیرین است. فروخته شده در حراجی، جایی که هزینه برای یک جفت انبه به شیرینی عسل به ۳۰۰۰ دلار می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رژیم غذایی جهان زمین تغذیه ژاپن دلار پوست رشد خاک کود مواد غذایی عجیب و غریب وزن چین رژیم غذایی مواد غذایی میوه گران ترین توت فرنگی میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟

هر روز که از بهار می‌گذرد و به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم بر شمار میوه‌های نوبرانه در بازار افزوده می‌شود. طالبی و ملون و هندوانه حالا در همه مغازه‌های میوه‌فروشی تهران دیده می‌شوند. عرضه نوبرانه‌هایی مانند توت‌فرنگی و گوجه سبز و چغاله بادام هم بیشتر شده است.

همشهری در خبری نوشت:رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران در مورد وضعیت عرضه نوبرانه‌ها در بازار می‌گوید: در حال حاضر نوبرانه‌هایی که به تولید انبوه رسیده و عرضه آن در میدان اصلی زیاد شده است ملون، جانا و طالبی است. بر اساس نرخنامه ما قیمت هر کیلو ملون در میدان اصلی ۸ تا ۱۲ هزار تومان، جانا ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و طالبی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

اکبر یاوری ادامه می‌دهد: در مورد نوبرانه‌هایی مانند توت‌فرنگی، گوجه سبز و چغاله بادام قیمت‌ها در بازار بر اساس عرضه و تقاضاست. به دلیل اینکه هنوز به تولید انبوه نرسیده است و مورد مصرف عموم نیست قیمت آنها داخل نرخنامه میادین درج نشده است.

گرانترین میوه‌ها

در حال حاضر، گران‌ترین میوه‌های بازار توت‌فرنگی، گوجه سبز و چغاله بادام هستند. قیمت توت‌فرنگی و گوجه سبز و چغاله هنوز در نرخنامه بارفروشان تهران درج نشده، اما در میدان اصلی پایتخت هر کیلو توت‌فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، هر کیلو گوجه سبز ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و چغاله بادام ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. قیمت این نوبرانه‌ها در میوه‌فروشی‌های تهران بسیار بالاتر از میدان میوه و تره‌بار است. هرچه کیفیت و موقعیت جغرافیایی مغازه میوه‌فروشی بالاتر باشد، قیمت‌ها هم گران‌تر است.

اما به طور میانگین هر کیلو توت‌فرنگی در مغازه‌های میوه‌فروشی تهران بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است که البته با توجه به گرانی آن، فروش آن در مقادیر کمتر ۲۰۰ تا ۵۰۰ گرم رایج است. امری که در مورد گوجه سبز و چغاله بادام هم صدق می‌کند. هر کیلو چغاله بادام هم بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان. قیمت گوجه سبز بین ۶۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومان فروخته می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران می‌گوید عرضه توت‌فرنگی، گوجه سبز و چغاله بادام از ۲۰ اردیبهشت‌ماه جاری افزایش پیدا می‌کند. با گسترش عرضه، قیمت این نوبرانه‌ها تعدیل و کاهشی می‌شود.

هندوانه با آب بری زیاد و قیمت کم

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران در مورد قیمت هندوانه هم بیان می‌کند: متاسفانه هندوانه به رغم اینکه آب‌بری بسیار زیاد، قیمت بسیار پایینی دارد به طوری که در حال حاضر در میدان بزرگ قیمت هر کیلو هندوانه گرد بین ۵ تا ۱۲ هزار تومان و قیمت هندوانه‌های بیضی که بیشتر صادر می‌شوند از ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان است.

یاوری با تاکید بر اینکه سیاست‌ها در مورد کشت محصولات آب‌بر باید تغییر کند، می‌افزاید: کشت این محصولات در ایران اصلا توجیه اقتصادی ندارد و صادرات این محصولات هم به مثابه آن است که ما آبمان را صادر می‌کنیم در حالی که کشوری مانند ترکیه که منابع آبی بسیار زیادی دارد هندوانه ما را وارد می‌کند. این مسئله جای تامل دارد و باید محصولات آب‌بر از طریق کشت فراسرزمینی وارد کشور شوند.

به جز نوبرانه‌ها، قیمت سیب زرد در بازار بالاست و عرضه نوع با کیفیت آن کاهش یافته که علت آن به اتمام فصل تولید سیب برمی‌گردد. در حال حاضر سیب زرد در مغازه‌ها در انواع درجه یک، درجه ۲ و زده‌دار فروخته می‌شود. به طور میانگین قیمت نوع درجه یک آن ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است. سیب قرمز قیمت پایین‌تری دارد و از ۶۵ تا ۸۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران با بیان اینکه هنوز ۲۵ درصد محصولات سیب درختی در سردخانه‌ها موجود است. کمبودی وجود ندارد، می‌گوید: الان سیب زرد و قرمز در میدان بزرگ تهران از ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان است؛ که ۹۵ درصد سیب‌ها زیر ۳۵ هزار تومان است. قیمت ۴۰ هزار تومانی برای سیب درجه یک میانه است که حدود ۵ درصد بازار است.

بازار پیاز

علاوه بر سیب، قیمت موز هم در میادین میوه و تره‌بار تهران مناسب است. موز در ۳ نوع اکوادور، فیلیپین و هندی موجود است که موز اکوادور با قیمت پایه ۷۵ هزار تومان، موز فیلیپین بین ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان و موز هندی ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران درمورد وضعیت عرضه محصولات تره‌بار هم بیان می‌کند: خوشبختانه هیچ کمبودی در این بخش وجود ندارد. هرچند چند روز شاهد کاهش عرضه پیاز و افزایش قیمت آن به خاطر بارندگی‌های جنوب کرمان و جیرفت بودیم. اما در حال حاضر این کمبود رفع شده و روند قیمت پیاز کاهشی است. به طوری که در حال حاضر هر کیلو پیاز دزفول در میدان بزرگ از ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان. پیاز جیرفت هم از ۱۸ تا ۲۳ هزار تومان است.

یاوری با بیان اینکه محصولات کشاورزی با قیمت زیر ۱۰ هزار تومان برای کشاورز هیچ توجیهی ندارد. می‌گوید: در حالی که کشاورزان ما نهاده‌های کشاورزی را به دلار می‌خرند، اما محصول تولیدی خود را به ریال می‌فروشند. به طوری که الان ۷۰ درصد گوجه‌فرنگی بوته‌ای زیر ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود. نوع درجه یک آن ۱۵ هزار تومان است که این قیمت‌ها انگیزه‌ای برای کشت سال بعد نمی‌گذارد. نهاد‌های بالادستی باید با اصلاح الگوی کشت به فکر آینده بخش کشاورزی هم باشند.

منبع: همشهری

tags # میوه ، تورم سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟