Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور اظهار کرد: بانوان نقش نظارت، پایش و بسیج کردن ظرفیت در استانها را بر عهده بگیرند.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دومین روز از نخستین نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در دولت سیزدهم با حضور دکتر احمد وحیدی و  اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست وزیر کشور با اشاره به اینکه نقش بانوان از نقش مردان مهمتر است و این شعار نیست و یک واقعیت است، گفت: اینکه غربی‌ها با معیارهای خودشان به ما بگویند زن مهم است هیچ نیازی نداریم که از فکر ناقص، ضعیف و مادی غرب بهره بگیریم و نشان دهیم که زن جایگاه مهمی دارد.

وحیدی گفت: افکار فمینیستی به جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد، بلکه باید به دنبال ارتقاء بالاتری باشیم و با مکتب های فکری که امروز در رابطه با زن وجود دارد کاملاً حساب مان را جدا کنیم و بدانیم که خودمان در این رابطه همه چیز داریم.

وحیدی تاکید کرد: ما باید فرصت ها و تهدیدها را در حوزه زنان بشناسیم اعتقاد دارم اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است و اگر موفق هم بشود باز هم از ناحیه بانوان خواهد بود.شناخت فرصت ها و تهدیدها در حوزه زنان بسیار مهم است و کارکرد دشمن بر فکر، اندیشه، روان ، اخلاق و عملکرد بانوان خیلی مهم است.

وزیر کشور خطاب به مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور بیان کرد: به جهت مسئولیتی که داریم و به دلیل اینکه در جایگاه حاکمیتی هستیم هیچ کاری مهمتر از پرداختن به موضوع زنان و خانواده در جامعه اسلامی نیست. در جایگاهی که هستید مجموعه استانداری باید در خدمت شما باشد و شما باید جهت کار را نشان دهید.

وی تاکید کرد: شبکه‌های هم اندیشی به طور ویژه تشکیل شود، کار فرهنگی لازم است اما کافی نیست ترکیبی از کار سخت و نرم، اجبار و اختیار و الزام و تمایل باید کنار هم باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ وی به زنان بد سرپرست و بی سرپرست اشاره کرد و گفت: هر چند که آنها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند اما شما هم باید بدانید که آنها در چه وضعی هستند و در چه شرایطی به سر می برند.

وزیر کشور اظهار کرد: باید یک شبکه سازی خوب و مطمئن از بانوان هم فکر تشکیل دهید، سیستم را فعال کنید. مسئولیت بزرگی بر عهده شما است، شما یک نقش نظارت، پایش و بسیج کردن ظرفیت در استانها را بر عهده دارید.

وحیدی در پایان خطاب به مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور اظهار کرد: غربی‌ها در دریایی از غفلت در حال غرق شدن هستند ما یک مانیفست و منشور بسیار قوی درخصوص بانوان داریم و شما باید در استان ها پیگیر تحقق این منشور جمهوری اسلامی باشید و ظرفیت های وزارت کشور کاملاً پشتیبان شما در تحقق این مسیر است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امور زنان و خانواده وزارت کشور وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک

یک نشریه غربی در مطلبی از تمایل روزافزون اعضای حزب محافظه کار انگلیس برای دور شدن و دیده نشدن با ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور که جایگاه وی به شدت در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور تضعیف شده است خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه فرانکفورتر روند شای در مطلبی به تمایل روزافزون اعضای حزب محافظه کار انگلیس برای دور کردن خود از ریشی سوناک، به دلیل تضعیف جایگاه وی در این حزب و در کشور انگلیس پرداخته و نوشت: بسیاری از محافظه‌کاران نمی‌خواهند با سوناک دیده شوند. بسیاری از محافظه‌کاران بریتانیایی که بخصوص در سمت های مسئولین محلی فعالیت می کنند نمی‌خواهند با دولت نخست‌وزیر سوناک کاری داشته باشند.

در بخشی از این مطلب آمدهاست: امروز ( پنج شنبه) انتخابات محلی در انگلیس برگزار می شود. پیش‌بینی می‌شود که وقتی میلیون‌ها رای‌دهنده در انگلیس، شوراهای محلی خود را در این پنج‌شنبه بازتعریف کنند، حزب حاکم محافظه کار متحمل ضررهای شدید خواهد شد. در مجموع حدود 2500 کرسی برای انتخابات آماده است. نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که محافظه‌کاران حدود نیمی از تقریباً هزار کرسی خود را از دست خواهند داد. 9 شهردار - ترکیبی از رئیس منطقه، مدیر منطقه و ناظر پلیس - به علاوه شهردار لندن در این رای گیری انتخاب می شوند. در نهایت، محافظه کاران همچنین با از دست دادن یک مقام مجلس پایین در بلکپول مواجه هستند، جایی که نماینده محلی حزب محافظه کار مجبور شد به دلیل رسوایی لابی استعفا دهد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: اما مانند همیشه در این انتخابات محلی، بسیاری از رای دهندگان از برگه رای به عنوان درسی برای حزب حاکم استفاده می کنند. موقعیت محافظه کاران بسیار بد است: در همه نظرسنجی ها، بزرگترین حزب مخالف، کارگر، حدود 20 درصد از محافظه کاران جلوتر است .

پروفسور سارا هوبولت، استاد سیاست از مدرسه اقتصاد لندن، می گوید: این پیشرفت بزرگی است که ماه ها ادامه داشته است. 68 درصد شهروندان از دولت ناراضی هستند. هوبولت اقتصاد، مراقبت های بهداشتی و مهاجرت را مهم ترین مسائل پیش روی رای دهندگان معرفی کرده و گفت: دولت در هر سه حوزه ظاهر خوبی ندارد.

از آنجا که نامزدهای حزب محافظه کار البته می توانند نظرسنجی ها را نیز بخوانند، آن ها در سراسر این کشور از حزب خود فاصله گرفته اند. جزوات و تبلیغات اینترنتی نامزدها چه سوزان هال در لندن، چه کین دانکن در یورک و چه اندی استریت در منطقه بزرگ بیرمنگام - معمولاً بدون رنگ آبی سنتی محافظه‌کاران کار می‌کنند، و حروف و لوگوی این حزب 190 ساله در هیچ کجا دیده نمی‌شود.

لوک تریل از سازمان موسوم به "بیشتر مشترک" در این باره گفت: اگر یک نامزد محافظه کار در انتخابات محلی پنج شنبه برنده شود، کاملاً به این دلیل است که شخصیت او می تواند بر معایب حزب برتری داشته باشد."

کمپین انتخاباتی لرد بن هوچن، شهردار در منطقه تی ساید در شمال شرقی انگلیس، که بندر آزاد آن توسط انواع تاجران احاطه شده است هم مسیر مشابهی را طی کرد. برای احتیاط، نامزدهای محافظه کاران از حضور مشترک با نخست وزیر اجتناب کردند. کیر استارمر، رهبر مخالفان حزب کارگر روز چهارشنبه در مجلس عوام به تمسخر گفت: شهردارانی که او ( سوناک) برای بقای خود به آنها وابسته است، حتی نمی‌خواهند در نزدیکی او دیده شوند.

در این میان اعضای جناح راست حزب محافظه کار در مورد کودتای جدید علیه رهبر بدبخت خود زمزمه می کنند. این به نوبه خود به گمانه زنی های مشتاقانه در مورد تاریخ انتخابات عمومی بعدی دامن زد.

سوناک مدت هاست که از "نیمه دوم سال" برای برگزاری این انتخابات صحبت می کند. از آنجایی که بریتانیایی‌ها نیز در تابستان به تعطیلات می‌روند و احزاب اصلی کنفرانس‌های حزبی خود را در ماه سپتامبر برگزار می‌کنند، انتخابات در اکتبر یا نوامبر معقول‌ترین گزینه در نظر گرفته می‌شود.

امروز پنج شنبه در حالی انتخابات محلی در انگلیس برگزار می‌شود که شکست سختی برای حزب محافظه کار در این انتخابات پیش بینی شده و کارشناسان از خطر شورش‌های درون حزبی علیه نخست وزیر انگلیس خبر می‌دهند.

دولت محافظه‌کاران در لندن پس از 14 سال قدرت در واقع در حال تضعیف است. اعضای این حزب همچنین تصور می‌کنند که این حزب در انتخابات محلی صدها کرسی در ده‌ها شهرداری در بزرگ‌ترین بخش بریتانیا را از دست خواهد داد.

در سال‌های اخیر، درگیری‌های داخلی، محافظه‌کاران را که از سال 2010 در قدرت بودند، تضعیف کرده است. از زمان رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال 2016، پنج نخست وزیر مختلف از جمله سه نخست وزیر بین ژوئیه و اکتبر 2022 در این کشور وجود داشته است.

سارا هوبولت، دانشمند علوم سیاسی می گوید که این انتخابات محلی نوعی تمرین لباس برای انتخابات عمومی آینده است. این واقعیت به ویژه در مورد محافظه‌کاران صدق می‌کند که در نظرسنجی‌های ملی برای ماه‌ها بیش از 20 درصد از حزب مخالف کارگر عقب‌تر بودند. به گفته وی اگر حزب محافظه‌کار در روز پنج‌شنبه با یک فاجعه انتخاباتی مواجه شود، ممکن است یک شورش درون حزبی علیه نخست وزیر یا حتی انتخابات زودهنگام رخ دهد.

روزنامه هندلزبلات آلمان هم در مطلبی نوشته است: محافظه کاران در انگلیس آنقدر مستأصل هستند که به نظر می رسد مایلند چهارمین نخست وزیر خود را در دوره کنونی برکنار کنند. قبل از سوناک، ترزا می، بوریس جانسون و لیز تراس مجبور شدند به طور غیرارادی مقر دولت در خیابان داونینگ 10 را تخلیه کنند.

اذغان نماینده انگلیس به شکست تحریم‌ها علیه روسیهخطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت دارم
  • لطیفی: به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت تمایل دارم
  • باید فضای رسانه را به سمت بهره‌وری سوق داد
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند