Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید نامجو مطلق فاصله بسیار کمی با ترکیب اصلی تیم منتخب قرن دارد و تقریبا در هر برنامه برترین های قرن یا نامش به زبان آمده یا نامش وارد لیست برترین ها شده. حال نوبت به خود نامجو مطلق رسیده تا برترین های قرن را از نظر خود معرفی کند

مجید نامجو مطلق، متولد 4 خرداد 1345 در تهران است. او بیشتر عمر فوتبالش را در تیم های بانک ملی، استقلال و پرسپولیس سپری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامجو مطلق از سال 1364 تا 1376 پیراهن تیم ملی را به تن کرد. هرچند مصدومیت در سالهای اوج شکوفایی فوتبالش از عمر ورزش قهرمانی او کم کرد. دریبل های منحصر به فرد و تکنیک فوق العاده، بارزترین ویژگی فوتبالی مجید نامجو مطلق بود. تکنیک ناب او سرآمد مردان سالهای 65 تا 75 فوتبال ایران بود و او یکی از بهترین دریبل زن های تاریخ فوتبال ایران است. البته خودش می گوید همه را می توانستم دریبل بزنم به جز ابراهیم قاسمپور!

نام مجید نامجو مطلق بارها و بارها در پروژه برترین های قرن مطرح شده است و او فاصله کمی با ترکیب اصلی تیم منتخب دارد. شاید اگر رقیب قدری چون علی پروین هم پست او نبود، مجید نامجو مطلق همین امروز هم با اختلاف در ترکیب تیم قرن حضور داشت. با این وجود او و سید جلال حسینی در حال حاضر بیشترین شانس را برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم منتخب قرن دارند.

به گزارش طرفداری، مجید نامجو مطلق در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور در نظرخواهی برترین های قرن شرکت و تیم منتخب خود را به شرح زیر معرفی کرد.

دروازه بان:

اینجا دو نام مطرح می شود، ناصر حجازی و احمدرضا عابدزاده. عابدزاده از لحاظ فنی بسیار خوب و بی نظیر بود اما اگر بخواهم همه موارد مورد نظرم را لحاظ کنم مرحوم حجازی را انتخاب می کنم.

مدافعان:

پرویز قلیچ خانی و نصرالله عبداللهی را بنوسید. از نظر من پرویز قلیچ خانی بهترین فوتبالیست تاریخ کشورمان بوده است. کلاس کارش بی نظیر و رویایی بود. قلیچ خانی همه کاره فوتبال دوران خودش بود. عمو نصی هم مدافعی شایسته، با کلاس، با غنای فنی بالا و مدیریتی خوب در دفاع بود که در جوانی بارها مقابل شان بازی کردم.

دفاع راست:

جواد زرینچه را انتخاب می کنم. زوجی که سالها در تیم ملی و استقلال ساخته بودیم یکی از شایسته ترین زوج های فوتبال ما بود. زرینچه درک کاملی از بازی مشترک و تیمی داشت.

دفاع چپ:

مجتبی محرمی همبازی خوب و شایسته من بود اما با تقدیر از او، اکبر کارگرجم را انتخاب می کنم که در زمان خودش یک اسطوره غیرقابل تکرار برای فوتبال ما بود.

هافبک دفاعی:

خدابیامرزد سیروس قایقران را، یک فرمانده آرمانی و استاندارد برای خط میانی تیم ملی و باعث افتخار من در فوتبال بود.

هافبک راست:

علی کریمی را در این پست انتخاب می کنم. بازیکنی خلاق و توانا که تصور می کنم به تمام حقش در تاریخ فوتبال کشورمان نرسید. علی کریمی واقعا خوب و شایسته بود.

هافبک چپ:

اگر در السد قطر با ابراهیم قاسمپور همبازی نمی شدم باور نداشتم تا این حد خوب بوده باشد. تازه این در سالهای آخر فوتبالش بود. او تنها کسی بود که نمی توانستم دریبلش کنم.

هافبک نفوذی:

شاهرخ بیانی یکی از بهترین های فوتبال ایران بود. زمانی علی پروین در موردش گفت اگر من 11 بازیکن مثل شاهرخ داشتم در دنیا غمی نداشتم.

مهاجمان:

علی دایی و حسن روشن را انتخاب می کنم. نمی توان از نام علی دایی گذر کرد. شاید برخی فوتبالیست ها را از لحاظ فنی بالاتر از او بدانم اما او شناسنامه و کلاس فوتبال ملی ایران بود. حسن روشن هم یکی از شایسته ترین و بی نظیر ترین مردان خط حمله تاریخ فوتبال ایران است. هم در جام جهانی و هم در المپیک گل زد و در مجموع از تاریخ سازان فوتبال ایران است.

مجید نامجو مطلق در ادامه از پرویز قلیچ خانی، حسن روشن و علی دایی به عنوان سه بازیکن برتر قرن یاد کرد. او همچنین درخصوص انتخاب مربی قرن گفت:

منصور پورحیدری و کارلوس کی روش را انتخاب می کنم. درخصوص کی روش می خواهم توضیح کوتاهی بدهم. به رفتار او در قبال بی احترامی به پیشکسوتان و ساختار فوتبال ایران معترض بودم اما او به فوتبال ملی ما شخصیت داد. فوتبال ما هنوز نان سالهای حضور او در ایران را می خورد.

نامجو مطلق رایش در بخش داور قرن را به علیرضا فغانی داد و در مورد انتخاب تیم قرن گفت:

در استقلال 1370 (1990 میلادی) حدود 17-16 ملی پوش همان زمان، قبل تر و بعدتر را داشتیم. تیمی بودیم که با عابدزاده، شاهین بیانی، رضا حسن زاده، مهدی فنونی زاده، خود من، شاهرخ بیانی، رضا احدی، جعفر مختاری فر، رضا نعلچگر، صمد مرفاوی، چنگیز، صادق ورمزیار، فرشاد فلاحت زاده و بسیاری بازیکنان خوب دیگر قهرمان آسیا شدیم.

در بخش پایانی یعنی ورزشکاران قرن نیز مجید نامجو مطلق از حسن یزدانی، عبدالله موحد و پرویز دهداری نام برد. پیشکسوت استقلال و فوتبال ملی ایران درخصوص انتخاب پرویز دهداری در بخش ورزشکاران قرن اضافه کرد:

علیرغم اینکه دهداری عضوی از خانواده فوتبال بود دوست دارم نام او را در جمع ورزشکاران برتر قرن بیاورم. دهداری سرآمد اخلاق و شخصیت در فوتبال ما بود.

فرم نظرخواهی تکمیل شده مجید نامجو مطلق

اخبار داغ 

فیلم لو رفته از حضور مردان در بدنسازی زنان در بابل ! / ورود آقایان ممنوع بود! علی دایی: از نامگذاری گونه ماهی ناراحت نشدم/ وظیفه من آشتی دادن طارمی و اسکوچیچ نیست لیگ ایران؛ 64 بازی و 100 گل | لیگ ستارگان قطر؛ 54 بازی و 164 گل 7 دسامبر 2021، خشن ترین شب تاریخ لیگ قهرمانان اروپا پینی زهاوی: روبرت لواندوفسکی جزو 2 یا 3 مهاجم برتر تاریخ است

منبع: طرفداری

کلیدواژه: انتخاب می کنم مجید نامجو مطلق برترین های قرن فوتبال ایران فوتبال ملی قلیچ خانی فوتبال ما تیم منتخب علی دایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)

 

 

 

منبع : فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم) لحظاتی تماشایی از نفس بازغی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم) طعنه سنگین سید جواد هاشمی به مهران رجبی (فیلم)

دیگر خبرها

  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • فدریکو والورده: مقابل منچسترسیتی تا سرحد مرگ خسته شده بودم
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم)
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است