Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ «مهرزاد لطفی» با اشاره به چرخش سریع کروناویروس در سطح جامعه و انجام واکسیناسیون به عنوان یکی از راهکارهای افزایش ایمنی در برابر این بیماری گفت: ضرورت دارد شهروندان نسبت به تکمیل واکسیناسیون برای ایمنی بیشتر در زمان های مقرر دریافت کنند و مشارکت مردم در دریافت سریع واکسن علیه کروناویروس می تواند به سرعت ایجاد ایمنی و کنترل این بیماری در سطح جامعه بیافزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: لازم است با مشارکت جمعیت بالای ۱۲ سال استان که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند و یا افرادی که واکسن خود را در زمان های اعلام شده دریافت نکرده اند، هر چه سریعتر نسبت به این امر اقدام کنند.

لطفی افزود: با توجه به تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام سریع واکسیناسیون عمومی در استان، نیاز است هم استانی ها نیز با مشارکت خود در دریافت به موقع واکسن علیه این بیماری، مجموعه سلامت را در این راه یاری رسانند.

او با بیان اینکه کماکان شاهد آمار بالای مراجعه افراد مبتلا و مشکوک دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته سطح استان هستیم، توصیه کرد: شهروندان با مشاهده علائم مشکوک به کروناویروس، لازم است در سریع ترین زمان ممکن به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا در صورت نیاز بتوانند با انجام تست های تشخیصی در مراکز ۱۶ ساعته، از ابتلای اطرافیان خود به بیماری کووید۱۹ آگاه شوند و از شدت یافتن بیماری نیز پیشگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها راه برون رفت از بحران کرونا را واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و دوررهمی ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری عنوان کرد.

او در این نشست به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

لطفی همچنین ظرفیت تخت های ویژه و عادی بیمارستان های استان، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و مراکز واکسیناسیون، آمارهای ابتلا، بستری و فوت ناشی از کروناویروس، مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان ها و شیوه خدمت رسانی به آنان، میزان سهمیه واکسن و نحوه توزیع آن، ظرفیت تخت های بستری و ویژه بیمارستان استان، تحلیل آماری پرداختند.

چهارصد و چهل و سومین ننشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز نوزدهم آبان، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

منبع: علوم پزشکی شیراز پربیننده ترین علائم پیرچشمی در ۴۰ سالگی چیست؟ خوابیدن در این محل ممنوع! این خوردنی مفید باعث سکته می شود! ۶ بیماری : قاتل خاموش آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۹/۱۷)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا واکسن کرونا مبتلایان به کرونا ویروس اومیکرون دانشگاه علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور