Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@05:27:14 GMT

خانه تاریخی کردستان تملک شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۱۴۳۳

خانه تاریخی کردستان تملک شد

گروه استان‌ها - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از تملک کامل خانه قدیمی خان‌احمدی در بیجار خبر داد. - اخبار استانها -

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار از تملک کامل خانه تاریخی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این ساختمان تاریخی متعلق به وارث مرحوم میراحمد خان‌احمدی، خریداری و سند آن به نام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بنا پس از یک وقفه 5 ساله، با صرف اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان به منظور حفاظت، نگهداری و یا تعیین کاربری، سرانجام به تملک این اداره درآمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان خاطرنشان کرد: بنای تاریخی خان‌احمدی به شماره پلاک ثبتی 148 اصلی دارای 330 مترمربع مساحت، از جمله خانه‌های با ارزش و تاریخی شهرستان بیجار است که در مرکز شهر و در ضلع غربی بازار سنتی قرار دارد.

10مورد از میراث استان کردستان ثبت ملی شدمدیریت یکپارچه حلقه مفقوده تصمیم‌گیری‌ها در وزارت میراث فرهنگی

وی گفت: به‌منظور آزاد سازی عرصه تپه و ایجاد راه دسترسی، زمین جوار تپه تاریخی قلعه بالا در مرکز شهر بیجار نیز خریداری و سند آن به نام اداره زده شد.

گویلیان با بیان اینکه این بنا در دوره قاجاریه ساخته شده است، گفت: پرونده ثبتی بنای تاریخی خان‌احمدی به دبیرخانه شورای ثبت کشور ارسال شده و امیدواریم با ثبت این بناها در فهرست آثار ملی کشور، گامی مهم در پیشبرد اهداف سازمانی برداشته شود.

انتهای پیام/486/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خان احمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهاد صبح سه شنبه در جلسه برنامه ریزی پروژه های آب و فاضلاب بیجار در سال ۱۴۰۴ که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده تصمیمات خوبی در راستای پروژه های آب و فاضلاب در بیجار اتخاذ شده و با همکاری مسولین پروژه های مورد نظر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مذاکراتی که با نماینده مردم بیجار صورت گرفته و حمایت هایی که از وزرارت نیرو داشته اند قول هایی در راستای پیگیری پروژه های آبرسانی و عمرانی در سطح استان داده شده که انتظار می رود به زودی این اقدامات اجرایی شود.

فرهاد در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح های عمرانی که شامل اعتبارات ملی و استانی تا کنون هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطر نشان کرد: همچنین از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تا کنون مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در بیجار هزینه شده است که تمامی این اقدامات تقدیم به مردم شریف شهرستان بیجار خواهد شد.

کد خبر 6092819

دیگر خبرها

  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر