Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در آیینی از اثر هنری با عنوان " جای تو خالی نیست" که به شهید مریم رحیمی، نخستین شهید پرستار استان فارس اختصاص یافته رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، همه چیز از ظهر آن روز شروع شد، از آن روزی که داغدار اما محکم برای پرستاری از روح و جان اهل بیت قد راست کردی با آن همه غمی که کمر عالم را هنوز که هنوز است می‌شکند اما تو راست و محکم ایستادی و بعد از آن روز میلادت روز پرستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستاران که فرشتگانی سفیدپوش در قامت آدمی هستند، پرستارانی که در دو سال اخیر روز و شب را بر سر بالین بیماران گذراندند، با درد بیمار آنها نیز درد کشیدند و با هر بار جان باختن یک نفر همراه با خانواده آنان گریستند در این میان برخی نیز به عقیله بنی‌هاشم اقتدا کردند و جان در این راه دادند.

کسانی مانند شهید مریم رحیمی که با وجود اینکه نوزادی در راه داشت، عرصه مراقبت از بیماران را رها نکرد و تا آخرین لحظه بر سر عهدی که بسته بود، باقی ماند و در نهایت با ایثار جان خود ثابت کرد که باقی در این دنیا تنها عشق و فداکاری و ایثار است.

حال هنرمندان استان فارس جمع شدند تا در آستانه میلاد حضرت زینب(س) و به برکت این روز که گرامیداشت مقام پرستار ذکر شده از نخستین شهید پرستار استان فارس با هنر قدردانی کنند.

مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان فارس (بیت) در آیینی از اثر هنری با عنوان " جای تو خالی نیست" که به شهید مریم رحیمی اختصاص یافته رونمایی کردند.

سعید کریمی، مسئول این مجمع درباره این اثر هنری گفت: در فرآیند تولید و طراحی این پوستر، از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حضور خواهر شهید رحیمی که از دانشجویان پزشکی است استفاده شده همچنین پس از صحنه‌پردازی و عکاسی با انجام تکنیک‌های فتومونتاژ و تصویرگری، چهره و شخصیت شهید مریم رحیمی در صحنه جشن روز پرستار بازسازی و تولید شده است.

میثم محمدی نویسنده نام آشنای دفاع مقدس استان فارس نیز در کتابی به نام پروانگی قلم بر زندگی این شهید پرستار استان فارس چرخانده است. وی پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم  اظهار داشت: شهدای سلامت و پرداختن به زندگی آنها همواره مورد علاقه من بود و یک داستانک به نام پرواز برای شهید مریم رحیمی نوشته بودم که با پیشنهاد علمداران جهاد تصمیم گرفتم کتابی درباره این شهید بزرگوار به صورت جامع‌تر کار کنم.

محمدی با بیان اینکه کار این کتاب 3 تا 4 ماه طول کشیده است، بیان کرد: کتاب براساس روایت خانواده شهید رحیمی و همسر وی نوشته شده و به صورت روایت‌گونه است و تلاش شده که کمتر تخیل داستانی وارد این روایت‌ها شود اما گاهی نیز جنبه داستانکی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه این کتاب در مدت کوتاهی که منتشر شده بازخوردهای متفاوت داشته است، عنوان کرد: داستان پرواز این کتاب که به دوران بارداری این شهید و در عین حال مراقبت پروانه‌وار از بیماران کرونایی بیش از دیگر روایت‌ها برای خود من به عنوان نویسنده جذاب است.

همچنین در ادامه این گرامیداشت با رایزنی‌های صورت گرفته با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری  شیراز  پوستر شهید رحیمی بناست که در چهل نقطه از شهر شیراز، برروی بیلبوردها و عرشه پل‌های هوایی نصب شود.

نگرانی‌های جامعه پرستاری درباره تعرفه‌گذاری را در سطوح ملی پیگیری می‌کنیمتذکر شفاهی نمایندگان؛کارانه و اضافه کار پرستاران و کادر درمان پرداخت شود20 درصد پرستاران قزوینی کارانه نمی‌گیرنداحتمال اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در 3 ماه پایانی سال/ کارانه پزشکان 5برابر پرستاران است

به گزارش تسنیم مریم رحیمی پرستار جوان شیرازی که در بیمارستان رجایی مشغول به فعالیت بود با وجود بارداری عرصه دفاع از سلامت را رها کرد و همچنان مشغول خدمت‌رسانی بود که به دلیل ابتلا به کرونا شد که همین امر سبب شد به توصیه پزشکان جنین 6 ماهه‌اش را زودتر از موعد متولد کند اما دو روز بعد از تولد فرزندش در آبان ماه 99 بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

انتهای پیام/424/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید مریم رحیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: با قطعی شدن شهادت جاویدالاثر شهید احمدقلی قائدی مراسم یادبود آن شهید در مسجد جامع روستای آزادگان شهرستان بن برگزارشد.
عسگری افزود: این شهید ۲۰ ساله در ۲۱ اسفندماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • گرامیداشت مقام معلمان در پویش #معلم_من
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • حاجی می‌گفت: می‌توانیم چند بار اسراییل را شخم بزنیم
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن