Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، سرهنگ دوم علی محمد رجبی گفت: در چند سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر درصد استفاده کودکان از اینترنت و افزایش کودکان سایبری هستیم و میزان زمانی که آنها آنلاین می‌گذرانند نیز به طور پیوسته در حال افزایش است.

وی گفت: فضای مجازی و اینترنت فوائد زیادی برای کودکان دارد و می‌تواند به آن‌ها در یادگیری، رشد و تکامل یافتن کمک کند اما لازم است والدین آگاه باشند تا بتوانند علاوه بر اعمال نظارت مناسب بر نحوه استفاده کودکان از اینترنت، روش صحیح استفاده از آن را نیز به آنها آموزش بدهند، چرا که استفاده نادرست از اینترنت و فضای مجازی می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی گفت: گوشی هوشمند یکی از روش‌هایی است که کودکان از طریق آن به اینترنت و فضای مجازی متصل می‌شوند و اکثر کودکان به دلیل نداشتن تبلت یا گوشی هوشمند شخصی، اغلب از گوشی والدین خود استفاده می‌کنند که این امر با توجه به وجود اپلیکیشین‌ها و پیام‌رسان‌های مختلف و همچنین وجود اطلاعات مهم در گوشی بزرگسالان، علاوه بر گسترده کردن بستر خطر برای کودکان، می‌تواند باعث بروز خطراتی نیز برای والدین آنها شود.

وی در تشریح این موضوع گفت: کودکان هنگام بازی با گوشی والدین به صورت آنلاین، با برخی از تبلیغات منتشر شده در وبسایت‌ها و پیام‌رسان‌های موبایلی از جمله اینستاگرام که هرگونه عکس و فیلم در آن رد و بدل می‌شود، مواجه خواهند شد و کنجکاو می‌شوند که مشاهده کنند و حتی صفحه‌ها را دنبال کنند که این امر می‌تواند کودکان را با صدماتی از قبیل بلوغ زودرس، اختلال شخصیتی، افسردگی و ... مواجه کند.

رجبی به نوع دیگر این خطرات که والدین را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: در برخی بازی‌های آنلاین امکان ارتباط گیری و چت کردن وجود دارد و بسیاری از مجرمان از این طریق در قالب دوستی با کودکان ارتباط برقرار می‌کنند که علاوه بر احتمال اعمال موارد مجرمانه بر روی کودکان از قبیل خشونت و قلدری سایبری، می‌توانند آنها را به سمت سایت‌های فیشینگ یا نرم افزارهای حاوی بدافزار هدایت نموده و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی والدین کنند.

این مقام انتظامی مهمترین مورد در زمینه فعالیت کودکان در اینترنت را ایمنی خود آن‌ها و خانواده‌شان عنوان کرد و در خصوص رعایت مواردی برای ایمنی کودکان در اینترنت اظهار کرد: استفاده کودکان از اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها یا بازی‌های موبایلی، باید با اجازه والدین باشد و خانواده ها باید به کودکان خود نحوه صحیح استفاده از گوشی و اینترنت را یاد بدهند و فعالیت‌هایش در اینترنت را مدیریت کنند.

وی به خانواده ها توصیه کرد: وقت بیشتری را به فرزندان خویش اختصاص بدهند و با بالا بردن دانش و سواد سایبری، کودکان خود را در فضای مجازی همراهی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ رجبی در پایان گفت: هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و همچنین جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر مخابرات استان مرکزی در خصوص اجرایی شدن طرح فیبر نوری در سطح استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف از اجرای شبکه فیبر نوری توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت در سطح استان است. 
لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال گذشته افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در شهر‌ها انجام شده و حدود ۳۰ إلی ۶۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته است. 
مدیر مخابرات استان مرکزی ادامه داد: شاید کمترین توسعه مربوط به شهر اراک است که با تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان تا انتهای امسال این وضعیت را به بیش از ۹۰ درصد رساند.
او عنوان کرد: برای استفاده از ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری صورت گرفته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و همین رقم برای سال جاری نیز در برنامه گنجانده شده است.

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت