Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین نشست هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با حضور معاونین ذیربط وزارتخانه‌های مربوطه و مشارکت وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حجت الاسلام سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس و رییس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، کاظم غریب‌آبادی معاون بین‌الملل قوه قضاییه و رییس ستاد حقوق بشر، سردار محمدجواد زاده‌کمند معاون ستاد کل نیروهای مسلح به ریاست وزیر امور خارجه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در این نشست، سیدکاظم سجادی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای ماموریت های شورای عالی ایرانیان در خصوص مدیریت مسائل ایرانیان خارج از کشور را تبیین و تشریح کرد.

در ادامه نیز حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و ضرورت هدفمند نمودن اقدامات و شناخت دقیق موضوعات و مشکلات ایرانیان خارج از کشور برای حل آنها را اولویتی مهم برشمردند.

پس از آن نیز هر یک از دبیران کارگروه‌های تخصصی از وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه‌های علمیه، نتیجه جلسات برگزار شده طی دو هفته گذشته و مصوبات کارگروه‌ها را در رابطه با موضوعات مربوط، به منظور توسعه فعالیت ها و در جهت رفع نیازمندی های ایرانیان خارج از کشور اعلام کردند.

در خاتمه نیز وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور بر ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان، ارتباط مستمر با معتمدین ایرانی خارج از کشور و مشارکت آنان در موضوعات مختلف و حل چالش‌های پیش رو اشاره و بر اتخاذ راهکارهای واقعی و اقدامات و تصمیمات عملی در جلسه شورای عالی ایرانیان به ریاست رییس جمهور محترم که به زودی برگزار خواهد شد، تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد که گام های مناسبی جهت حل مشکلات برداشته شود.

در پایان این نشست نیز، مصوبات پیشنهادی کارگروه‌ها توسط دبیر جلسه قرائت گردید و مقرر شد پیش نویس آن پس از بررسی لازم برای طرح در صحن شورای عالی ایرانیان ارسال شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسين اميرعبداللهيان شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور سید کاظم سجادی ایرانیان خارج از کشور شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ

اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی با حضور علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سنت‌پترزبورگ آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور احمدیان نماینده مقام معظم رهبری در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و نشست مرتبط با گروه بریکس، سخنرانی و دیدارهای جداگانه‌ای نیز با برخی همتایان خود خواهد داشت.

احمدیان پیش از این، روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر به سن‌پترزبورگ، با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی جمهوری عراق دیدار کرد.

هیأت اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست های جانبی این اجلاس؛ دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ