Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: نهبندان و سربیشه ذخایر سنگ گرانیت با ارزشی دارند.

او گفت: وجود گرانیت گل پنبه‌ای در نهبندان و گرانیت سبز در درح شهرستان سربیشه ظرفیتی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و این مواد معدنی، قابلیت صادرات نیز دارند که می‌توانند به توسعه این دو شهرستان کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخعی گفت: از جمله مشکلات حال حاضر این حوزه کمبود زیرساخت است و پیگیر هستیم که بتوانیم این بخش را در دو شهرستان مرزی خراسان جنوبی فعال کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه با جعفری معاون وزیر صمت و مدیر عامل ایمیدرو، خواسته ما مبنی بر تأمین انرژی منطقه شاهکوه که در آن بخش اعظمی از ذخایر گرانیتی نهبندان وجود دارد، مطرح شد.

بیشتر بخوانید

نبود زیرساخت روز‌های طلایی معادن را به سیاهی کشانده است

او گفت: با همکاری ایمیدرو، طی چند روز آینده پروژه انتقال برق به منطقه شاهکوه کلنگ زنی و آغاز می‌شود؛ پیش بینی می‌شود که ایمیدرو در یک سال این کار را به سرانجام برساند.

نخعی گفت: پس از انتقال برق به شاهکوه، باید منتظر جذب سرمایه گذار باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه قبلی که با مدیر عامل ایمیدرو برگزار شد، فرصت یک ماهه‌ای به آن‌ها داده شد تا بررسی‌هایی را برای سرمایه گذاری در حوزه گرانیت انجام دهند.

او گفت: حال پس از گذشت یک ماه، قرار شده است تا طی یک الی دو ماه آینده، سمیناری به منظور معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه گرانیت و جذب سرمایه گذار برگزار شود که می‌تواند به معرفی هر چه بیشتر و بهتر این ظرفیت عظیم کمک کند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی در حوزه حمل و نقل، صادرات و تعرفه‌های گمرکی برای صادرات گرانیت وجود دارد که توضیحات مربوط به آن در سمیناری که قرار است برگزار شود، طرح خواهد شد.

گرانیت، خواهان بیشتری پیدا کرده است

نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: باور غلطی وجود دارد که دیگر گرانیت و تولید آن صرفه اقتصادی ندارد.

او گفت: این باور غلط به این دلیل به وجود آمده است که هزینه تولید و فرآوری سنگ گرانیت افزایش یافته است.

نخعی گفت: دلیل غلط بودن این باور این است که طبق بررسی‌های جهانی و بررسی‌های خانه سنگ ایران، نه تنها مصرف گرانیت کاهش نیافته است، بلکه افزایش چشمگیری نیز داشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر اینکه گرانیت در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، در کف و دیوار‌های منازل نیز کاربرد دارد.

او گفت: به دلیل مقاومت سایشی گرانیت، بازار صادراات آن نیز گرم است و برخی از واحد‌ها نیز تا چند ماه آینده بازار فروش خود را مشخص کرده اند.

نخعی گفت: از جمله مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد این است که تکنولوژی خاص و روز دنیا برای فرآوری گرانیت وجود ندارد و در صورتی می‌توانیم بدون نگرانی، گرانیت را صادر کنیم که دستگاه و تجهیزات روز دنیا را در اختیار داشته باشیم.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد معدنی مجلس شورای اسلامی سنگ گرانیت او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

کارشناس هواشناسی استان گفت: در شبانه روز گذشته بیرجند با بارش ۱۹ میلیمتری بیشترین بارش استان را تا این لحظه و براساس آخرین آمار دریافتی ثبت کرده است.

خانم زارعی افزود:دراین مدت خوسف ۵ میلیمتر، طبس ۴، بشرویه ۳، سربیشه ۲ ریال دهسلم نهبندان و خضری دشت بیاض یک، دیهوک ۶، معدن پرورده ۲، سرند طبس ۱۲، پیروک ۳، خرو ۱۱، پیکوه ۶، رباط خان طبس ۱۰، اسفندیار ۶، عباس آباد میم ۳، فتح آباد خضری ۵، روستای درمیان ۱۰، کلاته گاویج ۵، درخش ۶ و گزیک ۱ میلیمتر، حاجی آباد زیرکون ۵، آبیز ۱۱، معصوم آباد ۵ و مغیلان ۲، ارسک ۳، رقه ۲، مود ۹، اسفزار ۱۶، حجت آباد ۱۲، مختاران ۱۰، میغان ۲ و اسدیه درمیان کمتر از یک میلیمتر باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی امروز به صورت خفیف‌تر و تا فردا در استان فعالیت دارد گفت: براساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت توده هاوای ناپایدار جوی تا فردا، گاهی وزش تند باد، رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و عدم نفوذپذیری خاک، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود. 

وی گفت: شدت فعالیت امروز در نهبندان، خوسف، جنوب بیرجند، سربیشه و پاره‌ای از نقاط طبس، سرایان، قاین، فردوس و حاجی آباد و دیهوک پیش بینی می‌شود و هشدار سطح نارنجی که روز گذشته صادر شده همچنان تا فردا به قوت خود باقیست.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با حداکثر دمای ۲۹ درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.

تغییرات دمای مرکز استان هم دراین مدت بین ۱۹ و ۷ درجه سلسیوس ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جنگ علوفه شروع شده است
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • آلونسو: تمام کردن لیگ بدون باخت لذت خاصی دارد
  • بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف