Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تکمیل رینگ چهارم و خط دو متروی اصفهان با هدف کاهش آلودگی هوا از اولویت‌های مدیریت شهری است، گفت: در حال حاضر بیشترین سهم از آلودگی هوای کلانشهر اصفهان مربوط به صنعت و سپس منابع متحرک است.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با اولویت‌ها و اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان، اظهار کرد: نخستین اقدام برای کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان، مشخص کردن سهم هر منبع آلاینده است که در حال حاضر بیشترین سهم مربوط به صنعت و سپس منابع متحرک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اعلام پیگیری شورا برای کاهش منابع آلاینده بخش صنعت از مسئولان ذی‌ربط، ادامه داد: شخص استاندار و مسئولان اداره کل محیط زیست باید بیشتر به آلودگی هوای کلانشهر اصفهان توجه داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اولویت‌های شورای ششم برای کاهش آلودگی هوای شهر، افزود: امیدواریم بتوانیم بخش عمده پروژه بزرگ رینگ چهارم ترافیکی شهر را در سال آینده تکمیل کرده و یک فاز از خط دوم قطار شهری اصفهان را تا پایان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تأثیر فضای سبز در کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان، از اولویت‌های دیگر شورای اسلامی شهر برای سال آینده حفظ و افزایش سرانه فضای سبز اصفهان است.

قربانی گفت: با توجه به اینکه مدیران شهری و استانی به تازگی مشغول کار شدند، هماهنگی مناسبی بین این مجموعه‌ها وجود دارد تا بتوان مشکلات مردم را کاهش داد، اما می‌توان گفت اقدامات انجام شده تا به امروز در این زمینه، کافی نبوده است.

وی با اشاره به دلایل آلودگی هوای کلانشهر اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد هوای مناسبی در شهر اصفهان نیستیم که بخشی مربوط به شرایط اقلیمی و بخشی مربوط به منابع آلاینده است که باید پیگیری‌های لازم انجام و قوانین و مقررات به طور کامل در این باره اجرا شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: از ابتدای فعالیت دوره ششم شورا تاکنون درخواستی از سوی استانداری و سازمان محیط زیست برای دریافت پژوهش‌های شورا در رابطه با آلودگی هوای شهر اصفهان اعلام نشده، اما چنانچه درخواستی تحت وظایف شورا به دست ما برسد، حتماً انجام خواهیم داد.

کد خبر 540467

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اصفهان نایب رئیس شورای شهر ابوالفضل قرباني رینگ چهارم ترافیکی خط دوم مترو اصفهان شهر مدیریت شهری عضو شورای اسلامی شهر اصفهان کاهش آلودگی هوا عوامل آلودگی هوا منابع آلاینده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آلودگی هوای کلانشهر اصفهان کاهش آلودگی هوای شورای اسلامی شهر شهر اصفهان برای کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است

مهدی اله‌پور گفت: براین اساس هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، ویلا و ماشین ابزار پاک است.

وی بیان کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۹ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۶۶ نیز از شرایط "سالم" هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوای سایر ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط "پاک" تنفسی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی