Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین، در گفتگو با همتای چینی خود از حمایت پکن از دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهمی همچون اولویت داشتن لغو تحریم‌های غیرقانونی امریکا و نیز دریافت تضمین از سوی ایران قدردانی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، علی باقری مذاکره‌کننده ارشد و معاون سیاسی وزیر امور خارجه عصر امروز (چهارشنبه 17 آذر) در تماس تلفنی با ما ژائوسو معاون وزیر امور خارجه چین درباره مذاکرات وین رایزنی و تبادل نظر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکره‌کننده ارشد ایران در این تماس تلفنی با اشاره به طیف وسیع همکاری‌های دو طرف و همسویی مواضع دو کشور در بسیاری از موضوعات بین‌المللی از جمله در مذاکرات وین، از حمایت پکن از دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهمی هم‌چون اولویت داشتن لغو تحریم‌های غیرقانونی امریکا و نیز دریافت تضمین از سوی ایران قدردانی نمود.

باقری ضمن تبیین برخی موارد پیشنهادی هیات ایرانی در قالب متون پیش‌نویس ارائه شده به سایر طرف‌ها، تاکید کرد پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به صورت مستند و مستدل تدوین شده و بدیهی‌ترین اقدام طرف‌‌های مقابل در برابر این اقدام سازنده، اعلام نظر مستند و مستدل در مورد آن است.

معاون وزیر امور خارجه چین نیز در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر سودمندی و تداوم رایزنی‌ها و هماهنگی‌های طرفین در ادامه روند مذاکرات، ابراز امیدواری نمود سایر طرف‌ها نیز با رویکردی سازنده به پیشرفت گفتگوها کمک کنند.

فرافکنی غرب درباره خواسته‌های برجامی ایران؛ به تغییر رفتار غرب نیاز است نه تغییر برجامتأکید پوتین بر غیرموثر بودن تحریم‌ها حتی برای آمریکا/ اختلاف روسیه و آمریکا بر سر برجامامیرعبداللهیان: بدون لغو تمامی تحریم‌ها راهی برای احیای برجام وجود نداردعلی باقری: در نشست کمیسیون مشترک برجام بر روی میز بودن پیشنهادات ایران تاکید شدپایان نشست کمیسیون مشترک برجام پس از درخواست وقفه اروپایی‌ها برای مشورت با پایتخت هاواشنگتن: تحریم‌ها علیه ایران پابرجا می‌ماند مگر اینکه برای بازگشت به برجام توافق کنیم

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های ایران برجام مذاکرات رفع تحریم های هسته ای اخبار چین علی باقری کنی تحریم های ایران برجام مذاکرات رفع تحریم های هسته ای اخبار چین علی باقری کنی وزیر امور خارجه مذاکرات وین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف

 دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کار‌هایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین
  • قدردانی وحیدی از مسئولان برای یافتن «یسنا»ی چهارساله
  • قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم