Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:41:11 GMT

صدور سند تک برگ برای ۲۰۳ هکتار از اراضی ملی شیراز

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۹۸۹۸

صدور سند تک برگ برای ۲۰۳ هکتار از اراضی ملی شیراز

ایسنا/فارس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز گفت: در راستای تحقق اهداف سازمان جنگل‌ها، ۲۰۳ هکتار از اراضی ملی این شهرستان با اخذ سند تک برگ تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

منصور رضایی چهارشنبه ۱۷ آذر اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: این میزان سند در محدوده پلاک‌های قلعه چوبی، خرک و کوه‌های جنوبی دارنگون این شهرستان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به یکپارچه سازی اراضی ملی و اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی این شهرستان افزود: اجرای طرح کاداستر گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی و مستثنیات را آسان می‌کند.

رضایی با اشاره به تحقق اهداف و سیاست های ابلاغی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور درجهت سنددارشدن اراضی ملی گفت: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی علاوه بر مشخص کردن مرز بین اراضی دولتی و مستثنیات، از بسیاری از تخلفات و جرایم دراین عرصه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز صدور سند تک برگی را بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی عنوان کرد و افزود: با داشتن اطلاعات دقیق از مالکیت اراضی ضمن تسریع در پاسخگویی به استعلامات، اقدامی مؤثر در تأمین امنیت فکری افراد جامعه ایجاد خواهد شد.

رضایی با اشاره به اهمیت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و صدور اسناد مالکیت تک برگی گفت: با اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی بنام دولت ضمن جلوگیری از تعرض افراد سودجو و فرصت طلب به این اراضی، حفاظت و پاسداری از این عرصه ها نیز بهتر از قبل انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح کاداستر سازمان جنگل ها رضایی شيراز اجرای طرح کاداستر اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی پیش از ظهر جمعه گفت: ۱۷۱ هکتار سند اراضی ملی پلاک ۲۱۷ فرعی از ۲۶ اصلی موسوم به «گل خندان» پردیس به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی گفت: طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی کردیم که برای این اراضی سند بگیریم و لازم به ذکر است که ارزش این اراضی بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی‌ها اخذ سند برای اراضی ملی است و این امر باعث می‌شود که راحت تر و با اهرم قانونی برای حفظ بیت المال به مبارزه با زمین خواران بپردازیم.

کد خبر 6089021

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد