Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه چهاردهمین اجلاس عمومی آیسسکو در قاهره گفت: پیشنهاد مشخص ما، تدوین و اجرای سند الگوی پیشرفت فرهنگی و آموزشی اسلامی متکی بر قرآن کریم و سیره پیامبر (ص) است.

به گزارش مشرق از وزارت آموزش و پرورش، نوری در آیین افتتاحیه این اجلاس با ابراز خوشنودی از شرکت در این جلسه با حضور وزرای آموزش، فرهنگ و آموزش عالی کشورهای عضو آیسسکو، افزود: امیدوارم نتایج این کنفرانس، بتواند در چارچوب آموزه‌ها و مبانی نظری اسلام، دستاوردی بزرگ برای ارتقای جایگاه تربیت، علم، فرهنگ و فناوری در کشورهای اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اگر با هم دوباره به تاریخ سده‌های اخیر کشورهای اسلامی و استعمار بنگریم، در می‌یابیم عموم مردم ما هنوز هم زخم‌های وابستگی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استعمار را بر تن ملت و کشور خود می‌بینند و گویی استعمارگری این بار با مفهوم فریبنده‌ توسعه و توسعه‌یافتگی به میدان آمده است، گفت: ما طالب پیشرفت و آبادانی زمین هستیم اما چگونه و از چه مسیری و با تکیه بر چه بنیان‌هایی؟، ما به دنبال کدام زندگی فردی و اجتماعی هستیم؟، ما در جستجوی پیشرفتی هستیم که در آن توحید، معنویت، عدالت و عزت جریان داشته باشد و تربیت از ابزار توسعه به غایت آن مبدل شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معتقدیم که در پس مضامین جذاب و آمیخته با ظاهر علمی و فریبندۀ اسناد توسعه پایدار و مواضع حامیان آن، رگه‌های قوی سکولاریسم و لیبرالیسم به نحوی گنجانده شده است که ما را از تحقق حیات طیبه موعود قرآنی منحرف می‌کند. 

وی افزود: اگر از این منظر به سند ۲۰۳۰ بنگریم، نمی‌توانیم آن را سندی هماهنگ با هویت اسلامی خود بدانیم. چرا باید دیگران برای ما سندی سکولار بنویسند و در آن مشخص کنند که چه دیدگاهی دربارۀ آموزش‌های جنسی و جنسیتی کلیشه است و باید از میان برود؟!

نوری تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ به مواردی مانند آموزش صلح به کودکان پرداخته است، اما بانیان آن نه جوامع اسلامی، بلکه کشورهایی هستند که سابقۀ بمباران اتمی را در پروندۀ خود دارند و در ۲۰۰ سال اخیر، لشکرکشی و کشتارهای آن‌ها جزو کتاب‌های تاریخ فرزندان ما شده است!

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: ما بر اساس آیات قرآن کریم بر این باوریم که دین اسلام چارچوب شیوه زندگی سالم توحیدی و انسانی را برای همه اعصار و همه جوامع ارائه کرده است، اما عمدتاً از آن غفلت کرده‌ایم. رسول مکرم اسلام (ص) فرمودند: « یا رَبِّ اِنَّ قَومِی اتَخَذوا هذَا القُرآنَ مَهجورا» (فرقان:۳۰). ما باید به اسلام ناب محمدی (ص) برگردیم. 

نوری گفت: پیشنهاد مشخص ما، تدوین و اجرای سند الگوی پیشرفت فرهنگی و آموزشی اسلامی متکی بر قرآن کریم و سیره پیامبر (ص) است. امروز نیازمند ائتلاف توحیدی در برابر سکولاریسم هستیم که در آن کفر و الحاد عادی‌سازی نشود و مفهوم عدالت به معنایی لیبرال و فردی تقلیل نیابد. آیسسکو می‌تواند مأموریت اصلی خود را حول این دغدغه بازیابی کند.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران حاضر است در این مسیر هم‌قدم شود و تجربیات و ایده‌های خود را با کشورهای اسلامی به اشتراک بگذارد، گفت: تجربۀ ما در تدوین اسنادی ملی مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند یکی از زمینه‌های گفت وگو و انتقال تجربه میان کشورهای اسلامی باشد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت مدارس بازگشایی مدارس سند 2030 وزارت آموزش و پرورش مشرق آیسسکو قیمت های روز در یک نگاه کشورهای اسلامی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش سرافراز نگه داشته شده باشند

وزیر آموزش‌ و پرورش با تاکید بر اینکه باید بکوشیم معلم در جامعه عزت و احترام داشته باشد، گفت: جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش سرافراز نگه داشته شده باشند.

 به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در آئین بزرگداشت و تکریم معلمان نمونه شهرستان‌های استان تهران در مجتمع فرهنگی ایوان ری، اظهارکرد: امروز کسی که مرکز این تحولات است معلم است؛ قد هیچ جامعه‌ای از معلمانش بالاتر نیست بنابراین اگر می‌خواهیم جامعه‌ای آباد داشته باشیم باید قدردان معلمان باشیم.

وی با بیان اینکه معلم معمار هویت آینده ماست گفت: باید بکوشیم معلم در جامعه عزت و احترام داشته باشد چراکه جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش را سرافراز نگه داریم.

وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: مقام معظم رهبری فرمودند تکریم مقام معلم بر همگان لازم است و باید همگی بر این مهم اهتمام داشته باشیم زیرا هیچ کشوری پیشرفت نمی‌کند مگر از مسیر آموزش و پرورش. امروز اگر از پیشرفت کشور و قدرت و اقتدار کشور چیزی می‌شنویم ریشه آن در آموزش‌ و پرورش است و همین آموزش‌ و پرورش است که سیلی محکمی بر دهان دشمنان این مرز و بوم می‌زند.

صحرایی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش امید آفرین و سرزنده و رو به پیشرفت است البته در درون آموزش و پرورش نقص‌هایی نیز وجود دارد اما این درخت پرنشاط است و اگر سرزنده نبود امروز در جهان چنین قدرتی نداشتیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش وارد خوزستان شد
  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش سرافراز نگه داشته شده باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • هدیه ۲ میلیونی وزیر آموزش و پرورش به حساب معلمان واریز شد