Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@18:36:17 GMT

کلنگ بیمارستان زیرکوه به زمین می خورد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۲۹۲۸

کلنگ بیمارستان زیرکوه به زمین می خورد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از نمایندگان خود توقع دارند که در مجلس شورای اسلامی، مسائل مختلف در سطوح متفاوت را بررسی کنند.

او گفت: در حوزه داخلی بر این موضوع تمرکز داریم که با همکاری دولت سیزدهم، کار‌های موثری را در جهت تثبیت معیشت انجام دهیم که از جمله آن‌ها قیمت کالا‌های اساسی و مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از راهکارهایی برای تأمین زمین تا کلنگ زنی بیمارستان زیرکوه

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه مسکن و در شهرستان قاین با این موضوع مواجه هستیم که مالکین زمین ها، اراضی خود را به شخصیت‌های حقوقی واگذار کنند تا نام قاین در سامانه ثبت نام جهش تولید مسکن ملی ثبت شود.

او گفت: زیرکوه شهرستانی است که فاقد بیمارستان است و در بهمن ماه امسال کلنگ زنی آن انجام خواهد شد و تا ۱۸ ماه آینده، فاز اول آن آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید

دستگاه MRI وارد قاین شد+ تصاویر

اسحاقی گفت: در دومین شهر پرجمعیت خراسان جنوبی یعنی قاین، دستگاه‌هایی را در زمینه درمانی نداشتیم که دستگاه‌های سی تی اسکن، ام آر آی و ماموگرافی به این شهرستان ۱۲۸ هزار نفری اختصاص یافته است.

دو راهکار برای تأمین آب فولاد قاینات وجود دارد

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع فولاد قاینات یکی از مجتمع‌هایی است که از جای جای استان استخدام نیرو دارد.

او گفت: تولیدات آهن اسفنجی این کارخانه به ۵ استان کشور ارسال می‌شود.

اسحاقی گفت: در خصوص مشکل آب این کارخانه باید این موضوع را مدنظر داشت که قاین از قطب‌های کشاورزی است و باید توجه داشته باشیم که نباید با مصرف آب توسط فولاد، کشاورزی از بین برود و یا خود این مجتمع تعطیل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: دو راهکار برای حل این مشکل وجود دارد؛ اولین راهکار انتقال آب از دریا است که قیمت هر لیتر حدود ۱۵۰ هزار تومان خریداری می‌شود و به صنعت تحویل داده می‌شود.

او گفت: از تصفیه خانه فاضلاب قاین نیز می‌توان به عنوان منبع آب این کارخانه استفاده کرد.

خبرهایی خوش در حوزه نظامی

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر پیگیری‌ها برای پادگان غدیر قاین در حال انجام است.

او گفت: دستوری از سوی امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر شد که این پادگان احداث و بهره برداری شود.

اسحاقی گفت: ۳۷ ساختمان برای این پادگان در حال ساخت است و ۴۰ درصد کار‌ها انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم طی چند ماه آینده مجتمع ۶۰۰ واحدی مسکن ارتش را در قاین آغاز کنیم.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی انتقال آب او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عباس زاده امروز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی که برای بررسی خسارت‌های سیل زیرکوه برگزار شد به خبرنگاران گفت: بیشترین خسارت سیل به بخش راه‌ها، کشاورزی و واحدهای مسکونی شهرستان زیرکوه بوده است.

به گفته وی از روز اول سیل امدادرسانی و ارسال ماشین‌آلات انجام شد و خدمت‌رسانی و رفع مشکلات موجود در دستور کلر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه در همه شهرستان‌های استان بارندگی داشتیم اما در زیرکوه به خاطر وضعیت بحرانی خساراتی وارد شد و در بقیه شهرستان‌ها مشکل خاصی وجود نداشت.

عباس زاده تاکید کرد: شرایط اضطراری و بحرانی زیرکوه تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمدید شد و همه دستگاه‌ها تا این تاریخ باید حضورشان در مناطق سیل زده تقویت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر خسارت‌ها از لحاظ حجم و وسعت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه وارد شده اما از نظر عملیاتی راه‌های شهرستان دچار صدمات جدی شده‌اند و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ایمنی اولیه تأمین شود.

معاون استاندار افزود: راه‌ها که از بین رفته باید، بازسازی شوند و حدود ۴۴ واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که ۱۱ واحد آن باید مجدد احداث شود.

عباس زاده تصریح کرد: بعضی از بندهای خاکی پر آب شده‌اند و در بارش اول در پنجم اردیبهشت چند بند خاکی شکست که به دلیل هشدار قبل از سیل و این که روستای نوده زیرکوه به موقع تخلیه شد، خسارت جانی بر اثر سیل نداشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم بعضی از بندهای خاکی سرریز شده و احتمال شکسته شدن آنها وجود دارد که باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از شرایط بحرانی در این خصوص انجام شود.

عباس زاده با بیان این که ۱۳۷ دانش‌آموز زیرکوه از کنکور جا ماندند گفت: پیگیری‌های استاندار منجر به قول مساعد سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری آزمون مجدد شد که تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز امدادرسانی در زیرکوه تا زمان پایداری شرایط باید ادامه داشته باشد، ادامه داد: حضور ماشین‌آلات با بهره‌گیری از نیروی انسانی کافی باید به خوبی مدیریت شود تا بتوانیم راه‌ها را ترمیم و مشکلات اولیه آنها را رفع کنیم.

به گفته وی شش دستگاه کمپرسی و دو کفی برای تسریع عملیات ترمیم راه‌ها بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران باید در اختیار اداره کل راهداری استان قرار گیرد و باید تیم ویژه‌ای برای ترمیم خسارت به خصوص در بخش قنوات تشکیل شود

کد خبر 6091381

دیگر خبرها

  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود