Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- طرح جهش مسکن توسط دولت با هدف افزایش تولید مسکن و برای خانه‌دار شدن افراد بدون خانه عملیاتی شده که پیش‌بینی می‌شود با این طرح نیاز جوانان به مسکن برطرف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرخه، در این طرح برای تخصیص زمین وجهی گرفته نمی‌شود و 40 درصد قیمت تمام شده خانه تسهیلات است و 60 درصد قیمت خانه در مدت ساخت باید به وسیله متقاضی پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن باید دارای شرایطی باشند، فرد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین 84 باشد، متأهل یا سرپرست خانوار باشد، حداقل داشتن حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره از الزامات این طرح است.

برای ثبت‌نام برای طرح جهش مسکن در هر شهری باید ابتدا زمین موردنیاز تأمین‌شود.

در استان سمنان نیز مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: مشکل تأمین زمین برای طرح جهش مسکن رفع شده و در حال حاضر به‌جز شهرستان سرخه مشکل تأمین زمین وجود ندارد.

متقاضیان سرخه‌ای نیز با هزار امید و آرزو خواستار این طرح بودند که متأسفانه برای ثبت‌نام آن‌ها مشکلاتی به وجود آمده که بر همین اساس پیگیر ماجرا شدیم.

علی محمد مؤیدی زاده فرماندار شهرستان سرخه گفت: بر اساس قانون، همه زمین‌های متصل به محدوده شهری‌ قابلیت تغییر کاربری و استفاده در طرح جهش مسکن را دارند.

وی ادامه داد: مشکل سرخه عدم وجود زمین دولتی متصل به محدوده شهری‌ است. شهر توسط زمین‌های کشاورزی دارای مالک خصوصی محاصره شده است.

مؤیدی زاده عنوان کرد: تمامی زمین‌هایی که حتی با مالک خصوصی امکان تبدیل داشته را ما به مسکن و شهرسازی معرفی کرده‌ایم.

وی افزود: مسکن و شهرسازی هم تعامل خوبی با ما داشته و اعلام آمادگی کرده که در این زمینه به ما کمک کند و حتی زمین را بخرد یا با مالک توافق کند و زمین را تغییر کاربری دهد و به جای پول، به مالک زمین مسکونی بدهد.

فرماندار شهرستان سرخه گفت: در بعضی زمین‌ها چون از 2 سال پیش کار شروع شده کمیته پیگیری مسکن توسط بزرگان، منتفذین، شورا و شهرداری و فرمانداری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در بعضی زمینه‌ها مثل ثبت‌نام از متقاضیان، تعداد متقاضیان ما جلوتر از بقیه شهرستان‌ها هستیم ولی چون زمین نداریم در بحث تأمین زمین به مشکل برخوردیم.

فرماندار شهرستان سرخه تصریح کرد: باز شدن سایت ثبت‌نام منوط به تأمین زمین شده است چون در قانون دیده شده که اگر شهری نتوانست زمین تأمین کنند متقاضیان می‌توانند به شهر مجاور بروند و برای همین گفته شده تا زمین تأمین نشود سایت برای ثبت‌نام جدید باز نمی‌کنند.

فرماندار شهرستان سرخه با بیان اینکه 400 نفر در سرخه در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند عنوان کرد: در این طرح سهمیه‌ای وجود ندارد و به تعداد متقاضیان زمین تأمین خواهد شد.

مؤیدی زاده بیان کرد: بسته به نوع سازه و تعداد طبقات، مساحت زمین مورد نیاز مشخص خواهد شد و فعلاً نمی‌توان در مورد مقدار زمین مورد نیاز اظهارنظر قطعی کرد.

فرماندار شهرستان سرخه اظهار کرد: تمامی زمین‌های مناسب ساخت در شهر شناسایی شده و برای انجام عملیات‌های اداری، به اداره راه و شهرسازی معرفی شده است. همچنین جلسات منظم هفتگی برای ایجاد هماهنگی‌های لازم در خصوص تأمین زیرساخت‌ها در حال انجام است.

وی افزود: ما به‌تازگی جلسه‌ای در راستای حل مشکلات اجرای طرح جهش مسکن در سرخه را داشتیم و مشکلات 2 مورد از اراضی معرفی شده حل شد و به‌زودی کارهای نهایی آن انجام می‌شود تا مشکل زمین این طرح در سرخه رفع شود.

دستگاه‌های متولی برای تسریع در اجرای طرح ملی جهش مسکن همکاری کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفت: با ابلاغ قانون اقدامات لازم برای تأمین زمین برای اجرای طرح جهش مسکن در استان سمنان آغاز شد.

حسین دهقان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح جهش تولید مسکن افزود: تأمین زمین از طریق تغییر کاربری، شناسایی زمین‌های دولتی و انفال در حال پیگیری است.

وی همچنین از دستگاه‌های متولی خواست تا برای تسریع در اجرای طرح ملی جهش مسکن مشارکت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان تصریح کرد: نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری‌ها در زمینه اخذ عوارض ارزش‌ افزوده تغییر کاربری برای اجرای طرح جهش مسکن با اداره کل راه و شهرسازی استان همراهی کنند.

استقبال مردم اصفهان از طرح جهش مسکن ملی/ چند نفر واجد شرایط دریافت مسکن ملی هستند؟استقبال گلستانی‌ها از طرح جهش مسکن دولت سیزدهم؛ امید 23 هزار خانوار برای خانه‌دار شدنمشکل تأمین زمین برای طرح جهش مسکن در مرکز و غرب استان سمنان وجود ندارداستاندار خراسان جنوبی: تمام امکانات و ظرفیت‌ها در اختیار طرح جهش مسکن قرار گیرد

حل مشکل مسکن یکی از دغدغه‌های دولت و نمایندگان مجلس است و تصویب قانون جهش تولید در حوزه مسکن گامی مهم برای رفع مشکل مسکن و خانه‌دار شدن مردم است و نیاز است تا در این راه همه مسئولان و به‌ویژه دستگاه‌های مربوط همکاری کنند.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرماندار شهرستان سرخه راه و شهرسازی استان برای اجرای طرح جهش تأمین زمین طرح جهش مسکن تغییر کاربری استان سمنان تولید مسکن زمین مورد جهش تولید زمین ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب کشتزارهای مازندران براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد دادویه، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ با اشاره به آغاز فعالیت کشاورزان در کشتزارهای استان از میانه‌های فروردین و نیاز به آب برای عملیات کاشت اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آورد مناسب رودخانه‌ها و بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در بالادست سد داشتیم، وضعیت ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی مطلوب است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در مخزن به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پرشدگی رسید.

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش دبی آب میان‌حوضه‌ای رودخانه بابلرود و آغاز زودهنگام فصل کشاورزی، رهاسازی آب از این سد برای کشتزارهای شبکه البرز از تاریخ بیست‌وهفتم فروردین آغاز شد، گفت: از ابتدای رهاسازی آب کشاورزی از سد البرز تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب آب برای آبیاری کشتزارهای شبکه البرز اختصاص پیدا کرده است.

دادویه با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و وضعیت مناسب ذخیره مخزن این سد، متناسب با نیاز کشتزارهای پایین‌دست میزان آب مورد نیاز در ماه‌های آتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: البته با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از سد البرز هم ماهانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه بابل انتقال داده می‌شود.

کد خبر 748797

دیگر خبرها

  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران